Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+2° C, vējš 3.06 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Ziemas dienests sagatavojies aukstajam gadalaikam

Naudas apjoms, kas iedalīts valsts ceļu uzturēšanai ziemā, nav pietiekams. Tādēļ, lai nodrošinātu visu valsts ceļu uzturēšanu, tie rajonā sagrupēti pēc uzturēšanas klasēm, A klase ir visaugstākā.

Naudas apjoms, kas iedalīts valsts ceļu uzturēšanai ziemā, nav pietiekams.
Tādēļ, lai nodrošinātu visu valsts ceļu uzturēšanu, tie rajonā sagrupēti pēc uzturēšanas klasēm, A klase ir visaugstākā. Klasi nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju, satiksmes intensitāti un autobusu maršrutus. Tā informē Latvijas Autoceļu direkcijas (LAD) Bauskas nodaļas ceļu būvinženieris Vilnis Mezeriņš. Autoceļus uzturēšanas klasēs klasificē pēc Satiksmes ministrijas noteikumiem par valsts autoceļu uzturēšanu ziemā.
«Augstākā klase» jāattīra trīs stundās
Valsts autoceļu uzturēšanai rajonā šoziem iedalīti nepilni 252 tūkstoši latu. Šo līdzekļu pietiek, lai A un A1 klases līmenī rajona robežās nodrošinātu ceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A-7) uzturēšanu, B klases līmenī – ceļu Ķekava–Skaistkalne, kā arī atsevišķus nelielus ceļa posmus. Pārējie valsts ceļi ietilpst zemākās uzturēšanas klasēs.
Atbilstoši autoceļa uzturēšanas klasei ir noteikts laiks, kādā ceļa brauktuve ir jāattīra no sniega vai arī ja sniega kārtas biezums uz brauktuves sasniedzis vidēji pieļaujamo: A klasei – trīs stundas (pieļaujamais sniega kārtas vidējais biezums – 6 cm), A1 klasei – četras stundas (6 cm), B klasei – sešas stundas (8 cm), C un C1 klasei – 24 stundas (10 cm).
Pēc slīdamības parādīšanās autoceļu brauktuvēm jābūt nokaisītām ar pretslīdes materiālu vai uz tām sasalušā (piebrauktā) sniegā (izņemot A un A1 klasi) jāizveido rievas: A klasei – trīs stundās, A1 klasei – četrās stundās, B klasei – sešās stundās (kaisīšana vai rievu izveidošana), C un C1 klasei (kaisīšana vai rievu izveidoša- na) – astoņās līdz 12 stundās, ja iedalīto līdzekļu ir pietiekami.
Jāievēro, ka laiks brauktuves attīrīšanai no sniega tiek skaitīts no snigšanas beigām līdz brauktuves attīrīšanai no sniega. Ja snieg ilgstoši, attīrīšana jāsāk, sniega kārtas biezumam sasniedzot uzturēšanas klasei pieļaujamo. Savukārt laiks brauktuves atbrīvošanai no ledus, kaisīšanai ar pretslīdes materiālu vai rievu veidošanai sniegā tiek skaitīts no slīdamības izveidošanās līdz tās novēršanai.
Šoseja uz Rīgu jāsakopj pirmā
Autoceļš Rīga–Bauska–Lietuvas robeža posmā no Rīgas līdz Bauskai (A klase) jāattīra no sniega vai ledus (jānokaisa ar pretslīdes materiālu) trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām (pēc apledojuma parādīšanās). Posmā Bauska–Lietuvas robeža (A1 klase) ceļam jābūt attīrītam vai nokaisītam četru stundu laikā pēc snigšanas beigām vai apledojuma parādīšanās. Gaisa temperatūrai nokrītoties zem -6°, A un A1 klases brauktuves attīrīšana no ledus netiek garantēta, tad paredzēta ceļa kaisīšana ar pretslīdes materiālu.
Ceļš Ķekava–Skaistkalne atbilst B uzturēšanas klasei. Tas nozīmē, ka ceļa uzturēšanai visā 38 kilometru kopgarumā jābūt nodrošinātai sešu stundu laikā. B klasei atbilst arī visi tie valsts autoceļu posmi, kas atrodas Bauskas pilsētas, Vecumnieku, Iecavas un Skaistkalnes ciematu robežās. C un C1 klasei atbilst visi pārējie valsts autoceļi rajonā.
Bezklases uzturēšana ir valsts 2. šķiras autoceļiem (satiksmes intensitāte mazāka par 100 transportlīdzekļiem diennaktī), pa kuriem nenotiek maršruta autobusu kustība. Šos ceļus iespēju robežās attīra no sniega, taču ne biežāk kā četras reizes sezonā.
Drošība – arī pašu autobraucēju ziņā
Sākoties ziemai, transporta negadījumu skaits palielinās. Autovadītājiem jābūt īpaši piesardzīgiem, izvēloties ātrumu, distanci un intervālu. Jārēķinās arī ar to, ka palielinās bremzēšanas ceļa garums. Ne mazāk svarīgi ir ņemt vērā satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības, meteoroloģiskos apstākļus, īpaši redzamību. Ziemā uz ceļiem ir daudz bīstamu posmu, kur slīdamība iestājas daudz ātrāk nekā uz pārējā ceļa. Tā tas ir, piemēram, no rīta un vakaros uz tiltiem.
Fakti
Viens no galvenajiem satiksmes negadījumu iemesliem ziemā ir braukšana bez ziemas apstākļiem atbilstošām riepām. Satiksmes noteikumos noteikts – no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos.
Noskaidrot konkrēta ceļa uzturēšanas klasi, izteikt priekšlikumus vai pretenzijas par autoceļu uzturēšanu ziemā var ziemas dienesta dežurantam. Mobilais tālrunis – 9475426.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.