Daži ļaudis iegulda naudu akcijās un nekustamajā īpašumā, savukārt citi – automašīnās. Lai arī ieguldīšana ir riskanta, izvēloties pareizo modeli, ilgtermiņā iespējams krietni nopelnīt. Spēkrati, kuru vērtība ilgtermiņā pieaug, parasti ir reti, ekskluzīvi un uzturēti labā tehniskā un vizuālā stāvoklī.
“carVertical” automašīnu eksperti izveidojuši transportlīdzekļu sarakstu, kuru vērtība nākotnē varētu pieaugt, to īpašniekiem sniedzot ievērojamu peļņu.
“Mercedes-Benz 190″ (W201)
“Mercedes-Benz” markas modelis 190 (W201) savulaik bijis ļoti populārs. Taču arī šobrīd tā vērtība pamazām pieaug.
1970. gados “Mercedes-Benz” jaunu automašīnu ražošanā ieguldīja desmit reižu vairāk naudas nekā konkurenti. Tādēļ zīmola vecākie modeļi tiek dēvēti par neiznīcināmiem.
Visjaudīgākā 190. modeļa E 2,5-16 Evolution II variācija šobrīd ir vairāku simtu tūkstošu dolāru vērta. Taču 2,3, 2,5 vai 2,6 litru dzinēju versijas iespējams iegādāties par krietni zemāku cenu.
“Toyota MR2″ (Mk1)
MR2 sērijas automašīnas apveltītas ar visu, par ko vien varētu sapņot īsts auto entuziasts – pakaļējā piedziņa, motors spēkrata viducī, asa vadāmība un manuālā pārnesumu kārta.
Pirmās paaudzes MR2 modeļi, kas svēra mazāk par tonnu, bija aprīkoti ar kompresoru un spēja ātrumu 100 km/h sasniegt 6,5 sekundēs. Tā ir unikāla, klasiska sporta automašīna ar diviem sēdekļiem un izbīdāmiem lukturiem.
“Mazda MX-5 Miata” (NA)
“Mazda MX-5”, pazīstama arī kā “Miata”, ir nopietns “Toyota MR2” sāncensis.
Pirmās paaudzes MX-5 ražoti no 1989. līdz 1997. gadam. Auto pazīstams ar vieglu vadāmību un uzticamu četru cilindru motoru, kura jauda sasniedza līdz 133 zirgspēkiem.
Ja meklējat drošu investīciju rīku un garāžā ir nedaudz brīvas vietas – MX-5 ir viena no labākajiem izvēles iespējām.
“Mitsubishi Lancer Evolution IV“
“Lancer Evolution IV”, kas pirmo reizi iepazīstināts plašākai publikai 1996. gadā, ir viens no iekārojamākiem, taču ne dārgākajiem Japānas tirgum paredzētajiem modeļiem.
Automašīnu vērtība lielākoties svārstās no 12 000 līdz 15 000 dolāriem. “Lancer Evolution” piemīt kompakts četru cilindru dzinējs ar jaudu līdz 276 zirgspēkiem.
2015. gadā “Mitsubishi” pārstāja ražot “Lancer Evolution” modeļus, lai koncentrētos uz hibrīdu un elektrisko auto izstrādi. Šāda rīcība ir būtiski ietekmējusi spēkrata vērtību.
“BMW M5″ E34
Vairums autobraucēju uzskata, ka “BMW M” sērijas spēkrati ir reti un nepieejami. Taču lietoto auto tirgū ir atrodami arī lētāki modeļi, kā, piemēram, “BMW M5” E34 modelis.
Pirmo reizi iepazīstinās plašākai publikai 1988. gadā, šim jaudīgajam biznesa klases sedanam ir sešu cilindru 3,8 litru dzinējs ar maksimālo jaudu 335 zirgspēki.
“BMW M5” modeļa vērtība svārstās ap 15 000 dolāru. Taču tai ir novērojama pieaugoša tendence.
“Honda S2000“
Ja vēlaties iegādāties sporta klases automašīnu, neatradīsiet neko pievilcīgāku par “Honda S2000”. Lai arī “Mazda MX-5” un “Toyota MR2” ir labas automašīnas ar dažiem nelieliem trūkumiem, S2000 modelis ir drošāka izvēle.
