Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

“Maxima Latvija” brīdina par pārtikas cenu lēcienu

Pagājušajā nedēļā ziņojām, ka Lietuvas pārtikas mazumtirdzniecības tīkli brīdinājuši par cenu kāpumu daudziem produktiem. Šonedēļ savu vēstījumu publiskojusi SIA “Maxima Latvija”, apstiprinot, ka šī gada pirmajos divos mēnešos uzņēmums jau ir saņēmis 74 pieprasījumus no piegādātājiem par vēlmi paaugstināt cenas vairākiem simtiem produktu dažādās preču kategorijās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA “Maxima Latvija” pārstāve Liene Dupate-Ugule atklāja, ka cenu pieauguma pieprasījumi attiecas uz plašu produktu klāstu – olām, svaigu gaļu, piena un zivju produktiem, kafiju, šokolādi, dažādiem konserviem un citiem pārtikas produktiem. Paziņojumi par cenu kāpumu turpina ienākt gan no Latvijas, gan ārvalstu piegādātājiem, un cenu pieauguma amplitūda svārstās no dažiem procentiem līdz pat 40%.

“Apzinoties, ka iepirkuma cena kopumā veido lielāko īpatsvaru no produkta plaukta cenas un to, ka atsevišķas nozares saskaras ar objektīviem globāliem un lokāliem iemesliem, kas neizbēgami atspoguļojas arī produktu iepirkuma cenās, mēs uzklausām partnerus un meklējam kompromisus, darot visu iespējamo, lai mazinātu ietekmi uz klientiem, jo mūsu mērķis ir nodrošināt pēc iespējas zemākas cenas. Lai to varētu paveikt, mēs pastāvīgi izvērtējam iespējas iegādāties produktus lētāk, veicam sarunas ar piegādātājiem un ražotājiem.

Visi saņemtie cenu paaugstināšanas pieprasījumi tiek rūpīgi izvērtēti un pārskatīti, lai nodrošinātu, ka jebkurš cenu pieaugums ir pamatots, un mēs sadarbojamies ar saviem partneriem, lai atrastu labākos risinājumus, kā mazināt iespējamo ietekmi uz mūsu klientiem,” uzsver Edvīns Lakstīgala, “SIA Maxima Latvija” iepirkumu departamenta direktors.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viens no lielākajiem cenu pieaugumiem ir saņemts no kafijas un šokolādes produktu piegādātājiem, jo globālajos tirgos ir sasniegtas rekordlielas kakao un kafijas izejvielu cenas. Kakao izejvielu cenas kopš gada sākuma ir vairāk nekā dubultojušās, ko veicina pieaugošs pieprasījums un samazināta izejvielu pieejamība visā pasaulē. Tas, savukārt, ietekmē iepirkuma cenas visiem produktiem, kas satur kakao, piemēram, šokolādei, saldumiem, svaigiem un saldētiem kulinārijas izstrādājumiem, saldējumam un biezpiena sieriņiem.

Savukārt kafijas izejvielu cenu pieaugumu visvairāk ietekmējuši nelabvēlīgi laika apstākļi, slikta raža, kā arī kafijas fermu un audzētāju skaita samazināšanās.

L. Dupate-Ugule norāda, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem pieejamas pārtikas produktu cenas, “Maxima Latvija” turpinās aktīvi strādāt ar piegādātājiem, meklējot kompromisus un pārliecinoties, ka jebkādi cenu pieaugumi ir pamatoti un samērīgi. Tāpat arī regulāri, pēc paša uzņēmuma iniciatīvas, tiek organizētas dažādas ilgtermiņa un īstermiņā cenu samazināšanas, kā “Cenu līderi”, “Piena festivāls”, “Lielakcija” u.c., ik nedēļu nodrošinot zemas cenas vairākiem tūkstošiem preču.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tikmēr SIA “Rimi Latvia” kategoriju departamenta vadītāja Inese Pētersone norāda, ka regulāri no piegādātājiem saņem cenu celšanas pieprasījumus, kas vienmēr tiek rūpīgi izskatīti “Piemēram, pērnā gada nogalē piena pārstrādes uzņēmumi “Rimi” piedāvāja celt cenas vidēji par 11,3 %. Šo straujo cenu pieaugumu centāmies noturēt saprātīgās robežās, aktīvi diskutējot par pēc iespējas mazāku cenu pieaugumu, lai saglabātu iedzīvotāju pirktspēju, kas pircējam gala rezultātā nozīmēja 4-6 % cenas pieaugumu,” skaidro I. Pētersone.

