Kādā jaukā dienā skolotāja 12. klasei darīja zināmu, ka rīt visiem (neatkarīgi no vēlmēm un spējām) būs jāpiedalās olimpiādē, turklāt brīvprātīgā piespiedu kārtā.
Kādā jaukā dienā skolotāja 12. klasei darīja zināmu, ka rīt visiem (neatkarīgi no vēlmēm un spējām) būs jāpiedalās olimpiādē, turklāt brīvprātīgā piespiedu kārtā.
Tiem, kuri uz minēto pārbaudījumu neieradās, burta «n» vietā vērtējumu žurnālā tika ierakstīts cipars «0».
Vai tas ir pareizi, likumīgi un cilvēcīgi, centos noskaidrot, aptaujājot dažādu amatu izpildītājus vidusskolā.
Viena no skolas mācību pārzinēm visai pārliecinoši apgalvoja, ka nedrīkst uzspiest olimpiādi skolēniem. Viņa izteica arī interesantu priekšlikumu – pedagoģe mācību stundā varēja uzdot audzēkņiem kādu darbu un pēc tā izpildīšanas pavēstīt, ka viņi tikko piedalījušies skolas olimpiādē.
Savukārt otra mācību pārzine paskaidroja: «Katrā klasē ir atbildīgais par olimpiādēm, kas kopā ar attiecīgā mācību priekšmeta skolotāju un mācību pārzini izvērtē skolēnu zināšanas. Tad uzrunā, viņaprāt, spējīgākos audzēkņus un piedāvā viņiem piedalīties skolas olimpiādē.»
Taču esot gadījumi, kad olimpiāde varētu kļūt visai klasei obligāta. Piemēram, skolotāja tikko sākusi mācīt audzēkņu grupu un nezina, kuri no viņiem ir spējīgākie un piemērotākie pārbaudes darbam. Ja skolēns neierodas uz mācību stundu, tad viņam varot likt «0», jo ar nulli taču novērtējot neizpildītu darbu, tā apgalvoja abas mācību pārzines.
Kādas 12. klases vecākā izteica ierosinājumu: «Skolotāja varētu ieteikt audzēkņiem pārbaudīt zināšanas, piedaloties olimpiādē, nevis padarīt to par obligātu.»
Nākas secināt, ka šāda veida jautājumu izlemšana ir nodota pedagogu kompetencē. Neviens nespēja kaut ko pierādīt ar likumiem vai iekšējās kārtības noteikumiem, tie bija tikai personiski viedokļi. Cik noprotu, pedagogs pašlaik mūsu valstī ieņem monarha pozīciju, liekot skolēniem kalpot savām iegribām.
Vidusskolnieks, kurš izvēlējies parakstīties kā SOĢIS