Latvijā pagājušajā gadā reģistrēti 1624 jauni elektroauto, kas ir par 52,1% vairāk nekā 2022.gadā, aģentūru LETA informēja Auto asociācijas pārstāvji.
Tādējādi 2023.gadā Latvijā jauno elektroautomašīnu reģistrācija sasniedza 8,8% no kopējā reģistrētā jauno vieglo pasažieru automobiļu skaita, salīdzinot ar 6,4% 2022.gadā.
Asociācijā informē, ka līderis jauno elektroauto tirdzniecībā pērn Latvijā bija “Volkswagen” ar 233 automašīnām, kas, salīdzinot ar 2022.gadu, ir pieaugums divas reizes. Otrajā vietā ierindojās “Nissan” ar 205 automašīnām, kas ir pieaugums par 4,6%, bet trešajā vietā bija “Tesla” ar 158 automašīnām, kas ir vairākkārtīgs pieaugums.
Apkopotie dati arī liecina, ka pagājušajā gadā Latvijā reģistrētas 788 lietotas vieglās pasažieru elektroautomašīnas, kas ir par 32,1% vairāk nekā 2022.gadā.
Tostarp populārākās lietotās elektroautomašīnas bija “Tesla” ar reģistrētiem 374 spēkratiem, kas ir par 50% vairāk nekā 2022.gadā. Otrajā vietā ar reģistrētiem 180 lietotiem elektroauto ierindojās BMW, kas ir pieaugums par 32,4%. Savukārt trešajā vietā bija “Audi” ar reģistrētiem 87 elektroauto, kas ir 2,6 reizes vairāk nekā 2022.gadā.
Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) skaidro, ka par spīti rekordlielajam jauno elektroautomašīnu reģistrāciju skaitam, Latvija ir viena no pēdējām valstīm Eiropas Savienībā, kas ieviesa elektroauto atbalsta programmu.
“Diemžēl līdz šim atbalsta programma nav ieviesta juridiskajām personām, tādējādi Latvija vismaz par pieciem gadiem atpaliek elektroauto mobilitātes tirgus attīstībā. Piemēram, Vācijā jaunu elektroauto reģistrācijas īpatsvars veido pat 22,4%, kamēr Latvijā tas ir tikai 8,8%. Savukārt no Norvēģijas Latvija atpaliek vismaz par desmit gadiem, kur elektroautomašīnu reģistrācija sasniegusi pat 82,4%,” min Kulbergs.
Vienlaikus viņš norāda, ka bezmaksas stāvvietas un iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas Rīgā ir radījušas situāciju, ka 50% no visiem Latvijā reģistrētiem elektroauto atrodas Rīgā, kamēr Pierīgā un Rīgā kopumā ir pat 73% no visiem Latvijā reģistrētajiem vieglajiem pasažieru elektroauto.
“Tas norāda uz to, ka elektroautomašīnu iegāde ir cieši saistīta ar dzīvi privātmājā. Iespēja uzlādēt spēkratu mājās ir galvenais faktors tā iegādei, jo tas rada labvēlīgi zemus ekspluatācijas izdevumus, uzlādējot par mājsaimniecības tarifu,” skaidro Kulbergs.
Tāpat viņš min, lai arī statistikas dati rāda pozitīvu ainu Latvijas autoparka pārejā uz elektroauto, 2023.gadā ir samazinājies jauno elektroauto pasūtījumu skaits.
Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.
Foto: Publicitātes foto
Reklāma