Viņa atklāja, ka tuvākajā nākotnē aktuālākās kategorijas parādās, piemēram, šokolāde, kafija, sviests, baltās zivis un putnu gaļas produkti. “Taču tajā pašā laikā redzam, ka atsevišķiem produktiem cenas samazinās un sāk atgriezties ierastajā līmenī, piemēram, olīveļļai, arī cukura cena ir samazinājusies. ANO Pārtikas un lauksaimniecības organizācija šā gada sākumā ziņoja, ka pasaules pārtikas cenas 2024. gadā samazinājās par 2,1 %, lielākoties graudaugu un cukura cenu krituma dēļ, taču cenas joprojām saglabājās augstākas nekā pirms Covid-19 pandēmijas,” norāda I. Pētersone.

Vienlaikus, lai pircējiem būtu pieejamas pēc iespējas izdevīgākas cenas pamatproduktiem, “Rimi” arī turpina 2023. gada janvārī uzsākto iedzīvotāju ilgtermiņa atbalsta programmu, samazinot regulāro cenu jau vairāk nekā 700 pieprasītākajiem ikdienas produktiem, kas ir ar tādu pašu vai pat zemāku cenu nekā pie lielākajiem konkurentiem. “Tā kā šī nav akcija, bet gan ilgtermiņa programma, tā sniedz jūtamu atbalstu klientiem, palīdzot samazināt ikdienas tēriņus, piemēram, līdz ar apkures sezonas iestāšanos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Reaģējot uz pircēju paradumiem un pieprasījumu, programma ir pārskatīta un tajā šobrīd ir mainīti 340 produkti. Tajā iekļautas vairāk preces tādās pamatproduktu kategorijās kā, piemēram, maize, konditoreja un svaigā pārtika – olas, piens, sviests, krējums u.c. Kopumā programmā iekļauti teju 300 svaigās pārtikas produktu, no kuriem teju 100 ir piena produkti, 70 – svaigās un pārstrādātās gaļas produkti, 60 – graudaugu produkti. Tāpat ņemti vērā pircēju ieteikumi paplašināt higiēnas un mājas uzkopšanas produktu klāstu, arī tiem nodrošinot, iespējams, zemāko regulāro cenu tirgū. Joprojām katru nedēļu papildus šai programmai veikalos tiek piedāvāti arī vairāk nekā 2500 dažādu akcijas produktu,” tā I. Pētersone.

Jau vēstīts, ka lielākie mazumtirdzniecības tīkli – “Maxima”, “Norfa” un “Rimi” Lietuvā brīdinājuši patērētājus par gaidāmo pārtikas cenu pieaugumu, jo piegādātāji paziņojuši par produktu sadārdzināšanu, pagājušajā nedēļā ziņoja Lietuvas mediji.

Tā, piemēram, janvārī 49 piegādātāji informējuši tirdzniecības tīklu “Maxima” par cenu izmaiņām, kas var izraisīt piena produktu, kafijas, šokolādes, liellopu un putnu gaļas, kā arī atsevišķu zivju sadārdzināšanos, vēsta delfi.lt.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Mūsu mērķis kā vienam no vadošajiem pārtikas mazumtirgotājiem ir saglabāt iespējami zemākas cenas, jo no tā ir atkarīga mūsu biznesa veiksme šajā dinamiskajā un konkurētspējīgajā tirgū. Nepārtraukti notiek sarunas ar piegādātājiem par cenām – patiesībā tas ir bezgalīgs process, jo gala cena būtībā ir atkarīga no tā, par kādu cenu mēs iegādājamies preces no vairumtirgotājiem.

 Vienlaikus jāatzīmē, ka vairāki sektori saskaras ar globāliem faktoriem, kas neizbēgami ietekmē cenu zīmes veikalos, taču mēs pieliekam visus pūliņus, lai šīs izmaiņas nebūtu sāpīgs trieciens patērētājam,” skaidro “Maxima” pārstāvis Marius Tilmantas.

