Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Iedzīvotāji booking.com pērn tērējuši trīs reizes vairāk, “AliExpress” popularitāte piedzīvo strauju lejupslīdi

2022.gadā iedzīvotāji ar ceļošanu saistītām aktivitātēm tērējuši divas līdz trīs reizes lielākas summas nekā gadu iepriekš, liecina bankas “Citadele” dati par veiktajiem pirkumiem internetā. Vienlaikus jau otro gadu pēc kārtas interneta lietotāju iecienītāko platformu topā pozīcijas turpina zaudēt Ķīnas lieltirgotājs “AliExpress,” portālu informēja bankas “Citadele” pārstāve Līga Ratniece.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Kopējais secinājums par 2022.gadu ir diezgan viennozīmīgs – klienti pēc ilgās “Covid-19” mājsēdes ļoti vēlas ceļot un, ja ir iespēja, izvēlas iepirkties klātienē, uz ko norāda fakts, ka apgrozījums fiziskajos veikalos pieaudzis vairāk nekā internetā. Tajā pašā laikā cilvēki ir iemācījušies atrast labus piedāvājumus interneta veikalos un nebaidās tos izmantot. Kā apliecinājums tam ir straujš e-veikalu apgrozījuma pieaugums novembrī, kad tradicionāli notiek novembra lielā izpārdošana.

Tāpat cilvēki arī novērtē “Covid-19” laikā iepazītās ērtības – “Wolt” un līdzīgu platformu popularitāte turpina augt un iekarojusi stabilu vietu mūsu ikdienā. Redzam arī, ka Eiropas Savienības regulējums turpina bremzēt “AliExpress” pārdošanas apjomus, taču vieta nepaliek tukša, jo tirgū parādās arvien jauni ES reģistrēti preču tirgotāji,” 2022.gada tiešsaistes pirkumu tendences raksturo Andris Lazdiņš, “Citadeles” karšu un norēķinu daļas vadītājs.

Iedzīvotāju atgriešanās aktīvākā ceļošanas režīmā ļāvusi lielāko aktivitātes kāpumu piedzīvot naktsmāju īrēšanas vietnei booking.com, kur veikto pirkumu summa 2022.gadā palielinājusies vairāk nekā trīs reizes.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ceļošanas aktivitāti apstiprina arī tas, ka 2022.gadā pirkumu skaits “AirBaltic” audzis teju divarpus reizes. Atšķirībā no 2021.gada iedzīvotāji pērn krietni aktīvāk izmantojuši arī “Stena Line”, “Turkish Airlines” un kiwi.com pakalpojumus – šiem uzņēmumiem 2022.gadā regulāri izdevies iekļūt populārāko e-komercijas vietņu top 20.

Neskatoties uz dzīves dārdzības pieaugumu, tieši booking.com 2022.gada decembrī fiksēts lielākais pirkumu summas kāpums – tā palielinājusies par 120%, salīdzinot ar 2021.gada decembri. Tikmēr ziemas iestāšanās kripto tirgū novērojama arī klientu pirkumos, jo lielākais pirkumu summas kritums decembrī fiksēts kriptovalūtu biržai Binance – 48%.

Būtiskas pieprasījuma izmaiņas piedzīvojis arī ēdiena piegāžu nodrošinātājs “Wolt”, kam 2022.gadā pirkumu skaits pieaudzis par teju pusi jeb 45%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pieprasījuma lejupslīdi jau otro gadu pēc kārtas izjūt Ķīnas lieltirgotājs “AliExpress”, kas vēl 2020.gadā allaž bija starp 3 populārākajām iedzīvotāju e-komercijas platformām. 2022.gadā pirkumu skaits Ķīnas tiešsaistes tirgusplacī krities par 17%.

Par populārāko apģērbu pasūtīšanas vietni aiz “AliExpress” kļuvusi “About You” (pirkumu summas kāpums par 8%), kas apsteigusi “Best Secret”, kur kopējā pirkumu summa pērn kritusies par teju 40%. Aizvadītā gada laikā populārāko apģērbu e-komercijas platformu topā atsevišķos mēnešos ielauzās arī tādi pakalpojumu nodrošinātāji kā Farfetch un Yoox Net-A-Porter Group.

Visbiežāk izmantotākā valsts pakalpojumu platforma attālinātajiem maksājumiem 2022.gadā bijusi csdd.lv, kur pirkumu summa palielinājusies par nepilniem 37%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atceļot Covid-19 ierobežojumus un cilvēkiem atsākot regulāru iepirkšanos klātienē, attālinātā iepirkšanās samazinājušies lielākajos pārtikas un mēbeļu internetveikalos. Salīdzinot ar gadu iepriekš, “Rimi” e-veikals 2022.gadā piedzīvojis 11% kritumu, savukārt “IKEA” – 72% kritumu, liecina “Citadeles” dati par iedzīvotāju pirkumiem internetā.

Aizvadītajā gadā attālināto pakalpojumu nodrošinātāju topā regulāri ielauzās arī dažādi jaunpienācēji, piemēram, degvielas tirgotājs “Neste Latvija” un “Latvenergo” e-veikals elektrum.lv.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.