Modelim piemīt vienkāršs, taču uzticams dzinējs, viegla vadāmība, aizmugurējā piedziņa, pievilcīgs dizains un 2,2 litru dzinējs, kas spēj sasniegt 237 zirgspēku jaudu. Modelis pirmo reizi palaists pārdošanā 1999. gadā.
Zibenīgā auto vērtība šobrīd svārstās ap 10 000 līdz 15 000 dolāru un nav pamata uzskatīt, ka tā varētu samazināties.
“Volkswagen Phaeton“
Pirmo reizi pārdots 2002. gadā, “Volkswagen” augstas klases “Phaeton” modelis tā arī neiekaroja vietu Vācijas tirgū. Tam bija sīva konkurence ar tobrīd populāriem “Audi A8”, “BMW” 7. sērijas un “Mercedes-Benz” S klases modeļiem. Kā rezultātā “Phaeton” ražošana tika pārtraukta 2016. gadā.
Vienu no pirmajiem “Phaeton” modeļiem iespējams iegādāties tikai par 3000 līdz 4000 dolāru. Taču labi uzturēta modeļa vērtība varētu tikai pieaugt.
“Phaeton” ir unikāls un vērā ņemams mēģinājums izcīnīt vietu luksusa auto tirgū. Šis modelis tika būvēts uz Bentlija bāzes, kurā bija iestrādāts neparasti plašs aprīkojums.
“Land Rover Discovery” (Mk1)
“Land Rover” džipi ir labi pazīstami ar to spēju pārvarēt bezceļa apstākļus un salona komfortu, taču ne izturību.
Salīdzinot ar jaunākiem modeļiem, pirmās paaudzes “Land Rover Discovery” ir visai vienkārša un uzticama automašīna, kas kļūst aizvien populārāka bezceļu entuziastu vidū.
Ar laiku “Discovery” džipu skaits ceļu satiksmē ir sarucis, tādējādi palielinot labi uzturēta modeļa vērtību. Jo īpaši tas ir attiecināms modeļiem, kuri aprīkoti ar “Rover” V7 dzinēju.
“Ford Puma“
Atminaties šo neparasta paskata “Ford” modeli? Automašīnas pieprasījums nebija augsts, tādēļ jau pēc piecu gadu ražošanas tā vairs netika piedāvāta pārdošanai.
20 gadus pēc pirmā mēģinājuma “Ford Puma” vārdu pārņēmis kompakts krosovera tipa spēkrats. Auto kolekcionāriem un entuziastiem patīk neparasti 1980. gadu braucamrīki, tādēļ arī “Puma” modelim ir labs potenciāls.
“Mercedes-Benz” C63 AMG V8
Daudzi auto ražotāji ik gadu piedāvā modeļus ar aizvien mazākas litrāžas dzinējiem, pamazām sperot soļus elektrisku motoru virzienā. “Mercedes-Benz” AMG sērija ir viens no šādiem bēdīgi slaveniem piemēriem.
Ārkārtīgi jaudīgais un ņiprais AMG modelis sniedz visu, ko vien spēj iedomāties kārtīgs auto entuziasts. Taču 2015. gadā leģendārā C63 AMG modeļa ražošana tika pārtraukta.
Pēdējais ražotais modelis bija apveltīts ar 6,2 litru V8 dzinēju. Ņemot vērā, ka jaunu “Mercedes-Benz” AMG vairs nesanāks iegādāties, pienācis laiks ieskatīties vecākos modeļos ar krietni jaudīgākiem iekšdedzes dzinējiem.
Lai veiksmīgi ieguldītu nauda automašīnu tirgū, nepieciešamas padziļinātas zināšanas par spēkratu vēsturi un tirgus tendencēm. Ja vēlaties iemēģināt roku, izvairieties no pēkšņiem un emocionāliem lēmumiem.
Izvēlēties pareizo modeli, bruņojieties ar pacietību un pēc kāda laika spēsiet pārdot auto par jau krietni augstāku cenu.
Foto: pixabay.com
ka tik ne ar , sis ir reklamraksts? No kurienes si fantazija nakusi? Veci bmw bus topa ?:D