Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pedagogi protestos varētu iziet maija otrajā pusē

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) rīkotais pedagogu pikets plānots 21.maijā plkst.11 pie valdības ēkas, aģentūrai LETA pavēstīja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LIZDA uztur prasību, ka protesta akciju var novērst pieņemti grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas paredz turpināt darbu pie pedagogu darba slodzes balansēšanas visām pedagogu grupām. Tas nozīmē, ka pedagogiem samazinātu kontaktstundu skaitu, paredzot vairāk laika citiem pienākumiem. Vēlamais slodzes sadalījums katrai pedagogu grupai atšķiras. Piemēram, vispārējās izglītības skolotājiem būtu jānosaka slodzes sadalījums “60:40”.

Lai arī arodbiedrība ir gatava kompromisiem, tā “kategoriski nepiekrīt” Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvājumam pāriet uz 40 stundu nedēļu kā pilnu pedagogu darbu slodzi. Vanaga šādu nostāju skaidro ar līdzšinējo pieredzi, kad skolotājiem samazinājušies ienākumi, palielinot stundu skaitu nedēļā. Tāpēc arodbiedrība rosina palikt pie 36 stundu darba nedēļas.

Arodbiedrība uztraucas, ka, mainot metodiku, pedagogam vai nu netiks apmaksāts darbs starpbrīžos, vai netiks apmaksāts vairums pienākumu. Savukārt tas veicinās vēl lielāku pedagogu trūkumu, pārliecināta Vanaga.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arodbiedrību arī satrauc iespējama stundas vērtības samazināšana. Vanaga atsaucas uz iepriekšējo mācību semestri, kad balansēto stundu aprēķinos izmantota mazākā algas likme. Tādēļ vairākās pašvaldībās nepietika ar piešķirto mērķdotāciju, lai nodrošinātu pedagoga atalgojuma pieaugumu un ieviestu slodžu balansēšanu.

LIZDA joprojām nepiekrīt Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvājumam par pedagogu darba slodzes turpmāko balansēšanu. Tāpēc arodbiedrība nolēmusi par labu pedagogu piketam un vērsties tiesā.

Savukārt vairākām pedagogu amata grupām, piemēram, atbalsta personālam, netiktu noteikta vienota slodzes proporcija. Slodzes sastāva noteikšanas kārtību atrunātu pašvaldības līmenī vai izglītības iestāde individuāli, vadoties pēc vajadzībām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LIZDA un IZM ilgstoši ir atšķirīgi redzējumi par pedagogu slodžu balansēšanu. Ministrijas vadības ieskatā, konflikts radies, jo atšķiras redzējums par nākošajiem veicamajiem darbiem. IZM ir pārliecināta, ka iespējami vairāki risinājumi, turklāt jāņem vērā vairāku pušu, ne tikai IZM un LIZDA, redzējums.

IZM arī plāno atjaunot vadlīnijas par slodžu balansēšanu, lai skaidri atrunātu, kādi pienākumi ir jāapmaksā.

Kā aģentūrai LETA teica Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) preses sekretārs Aleksis Zoldners, IZM ir apliecinājusi, ka sagatavos un valdībā apstiprināšanai iesniegs informatīvo ziņojumu par pedagogu slodžu balansēšanas metodoloģiju, kas aptvers visu izglītības līmeņu pedagogu un atbalsta personāla amatu grupas formālajā un neformālajā izglītībā, un vienlaikus turpinās arī aktīvu dialogu ar pedagogu organizācijām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ministru prezidente uzticas nozares ministrijas darbam, un sagaida, ka IZM nāks klajā ar kvalitatīvu piedāvājumu, par ko lemt valdībai.

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir apliecinājusi, ka sagatavos un valdībā apstiprināšanai iesniegs informatīvo ziņojumu par pedagogu slodžu balansēšanas metodoloģiju, kas aptvers visu izglītības līmeņu pedagogu un atbalsta personāla amatu grupas formālajā un neformālajā izglītībā, un vienlaikus turpinās arī aktīvu dialogu ar pedagogu organizācijām. Ministru prezidente uzticas nozares ministrijas darbam, un sagaida, ka IZM nāks klajā ar kvalitatīvu piedāvājumu, par ko lemt valdībai.

LETA jau vēstīja, ka LIZDA un IZM par slodžu sabalansēšanas modeli bija jāvienojas jau pērnā gada maijā.

Foto: LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. Pedagogs tā ir diagnoze ar vieglas uzvedības pazīmēm.
    Tā bērnudārza audzinātāja no Ceraukstes dārziņa mēģināja izjaukt ģimeni, kā nav kauna?

    6
    2
  2. vispar tie bedagogi ir pretigi bezkaunigi necilveki, par maz par maz par maz………………… WTF…. brauciet uz Angliju lasit zemenes.

    6
    3
  3. Cik viegli ir tracināt sabiedrību, kura nesaprot lietas būtību, liecina šeit esošie komentāri. Dažam zināšanai: skolotāji arī jau pamet darbu skolā un brauc prom lasīt zemenes! Dēļ visas šīš politikas un “riešanas uz skolotājiem” ir liels skolotāju trūkums, kas nemazinās! Vecie aiziet, jaunie nenāk uz šo profesiju. Rezultātā pēc 5-10 gadiem visi “rējēji, cik skolotāji bezkaunīgi” paši varēs iet strādāt skolā un izjust šo “jauko darbu, kurā ir 3 mēnešu atvaļinājums”, kā, protams, arī uzskata “zinātāji-eksperti”!

    8
    5
  4. Nu beidziet, man zināmajām skolotājām ir pietiekami labas algas, pietiek gausties, tiešām, jau gadiem, sāk apnikt. Tad kad par izglītības kvalitāti jācīnās būtu, vai kārtību skolās, kaut kā neredzu, ka skolotājus tas satrauktu.

    12
    1
  5. KO IZM – pusi skolu slēgt = būs mazāk protestētāju – process jau notiek.

    2
    1
  6. ne jau tikai audzinātāja no Ceraukstes dārziņa mēģināja jaukt ģimeni, tādu gadījumu ir daudz. 🙁 Uzskatu tiešām diagnoze kam raksturīga viegla uzvedība.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.