“Tele2” sadarbībā ar starptautisko konsultāciju uzņēmumu “System1 Group” kopš 2020. gada mēra Latvijas sabiedrības noskaņojumu, izmantojot īpašo “FaceTrace” pētījuma metodi. Kā liecina šī pētījuma dati, aizvadītajā gadā sabiedrībā ievērojami pieaugušas tādas emocijas kā dusmas (+56%) un nicinājums (+30%). Tāpat, ņemot vērā Krievijas iebrukuma Ukrainā kontekstu, dienaskārtībā parādījušās bailes, kas iepriekšējos gados gandrīz nebija novērojams, skaidro Oskars Fīrmanis, “Tele2” sabiedrisko attiecību vadītājs Latvijā.
Kā atzīmē “Tele2” pārstāvji, sabiedrības noskaņojuma indekss, izmantojot “FaceTrace” metodi, tiek mērīts punktu skalā no 0 līdz 3. Jo augstāks indekss, jo emociju intensitāte sabiedrībā ir augstāka. Proti, emociju gamma ir ļoti plaša un tajā mijas dusmas, skumjas, bailes, prieks, nicinājums u.c., bet mazāk ir to cilvēku, kuru noskaņojums ir neitrāls.
2020. gadā sabiedrības noskaņojuma indekss bija 0,62 punkti, 2021. gadā 0,52 punkti, bet 2022. gadā 0,59 punkti.
“Pētījuma rezultāti apliecina, ka sabiedrības noskaņojumu būtiski ietekmējuši tādi notikumi kā Covid-19 izraisītā pandēmija, karš Ukrainā, kā arī strauji augošā inflācija,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Vienlaikus redzam, ka nemainīgi augstā līmenī ir saglabājusies tāda emocija kā prieks, kas liecina, ka ir daļa sabiedrības, kuras optimisma pilno noskaņojumu maz kas ietekmē. Lielākās svārstības noskaņojumā notiek uz to cilvēku rēķina, kas ikdienā jūtas visai neitrāli un kāds spēcīgs satricinājums viņu noskaņojumu sašūpo.”
Veicot pētījumu, katru ceturksni tiek aptaujāti 1200 respondenti vecumā no 15 līdz 69 gadiem. “FaceTrace” metode ir balstīta uz amerikāņu psihologa Pola Ekmana (Paul Ekman) atziņu, ka eksistē septiņas pastāvīgas un universālas cilvēku emociju izpausmes – nicinājums, riebums, dusmas, bailes, skumjas, prieks un pārsteigums.
“System1 Group PLC” ir mārketinga un zīmolu konsultāciju uzņēmums ar patentētiem tirgus izpētes un reklāmas risinājumiem, kuru pamatā ir uzvedības zinātnes principi. Kopš 1999. gada “System1 Group PLC” tiešsaistes pētījumos pielietojis sasniegumus psiholoģijā, uzvedības ekonomikā un sociālajās zinātnēs, kas labāk izprot un prognozē cilvēku uzvedību. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas Apvienotajā Karalistē ar birojiem citviet pasaulē – ASV, Šveicē, Vācijā, Nīderlandē, Francijā, Brazīlijā, Singapūrā, Austrālijā un Ķīnā.
Ilustratīvs attēls no pexels.com.
par lieliem ieguldijumiem un smagu darbut valsts laba valdoshi zagli ir panakushi shadu situaciju
Stulbs pētījums, bezjedzigi