Liela daļa aviopasažieru nezina un nav dzirdējuši par savām tiesībām, pēc šodien veiktās pasažieru aptaujas Eiropas Aviopasažieru dienas pasākumā starptautiskajā lidostā “Rīga” secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).Eiropas Patērētāju informēšanas centrs un PTAC šodien lidostā rīkoja vienas dienas kampaņu “Zini un lido!”, kuras laikā tika veikta neliela ekspresaptauja par pasažieru informētības līmeni viņu tiesību jomā. Kopumā tika aptaujāti 94 lidostas “Rīga” apmeklētāji, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane. Viņa informēja, ka 44% no aptaujātajiem pasažieriem ir saskārušies ar situāciju, kad reiss ilgstoši kavējas, tiek atteikta iekāpšana vai reiss tiek atcelts. 63% aptaujāto nezina, kā jārīkojas situācijās, kad kavējas vai tiek atcelts reiss, 60% arī nav dzirdējuši par Eiropas Savienības (ES) regulu, kas aizsargā avio pasažieru tiesības. Salīdzinot ar 2011.gadā veikto aptauju, šā gada ekspresaptaujas dati rāda sliktākas tendences, jo pērn par savām tiesībām, kā arī attiecīgo ES Regulu nezināja 48% respondentu. Gertmane atzīmēja: kopumā secināms, ka zinošāki ir tie patērētāji, kas ir saskārušies ar situācijām, kad reiss ilgstoši kavējas, tiek atcelts vai atteikta iekāpšana. Uzdodot jautājumu par iespējām, kur vērsties pēc palīdzības strīdus gadījumā ar avio pārvadātāju – 9% apgalvoja, ka vērstos Eiropas Patērētāju informēšanas centrā, 18% – PTAC, savukārt 73% nezināja, vērstos lidostas informācijā vai kur citur. Savukārt 2011.gadā 40% aptaujāto norādīja, ka vērstos kompetentajā iestādē, 57% nevarēja sniegt konkrētu atbildi, 3% minēja kā iespēju vēršanos tiesā. Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) iniciētās kampaņas par patērētāju tiesībām ceļojot un izmantojot avio pakalpojumus aktivitātes šīs dienas ietvaros noritēja arī 23 citās ES dalībvalstu lidostās. PTAC ir Ekonomikas ministrijas pārraudzības iestāde, kuras galvenās funkcijas ir tirgus uzraudzība un kontrole nepārtikas preču tirdzniecībā un pakalpojumu jomā, par patērētāju tiesību pārkāpumiem saņemto patērētāju iesniegumu izskatīšana, patērētāju konsultēšana par viņu tiesībām un patērētāju tiesību ievērošanas uzraudzība līgumu projektos un līgumos, ko patērētāji slēdz ar ražotājiem, pārdevējiem vai pakalpojuma sniedzējiem.
Liela daļa avio pasažieru nezina savas tiesības
17:20
04.07.2012