Viņš norāda, ka lielākā daļa piegādātāju – vairāk nekā 60% – ir vietējie Lietuvas  ražotāji un vairumtirgotāji, bet neliela daļa sortimenta tiek piegādāta no kaimiņvalstīm, piemēram, Latvijas un Polijas, kā arī no Dienvideiropas valstīm.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Dzīvojam globālā pasaulē un brīvā tirgū, kur cenas ietekmē daudzi savstarpēji saistīti faktori. Nepārtraukti notiek sarunas ar piegādātājiem. Taču sadārdzinājums var rasties arī objektīvu iemeslu dēļ, piemēram, minimālā alga augusi par 12%, piedzīvots akcīzes nodokļa kāpums degvielai, ieviests iepakojuma nodoklis. Tomēr mēs cenšamies rast kompromisus.

Vienlaikus ir gadījumi, kad piegādātāji mēģina izmantot situāciju savā labā. Tā lūk mēs atteicāmies no vienas daļas apelsīnu sulas sortimentā, jo daži piegādātāji mēģināja nepamatoti paaugstināt cenu,” situāciju ieskicē M. Tilmantas.

Viņš pavēstīja, ka saskaņā ar janvārī saņemto informāciju piegādātāji plāno palielināt šokolādes izstrādājumu cenas par 17%, bet kafijas cenas par 22%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Kopš gada sākuma kakao cena globālajā tirgū ir paaugstinājusies par 114%, tāpēc cenu kāpums skar visus produktus, kas satur kakao – šokolādi, konfektes, konditorejas izstrādājumus, šokolādes saldējumus un šokolādes sieriņus,” paskaidroja M. Tilmantas.

Kafijas cenas pieaug saistībā ar pieaugošo pieprasījumu un piedāvājuma samazināšanos. Visvairāk piegādātāji ziņojuši par piena produktu cenu kāpumu – piena iepirkuma cenas Lietuvā paaugstinājušās jau kopš pērnās vasaras. Janvārī piena produkti sadārdzinājās par 5–12%. Dārgāki paliek ne tikai vietējie, bet arī Polijas ražotāju piena produkti.

Slimības uzliesmojumu dēļ liellopu gaļas piegādātāji informējuši, ka cenas augs par 9%, savukārt putnu gripa sadārdzinās vistas gaļu par 9% un tītara gaļu par 6%.

Foto:maxima.lt

Paziņojumus no piegādātājiem par plānotu cenu pieaugumu saņēmis arī vietējais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “Norfa”.  Tīkla īpašnieks Dainius Dundulis prognozē, ka pēc pāris mēnešiem sadārdzināsies gandrīz visi pārtikas produkti, ziņo portāls lrt.lt.

Viņš norāda, ka maizes izstrādājumi, piena produkti un gaļa kļūs nedaudz dārgāka, bet dažas zivju produktu kategorijas ievērojami sadārdzināsies.

“Skumbrija un siļķe ļoti jūtami “sitīs pa maciņu”. Pārējās zivis – ļoti minimāli, tām cenas gandrīz nemainīsies. Runājot par gaļas produktiem, iespējams, būs vairāk akciju piedāvājumu,” prognozē D. Dundulis. Kafijas cena maijā, iespējams, dubultosies.

Janvārī gada inflācija Lietuvā pārsniedza 3,5%. Ekonomisti skaidro, ka tas tādēļ, ka pieauga akcīzes nodoklis degvielai, paaugstinājās minimālā alga un sadārdzinājās energoresursi.

Dundulis atklāja, ka tirgotāji cenšas paildzināt sarunas ar piegādātājiem, lai aizkavētu cenu celšanu. “Es domāju, ka neizbēgami tas notiks pēc aptuveni diviem mēnešiem. Tomēr šaubos, ka piedzīvosim to pašu situāciju, kas bija pēc pandēmijas. Toreiz inflācija bija patiešām strauja, bet šoreiz process būs mērenāks,” pieļauj D. Dundulis.

Taču tas vēl nav viss. Mazumtirgotāju pārstāvis norāda, ka no nākamā gada pieaugs ceļu nodevas, kas palielinās preču transportēšanas izmaksas pat 20 reizes.

“Ja izmaksas pieaug 20 reizes, ir skaidrs, ka tas ietekmēs arī pašizmaksu. Pašizmaksas pieaugums nav kaut kas tāds, kas var palikt bez sekām,” uzsver Lietuvas Tirdzniecības uzņēmumu asociācijas vadītāja Rūta Vainiene.

“Rimi” sabiedrisko attiecību pārstāve Egle Krasauskiene TV3 Lietuva norādīja, ka, lai gan ar piegādātājiem tika veiktas pārrunas, tomēr cenu kāpumu nav izdevies novērst.

