Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+2° C, vējš 2.77 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Sabiedriskie mediji 2021. gadā pilnībā iziet no komercreklāmu tirgus

Latvijas sabiedriskie mediji «Latvijas Televīzija», «Latvijas Radio» un vienotais interneta portāls «LSM» bez komercreklāmām – tas nav tikai stāsts par to, ka labu filmu, analītisku vai izklaides raidījumu vairs nepārtrauks dažbrīd pārāk uzmācīgas reklāmas sešu minūšu garumā par higiēnas precēm, gaļas cenām vai ātro kredītu devējiem. Tas ir arī vēsturisks notikums, kas sola ļoti nozīmīgus ieguvumus sabiedrībai un mediju videi.

Pilnvērtīgai sabiedrisko mediju iziešanai no komercreklāmu tirgus valdība un Saeima pilnā apmērā piešķīrusi iepriekš aplēsto finansējumu komerceklāmu ieņēmumu kompensēšanai un satura attīstībai. Lai gatavotos iziešanai no reklāmas tirgus, 2020. gadā jau piešķirti 5,5 miljoni eiro, un procesa pabeigšanai 2021. gadā – papildus vēl 8,34 miljoni eiro. Kopējais 13,8 miljonu eiro finansējums paredzēts arī turpmākos gadus. 2021. gadā kopumā sabiedriskajiem medijiem būs pieejami 36 miljoni eiro, pietuvinot to finansējuma apmērus Eiropas Savienības vidējam līmenim un sekmējot sabiedrisko mediju attīstību.

Ar piešķirto finansējumu paredzēts segt komercreklāmu ieņēmumus, kā arī izmaksas sabiedriski nozīmīga papildu satura veidošanai «reklāmas paužu» aizpildīšanai. Sabiedrībai tas nozīmē saņemt būtiski vairāk kvalitatīva, daudzveidīga, uzticama Latvijā veidota satura, kas informē, izglīto un izklaidē. Skatītājiem un klausītājiem būs papildus pieejamas vairāk nekā 1000 stundas jauna, arī līdz šim neredzēta daudzveidīga orģinālsatura. Saturā vairs nebūs tiešas un netiešas reklāmdevēju ietekmes un, piemēram, ceļojumiem veltītā raidījumā nedrīkstēs izcelt kāda uzņēmuma vārdu vai tā zīmolu.

Atstājot komercreklāmas tirgu, tiks pārrauta komercializācijas saite. Sabiedriskie mediji nebūs atkarīgi no ekonomiski aktīvo, maksātspējīgo iedzīvotāju vēlmēm un turpmāk būs orientēti uz sabiedriskā labuma radīšanu.

Piešķirtais finansējums ļaus sabiedriskajiem medijiem pārdomāti un plānveidīgi veikt nozīmīgus kapitālieguldījumus, mazinot būtisko atpalicību tehnoloģiju jomā, un pārtraukt praksi katru gadu lūgt papildu finansējumu no valsts budžeta, arī no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus jau sen gaidīja komercmediju tirgus, kurā strādājošiem uzņēmējiem varētu būt pieejama vismaz daļa reklāmas naudas, kas līdz šim plūda sabiedrisko mediju virzienā. Tas ir īpaši svarīgi patlaban, kad mediji informē par lieliem zaudējumiem «Covid-19» radītās krīzes dēļ, un darbības nepārtrauktības nodrošināšanai ir svarīgs katrs eiro.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.