Nākamgad atkal varētu celt sabiedriskā transporta biļešu cenas un taupības nolūkos sašaurināt maršrutu tīklu, par piektdien Sabiedriskā transporta padomes sēdē spriesto vēsta Latvijas Televīzija.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Dins Merirands paudis, ka biļešu cenu celšana ir nenovēršama. “Tas ir nenovēršami, ņemot vērā, ka braukšanas maksu palielinājums, ko mēs piedzīvojām šī gada pavasarī, bija neliels un tāds, kas ir noticis pēc ilga laika, kad nekas nebija mainīts. Līdz ar to es domāju, ka nākamā pārskatīšana ir tikai loģisks solis. Ņemot vērā arī visu to, kas notiek ar izmaksām un cenām,” spriedis Merirands.
Nākamā gada valsts budžeta taupīšana skars arī pasažierus, un vispirms tiks sākts ar maršrutu tīkla pārskatīšanu. “Par konkrētiem maršrutiem tiešām šobrīd ir par agru runāt, bet Pierīga ir viens no virzieniem, uz kuriem mēs skatāmies, jo tur ir vislielākais iespēju segums. “Rīgas satiksmei” jau šobrīd ir maršruti, kas ir reizi stundā. Tas nozīmē, ka arī valsts pusē mēs salāgotu tā, ka tie laiki nav ar piecu minūšu intervālu, bet reizi stundā iet reģionālais transports, un reizi stundā iet “Rīgas satiksmes” transports,” stāstīja Sabiedriskā transporta padomes vadītāja Annija Novikova.
Tāpat plānots apzināt neienesīgos un mazāk pieprasītos maršrutus un samazināt tos līdz minimumam. Tāpat plāno pārskatīt tos maršrutus, kur lielos autobusos brauc daži cilvēki. Ja pašvaldības vēlas un var sponsorēt neizdevīgākus maršrutus vai reisus, tās to varēšot darīt.
Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante atzina, ka ne visām pašvaldībām tas būs patīkami, “bet es domāju, ka nāksies to darīt, tomēr pašvaldība strādā iedzīvotāju labā”.
Vēl taupīt varētu arī uz infrastruktūras rēķina, piemēram, vilcienus, kas dodas pēdējā reisā vakara stundā, nedzenot atpakaļ uz Rīgu, slēdzot kases un telpas mazajās stacijās.
Resursus varētu taupīt, skolēnu autobusos ļaujot uzņemt vēl citus pasažierus. “Tie pieaugušie, kas ir šobrīd vērsušies pie pašvaldībām un teikuši, ka mēs vēlamies braukt, lielākoties ir vai nu skolotāji, vai vecāka gada gājuma cilvēki, kam vajag nokļūt, piemēram, pie ārsta,” klāstīja Novikova.
Nozare ir pret šādām pārmaiņām, jo tās skartu arī šoferu nodarbinātību. “Ir noslēgti līgumi par konkrētiem apjomiem, ar konkrētu cenu, biļešu ieņēmumi mums ir zināmi. Līdz ar to mums nav saprotams, kāpēc šobrīd tiek spēlētas šādas spēles. Valsts šobrīd savu saistību nepildīšanu grib uzlikt, trakākais, ka ne jau uz pārvadātājiem, bet gala rezultātā cietēji būs pasažieri,” paudis Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.
Konkrēti lēmumi vēl netika pieņemti un gaidāmi tuvāko mēnešu laikā, atzīmē LTV.
Vēl kādus gadiņus un paliks viens vecs autobuss uz visu veco Latviju.
Nebūs autobusu,brauksim tad ar omnibusu…nezināmā virzienā…
Nu protams ka cels , vēl jau ir kas brauc , un ja grib braukt , tad maksās .
Varbūt laiks mainīt zirgus -pārvadātājus?