“Pieaugot izejvielu izmaksām un palielinoties minimālajai algai, izmaiņas bija gaidāmas, tālab jārēķinās, ka dažos segmentos būs cenu pieaugums,” sacīja tirdzniecības tīkla pārstāve.

Viens un tas pats produkts, bet atšķirīgas cenas veikalu plauktos.

Lietuvā cīņai ar augstajām pārtikas cenām izveidota Pārtikas padome. Savā pirmajā sanāksmē tā analizēs, kā gala cena, ko patērētājs maksā, tiek sadalīta starp ražotāju, pārstrādātāju, piegādātāju un mazumtirgotāju.

“Mēs analizēsim visu pārtikas piegādes ķēdi, lai saprastu, vai cena ir saprātīgi sadalīta visos posmos, vai arī ir kāds starpnieks, kurš gūst nepamatoti lielu peļņu,” skaidro zemkopības ministrs Ignas Hofmans.

Tirgotāji apgalvo, ka diskusijā par peļņas sadalījumu viņi izvēlēsies palikt malā, jo citādi tas varētu būt pretrunā ar konkurences likumu.

Nevalstisko organizāciju pārstāvji Pārtikas padomē uzskata, ka galvenais mērķis ir nodrošināt pārtikas pieejamību tiem, kuriem šobrīd tā nav finansiāli pieejama.

“Ja es kaut ko nepārdodu, tad es to kompensēju, paaugstinot cenas citiem produktiem, kurus izpērk. Mēs cenšamies nodrošināt, lai cenas būtu pēc iespējas zemākas, lai pēc iespējas mazāk pārtikas nonāktu atkritumos,” uzsver “Pārtikas bankas” vadītājs Simonas Gurjavičus.

Ministrs Hofmans sola izpētīt, cik lielā mērā valsts noteiktās prasības ietekmē pārtikas cenu veidošanos. Piemēram, akcīze degvielai – iespējams, to varētu samazināt.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (28)

  1. Kur vēl vairāk.Kafijai tik neadekvātas cenas,uz pusi dārgākas kā piemēram Vācijā.bardaks.minimālā alga esot cēlusies….ak,un tad nu steigsim muļkot iedzīvotājus,olas,mistiska cena…liekam,tik liekam…vājprāts
    Visdārgākās cenas Lv.cilveki atbrauc no ārvalstīm un brīnās ,kas Jūs miljonāri,bet viņiem taču algas lielākas…

    66
  2. Naudu ne tikai drukā.. šeit svarīgi ir tas, ka naudu valsts arī aizņemas un galvenais – naudu tērē. Naudu, ko valsts nav nopelnījusi.. naudu, ko ierēdņi algā saņem nevis nopelna veidojot kopproduktu vai pievienoto vērtību. Ja valstī faktiski puse cilvēku saņem valsts algu, tad tas ir milzīgs naudas kalns. Un tā ir nauda kura nonāk apritē neveidojot nekādu produktu. Nav iemesla nolaist cenas, ja apkārt ir tik daudz “bezmaksas” naudas.

    16
    1
  3. Minimālo algu ar 2025.g pacēla, degvielai palielinās akcīzes nodoklis, elektrības cena celsies vasarā, kurināmā cenas aug. Minerālmēslu cenas pēc importa aizliegšanas no Baltkrievijas un Krievijas pieauga. Kāds tur brīnums, ka cenas ceļ un cels…

    34
    3
  4. OHO! Maijā kafijas cena dubultusies, tad tagad droši vien visi skries izpirkt kafiju tā lai pietiek gadam un vairāk. Labi skumbriju un siļķi neēdisim, bet kas notiek ar olām? Vēl nav Lieldienas un cena augšā.

