Reaģējot uz nedēļas sākumā notikušās vētras un tās izraisīto plūdu sekām un no tā izrietošo apdrošināšanas pieteikumu skaita pieaugumu, Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) no 1.augusta ieviesusi krīzes konsultatīvo telefonu 67360898, aģentūru LETA informēja LAA pārstāvji.
Telefons darbosies darba dienās no plkst.9 līdz 20 un pa to būs iespējams saņemt konsultācijas, kā rīkoties, ja iestājies apdrošināšanas gadījums kustamajam vai nekustamajam īpašumam nesenās vētras un plūdu izraisīto seku dēļ, kā rīkoties situācijās, ja rodas domstarpības ar apdrošināšanas kompāniju par atlīdzības izmaksām un citiem iespējami neskaidriem jautājumiem.
Paredzams, ka konsultatīvais telefons darbosies trīs nedēļas, bet, nepieciešamības gadījumā, tā darba ilgums var tikt pagarināts.
Jau ziņots, ka apdrošināšanas kompānijas līdz trešdienas, 31.jūlija, vakaram par vētras un lietavu nedēļas sākumā radītajiem postījumiem ir saņēmušas aptuveni 3550 atlīdzību pieteikumu, par kuriem izmaksātas un rezervētas atlīdzības aptuveni deviņu miljonu eiro apmērā.
Tostarp par apdrošinātiem īpašumiem saņemti aptuveni 2800 pieteikumi, par kuriem izmaksātas un rezervētas atlīdzības 5,7 miljonu eiro apmērā, KASKO apdrošināšanā – aptuveni 600 pieteikumu, kur atlīdzības sasniedz vienu miljonu eiro, bet sējumu apdrošināšanā – aptuveni 150 pieteikumu par 2,3 miljoniem eiro.
LAA atzīmē, ka atlīdzību pieteikumu skaits turpina augt, tādējādi šie vēl nav galīgie skaitļi.
Vienlaikus LAA atzīmēja, ka tās rīcībā nav informācijas par atteikumu skaitu.
Asociācijā skaidroja, ka apdrošinātāji turpina rūpīgi izvērtēt katru gadījumu un pārskata politikas, ņemot vērā nepieredzēto ekstremālo lietavu radītos postījumus. Līdz ar to LAA prognozē, ka atteikumu proporcija būs neliela.
Jau ziņots, ka svētdienas, 28.jūlija, naktī un pirmdien, 29.jūlijā, piedzīvotā vētra vietām Latvijā radīja būtisku postažu.
Ilustratīvs foto no Shutterstock.
Reklāma