Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Policija: Iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā ātruma

Iespējams, Latvijā būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz pieciem kilometriem stundā (km/h) virs atļautā braukšanas ātruma, aģentūrai LETA norādīja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Smago avāriju cēlonis reti ir atkarīgs no tā, vai autovadītājs brauc ar 90 vai 100 kilometriem stundā. Letāls iznākums visbiežāk mēdz būt frontālās sadursmēs pie neapdomīgas apdzīšanas, kur ātrums ir daudz lielāks, tāpat smago avāriju cēloņi ir neuzmanība, telefona lietošana pie stūres un agresīva braukšanas kultūra kopumā, norāda policijā.

Tādēļ Valsts policijas ieskatā naudas soda piemērošana autovadītājiem no pirmā pārsniegtā kilometra neatrisinās problēmu, bet, iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā braukšanas ātruma.

Kā ziņots, SM ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.- 2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums,” kurā ietverti aptuveni 30 jauni pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, tostarp kā augstas prioritātes plāni izdalīta iecere īstenot “nulles tolerances politiku” pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vienlaikus ministrijas skatījumā jāvērtē iespēja atļauto braukšanas ātrumu samazināt pilsētvidē, piemēram, līdz 30 km/h blīvi apdzīvotās zonās vai zonās ar lielu gājēju un mikromobilitātes rīku plūsmu, kā arī jāpasver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, nepārsniedzot 80 km/h atļauto ātruma ierobežojumu.

Kā citas augstas prioritātes ieceres SM izceļ piedāvājumu ieviest sistemātisku smago avāriju izpēti un paplašināt ceļu satiksmes dalībnieku kontroli – uzstādīt vismaz 16 jaunas vidējā ātruma kontroles iekārtas, kā arī citas iekārtas pārkāpumu kontrolei, piemēram, luksofora signālu ievērošanas un sabiedriskā transporta joslu pārkāpumu kontrolei.

Līdz šim ieviestas 16 vidējā ātruma kontroles iekārtas. SM piedāvā īstenot pilotprojektu pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanai, veikt izvērtējumu mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošanai, nosakot pienākumu mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Plānā kā prioritāra tiek piedāvāta ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pilnveidošana, īstenojot par pārkāpumiem ceļu satiksmē piešķirto pārkāpumu sodu politikas maiņu, kā arī ceļu satiksmes dalībnieku apmācības pilnveidošana, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības.

SM uzsver, ka plāna mērķis ir līdz 2027.gadam par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu, samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu. Plānā izvirzītie mērķi ar līdz šim plānotajiem pasākumiem varētu netikt sasniegti, tādēļ nepieciešami jauni papildu pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošana.

Foto: Ivars Bogdanovs

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (8)

  1. Kā tad, samazinās līdz 5km/h un pēkšņi visi muļķi no ceļiem pazudīs!!! Ar ko jūs domājiet… Skumji…

  2. Visas tās ir pupu mizas lai neteiktu vēl savādāk!Lieciet svētu mieru autovadītājiem, ir akūtas lietas-dzērājšoferi, bet pārējais ir tīri peļņai, tosstarp uzbraukšana uz sabiedriskā transporta joslas, lai nogrieztos pa labi un nevis lai turpinātu pa to braukt, bet kur gadījusies kur nē, maza kamera, lai atkal novilktu naudu!

    5
    1
  3. Pieļauju, ka +5 km/h slieksni policija spētu kontrolēt ar esošajām iekārtām, tāpec šāds komentārs no policijas puses, bet nulles tolerancei, iespējams, būtu nepieciešami jauni instrumenti un iekārtas.
    Vai samazinot slieksni nepalielinātos apdzīšanas un agresīvas braukšanas gadījumi, kas, kā norāda policija, ir biežākie letālo avāriju cēloņi, kā arī, vai nepalielinātos lēni braucošu, garlaikotu, telefonos sedošus vadītāju skaits, kas arī ir minēts, kā viens no negadījumu cēloņiem?
    Patiesībā, vienmēr licies, ka 90 km/h ir noteikti tā, lai faktiskais ātrums būtu diapazonā līdz 100 km/h.

  4. Plus pašiem autovadītājiem jābūt neiecietīgiem pret agresīvajiem. Videoreģstrators, vieta, laiks, numurs – ziņojums – sods.

    3
    5
  5. 80km/h ir SM un ministra konkrēti atzīšanās savā nevarībā, neprofesionālismā, iespējamā shēmošanā, varbūt arī korupcijā un ietekmes aģentu iespējamībā. Ir iebildumi? Var taču SM komandēt sevi uz uz Lietuvu, Igauniju, Poliju, Vāciju un vienreiz noskaidrot kāds izskatās autobānis, cik maksā, kā jāprojektē un jābūvē. Ja 80 km tomēr tiks uzspiesti, rodas jautājums par ceļu nodokļa (kas nav ceļu nodoklis) pamatotību, kā arī par ikgadējo tehnisko apskašu nepieciešamību un auto piektā un sestā ātruma nepieciešamību. Loģiska ir tolerance 10 km stundā lai var kādu vecu pašizgāzēju apdzīt pie atļautā ātruma 90 km stundā. Vadoties pēc Briškena loģikas ir jāsamazina Air Baltic nomāto veco Karpatijas lidmašīnu ātrums uz 300 km un augstums līdz 3,5 km lai lidmašīnas neizjūk gaisā. Tāpat jāsamazina paredzētais Rail Baltic ātrums uz 60 km stundā lai neapsistu visus Latvijas zvērus mežos gar dzelzceļu (ja žogs būs tāds pats kā gar veco A7).

    3
    2
  6. 80km/h ir SM un ministra konkrēti atzīšanās savā nevarībā. Ir iebildumi? Var taču SM komandēt sevi uz uz Lietuvu, Igauniju, Poliju, Vāciju un vienreiz noskaidrot kāds izskatās autobānis, cik maksā, kā jāprojektē un jābūvē. Ja 80 km tomēr tiks uzspiesti, rodas jautājums par ceļu nodokļa (kas nav ceļu nodoklis) pamatotību, kā arī par ikgadējo tehnisko apskašu nepieciešamību un auto piektā un sestā ātruma nepieciešamību. Loģiska ir tolerance 10 km stundā lai var kādu vecu pašizgāzēju apdzīt pie atļautā ātruma 90 km stundā. Vadoties pēc Briškena loģikas ir jāsamazina Air Baltic nomāto veco Karpatijas lidmašīnu ātrums uz 300 km un augstums līdz 3,5 km lai lidmašīnas neizjūk gaisā. Tāpat jāsamazina paredzētais Rail Baltic ātrums uz 60 km stundā lai neapsistu visus Latvijas zvērus mežos gar dzelzceļu (ja žogs būs tāds pats kā gar veco A7).

  7. Mums jau neko jaunu valdība nevar izdomāt lai aizlāpītu budžetu….uzlikt lielos sodus un sodīt.Jau visa Latvija ir viens liels sods,tāpēc ka šeit dzīvo un nekur es vecs cilvēks nevaru aizbraukt.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.