    21
  5. Maxima esot pielikusi maksimālās pūles, lai cenas nebūtu augstas? Nopietni?
    Nostrādāju maximā 10 gadus. Būtu strādājis varbūt pat līdz pensijai,ja vien no darba devēja puses nesāktos ņirgāšanās par darbiniekiem. Man nekad mūžā maximā nav bijusi pilna likme. Vienmēr stundas,pat dienas tiek nogrieztas, jo taču taupības režīms. Maxima taupa uz darbinieku algām, savukārt darba apjomu gan netaupa. Tur, lai iekļautos darba grafikā, cilvēki spiesti strādāt bez pusdienu pārtraukuma, nu vai arī palikt pēc darba laika. Taupa uz krāvēju algām, die uetes strādā vīriešu darbu, ceļ smagas kastes, jo krāvēja m samazināts darba grafiks. Tas ir normāli, ka sieviete cilā kartupeļu maisus, banānu kastes un iztukšo kartona taras presi?
    Kāpēc taupības režīms nedarbojas direktoru kabinetos un ofisos? Tur gan visiem pilnas likmes, pārbaudītāju vairāk kā to, kurus pārbauda. Būtu labāk vienu dienu izgājuši veikalā un pamēģinātu kā tas ir cilāt visas tās kastes, klausīties pircēju pārmetumus! Protams ,maxima izdarīja neizsakāmi daudz, nolikvideja kases, kasierus, jo tā ir izdevīgāk. Viņi, tur kabinetos sēdošie jau nemaz nedzird kā lādas pircēji, kā pazemo, apsaukā tos dažus darbiniekus, kuri vēl nav aizbēguši prom.
    Briesmīgs uzņēmums, vergu turētājs. Bezkaunība sit augstu vilni. Reklamē, ka darbiniekiem nodrošina gardas pusdienas. Meli! Par šīm pusdienām darbinieki paši maksā, turklāt katru dienu 1 stunda tiek izrēķināta ārā no darba laika. Es 10 gadu laikā varbūt esmu 5-6 reizes pilnvērtīgi izbaudījusi savu pusdienlaiku, jo vienmēr ir kāds saslimis, neatnācis, garas rindas utt un nākas skriet strādāt citā nodaļā, jo gaidāma taču pārbaude, visam jābūt ideāli.
    Darbiņš darba inspekcijai! Kā var lielā veikalā maiņā strādāt tikai 10-12 cilvēki! Izrādās var- bez pusdienlaika un palikdami ilgāk pēc darba laika beigām.

    62
  6. Maximas aktivitātes cenu uzskrūvēšanā novedušas pie tā, ka 90% no pārtikas, ko savulaik pirku Maximā, tagad pērku RIMI.

    34
    1
  7. Tukša dir… Tirgotāji, sevišķi jau Maxima, kura ir favorīts mākslīgi pacelt cenas noveļot visu uz piegādātājiem. Nevajadzētu iepirkties cilvēkiem Maximā, Rimi kādus divus mēnešus. Lai rij paši savu dārgo pārtiku. Būtu spiesti tie aptaukojušies mūdži cenas pazemināt. Arī piegādātāji un ražotāji piekāptos. Kurā savādāk bāztu savu produkciju. Vēl nav pierijušies badainie kretīni. Cilvēkiem tik bāž batonus ausīs un iedzīvojās bagātībā.

    41
  8. Cenas ātri kristos ja pircēji boikotētu kādu no lielveikalu tīkliem.Bet tad jābūt vienotiem un tas nav cilvēku dabā.Kaut gan vēsturē ir boikota piemēri.

    32
  9. Tajā pašā Lietuvā jau aicina tagad iegādāties produktus Lieldienām, jo uz svētku laiku jau būs cenu šoks. Pārtika gan bojājās un cik tad daudz iepirksi. Var kaut ko sasaldet, var ilgtermiņa produktus nopirkt, bet tā būs jāmet ārā, tad sanāk – mazāk ēst. Visiem būs ieguvums, slaidi un veselīgi 🙂

  10. Es esmu strādājis lielos pārtikas veikalos iepirkumu daļā. Redzot par kādām cenām preces tiek iepirktas un cik liels procents tiek pielikts kā uzcenojums līdz nonāk uz plaukta. (200 līdz pat 700%) un tad skatoties šādus rakstus nelabi metas no tās muldēšanas.
    Jau sen kā pilnīgi visu ko vien varu pērku ārpus LV robežām. Lai tie produkti sapūst plauktos ar tādām cenām, bet tauta netic un tik iet un pērk.
    Paskatieties paši cik preces maksā citās valstīs.
    Vācijā visa pārtika (izņemot gaļu un alkoholu) ir jūtami lētāka un pie tam kvalitatīvāka.
    Te pat Lietuvā ar lētāk tirgo.

    25
  11. Bet protams. Vistas un zivis šausmigi nervozē, par karu Ukrainā, nespēj nest olas, un ikrus. Govis ar tītariem parspriež neveiksmigās Trampa un Zelenska saruna kvadrataijnā kabinetā. Esat reālisti un pasakat ka šī valsts nedomā par iedzīvotājiem, bet lobē elektrotirgotāju peļņu, ceļ nodokļus, un tapec drīz varēsiet ēst skujas mežā, tām vēl nodoklis nav.

