Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Savāc 10 000 parakstu par automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli reizi divos gados

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” savākti 10 000 parakstu par retāku automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli, to veicot reizi divos gados.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šāds parakstu skaits ļauj iesniegt iniciatīvu izskatīšanai parlamentā.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andris Vītols. Viņš uzsver, ka Latvijas sabiedrība jau vairākkārt ir paudusi vēlmi samazināt administratīvo slogu vieglo automašīnu īpašniekiem un pēdējo reizi jautājums skatīts 2016.gadā Saeimā pēc Latvijas pilsoņu attiecīgas iniciatīvas iesniegšanas likumdevējam.

Toreiz kā būtiskākie argumenti nepilnīgai iniciatīvas īstenošanai tika minēti neapmierinošais ceļu stāvoklis un labi funkcionējošais mehānisms, kā no personām iekasējams transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis un administratīvo pārkāpumu naudas sodi, norāda Vītols. Viņaprāt, abas minētās problēmas astoņus gadus vēlāk lielā mērā ir zaudējušas savu aktualitāti. Proti, autoceļu tehniskais stāvoklis ir uzlabojies, un kopumā tas daudz neatpaliek no Lietuvas, kur tehniskās apskates termiņš ir divi gadi. Savukārt administratīvo pārkāpumu naudas sodu iekasēšanai ir izveidots mehānisms, kurā panākta efektīva tiesu izpildītāju iesaiste. Ņemot vērā iepriekš minēto, likumdevējam jautājums par transportlīdzekļu tehniskās kontroles termiņa pagarinājumu būtu izskatāms atkārtoti, pārliecināts Vītols.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpēc viņš aicina Saeimu grozīt tiesību aktus un tehniskās apskates veikšanu noteikt retāku.

Idejas autors uzskata, ka līdz ar šādām pārmaiņām samazināsies administratīvais slogs gan iedzīvotājiem, gan valsts pārvaldes institūcijām, kam būtu jāiegulda mazāk resursu tehniskās pārbaudes administrēšanā, kā rezultātā ietaupītos budžeta līdzekļi, ko iespējams novirzīt citām vajadzībām. Lai gan tehniskā stāvokļa kontroles funkcija ir nodota privāto tiesību juridiskajām personām, valsts pārvaldes iestādēm joprojām saglabājas pienākums uzraudzīt un pārbaudīt deleģēto funkciju izpildi. Samazinoties veikto pārbaužu apjomam, samazināsies arī valsts pārvaldes ieguldāmo resursu apjomi.

Foto:lsm.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (5)

  1. Nu šis vel ir apstrīdams jautājums, jo nodoklis jau būs uzreiz jāmaksā dubultā un to sajutīs vairāk nekā vienreiz gadā maksāt, neredzu tur nekādu sloga noņemšanu no iedzīvotājiem…
    Un otrs kādā stāvoklī būs tās automašīnas pēc 2 gadiem…

  2. Vai šajā gadījumā nevajadzētu arī vākt parakstus ceļa nodokļa ” pievienošanu” izlietotajai degvielai – tie, kas vairāk brauc pa ceļiem, tie arī proporcionāli vairāk maksā un otrādi.

  3. Ja kadam atmina par isu——degvielai jau tika uzlikts nodoklis ar lieliem solijumiem ka tas tik novirzits celu uztureshanai, bet ka jau zaglu zeme nauda pekshni tika pardalita sadalita un pazuda

  4. Ja auto vecums nepārsniedz 5-7 gadus, tad vēl ok. Bet šo jau Kulbergs Saeimā bīda, ka atvieglos jaunām a/m TA iešanu.

    Visiem auto 2 gadi TA ir zinātniskā fantastika. Drīzāk auto virs 20g šo pasākumu vispār vajag 2 reiz gadā.

    2
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.