    21
    1
  12. Biezpiena sieriniem jāpaceļ cena jo redz šokolādes cena ceļas?????? Jūs ko, nopietni? Kas ir pamata produkts biezpiena sieriņā, sokolāde vai biezpiens? Dirsēji. Un reti kura sokolāde ir no tīra kakao.

    25
  13. Eksperiments turpinās , kā tur ar to sazvērestības teoriju par mākslīgi radīto badu , sākumā pabadosieties atradinoties no ierastajiem produktiem , vēlāk paliksiet pie maizes un ūdens , bet gan jau pieliks ar tiem , respektīvi , jūs badosieties nevis tāpēc , ka veikalos trūks pārtikas , bet jūs to vienkārši nevarēsiet nopirkt .

    11
  14. Kungi neaizmirstiet , paēdis cilvēks – laimīgs cilvēks , izbadējies cilvēks – nikns cilvēks ….. .

    14
  15. Cik ilgi mūsu pacietības mēru pārbaudīs? Liela tautas daļa ir gatava protestēt, tikai vajag būt vienotiem. Cik var celt VISAM cenas uz augšu? Algai tik straujš kāpums nav vērojams. Ņirgāšanās par tautu!

    13
  16. Šlesers ievilka Latvijā lielveikalus. Bauskas pašvaldību vadība savilka Bauskā lielveikalus-monopolus. Kā ar lielveikalu karteli? Tāpat kā benzīntankiem?

  17. Problēma vienkārši ir tajā, ka visi grib ierīt vairāk, jo latvijā cenu sektorā katrs var darīt gandrīz , ko grib.
    Strādāju ražošanā un redzu, ka cenu noteikšana notiek pēc tā, ka , ja ir iespēja nopelnīt, tad to izmanto pēc pilnas programmas.
    Ar pašizmaksu un pasaules problēmām tur nav nekāda sakara

    12
  18. Manā uzņēmumā kurš atrodas Bauskas novadā administratīvais aparāts aug pa dienām. Katram vadītājam 3 apakšvadoņi. Un visi jābaro.
    Patērētājs maksā par birokrātijas aparātu nevis izejvielām

  19. Maksima par visu padomāts, tiešām ceļ cenas un nē Jūs ne pardomājat kā būtu labāk klientam, bet ka tik notirgot vecus dārzeņus un augļus konkrēti pionieru ielā vairāk kārtīgi ir redzēts ka tur lido mušiņas un sulojas puvuši darzeņi gurķi tie safaseti plēve bet nu krasa dzeltena ārprāts bet cena turās stabili tāpēc jā rimi šoreiz ir ok , Ps.drīz jau lidl versies ar saviem piedāvājumiem un ja godīgi tad pagaidām cik ir apmeklēts tur nav manīts ka lido pārtikas mušiņas un puvekļi kur vēl tirgotu ko tādu kas pēc būtības būtu metams ārā.

  20. Latvijai jānogriež Eiropas fondi, tad var sākt cerēt uz reālu uzņēmumu darbību. Pašlaik Latvijas rūpniecība ir Eiropas naudas nokāšanas sistēma. To redzu savā un kaimiņu uzņēmumos

    4
    1
  21. Nu cenas ir pat ļoti neadekvātas, jūs vnk spekulējat uz cilvēku plūsmu,jo vairāk apgrozās,jo cenas lido vnk pa stundām uz augšu,,,tak to ko jūs tur stāstat ir pilnīgs murgs, piemēram kā Latvijas prece uk var būt krietni zemāka nekā šeit, ir attiecīgi produkti kam tiešām ir drastiskas cenas,fui vnk kauns kā melo un vēl saucat sevi par zemo cenu līderi 🤦

  22. Visu iespējamo pasūtu no Vācijas un Francijas interneta veikaliem, 40-60% lētāk.
    Ja vēl varētu pārtiku pasūtīt būtu forši.
    Pirms pus gada biju Nīderlandē, nopirku 2 pāri zeķu, zobu birsti un zobu suku, samaksāju 4eur.

  23. Iesaku kādu nedēļu neiet lielveikalos. Atbalstīsim mazos veikaliņus. Uztaisam bojkotu.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.