Centrālā statistikas pārvalde (CSP) pirmdien, 23.janvārī, sāks ikgadējo iedzīvotāju aptauju par interneta lietošanu, aģentūrai LETA pavēstīja statistikas pārvaldē.
Iedzīvotāju aptauja notiks līdz 8.jūnijam, un tajā iekļauti 8500 respondentu vecumā no 16 līdz 74 gadiem, aptverot visus Latvijas reģionus.
Aptauja notiks divās kārtās, tostarp pirmajā kārtā, kas ilgs līdz 28.februārim, respondentiem būs pieejama e-anketa.
Apsekojuma izlasē iekļautie iedzīvotāji, kuri saņems vēstuli ar uzaicinājumu piedalīties aptaujā, varēs aizpildīt e-anketu vietnē e.csp.gov.lv. Lai autorizētos, būs jāizmanto internetbanka, e-paraksts vai e-identifikācijas karte.
Konsultācijas par e-anketas aizpildīšanu būs pieejamas līdz 28.februārim darba dienās no plkst.10 līdz 18 pa bezmaksas tālruni 80008811 vai e-pastu – ikt@csp.gov.lv.
Savukārt otrajā kārtā – no 1.marta līdz 8.jūnijam – notiks intervijas.
Ja līdz 28.februārim e-anketa nebūs aizpildīta, no 1.marta līdz 8.jūnijam tiks veikta telefonintervija vai intervija klātienē respondenta dzīvesvietā.
Intervētāja identitāti iespējams pārbaudīt CSP tīmekļa vietnē vai pa iepriekš minēto bezmaksas tālruni.
CSP garantē aptaujā iegūtās informācijas konfidencialitāti.
Iedzīvotāju interneta lietošanas apsekojums ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu notiek 19 gadus, un tā rezultāti ļauj sekot tam, kā attīstījusies interneta lietošana Latvijā un kā mainījušies iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi. Iegūtie dati tiek izmantoti informācijas tehnoloģiju politikas veidošanā, Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) aprēķinam, kas atspoguļo ES dalībvalstu panākto progresu digitalizācijas jomā, kā arī Latvijas Nacionālā attīstības plānā izvirzīto mērķu novērtēšanai.
2022.gada apsekojuma rezultāti liecina, ka interneta pieslēgums bija 91% mājsaimniecību, tostarp augstākā interneta pieejamība reģionos bija Rīgā, kur internets pieejams 94% mājsaimniecību.
Regulāro interneta lietotāju (vismaz reizi nedēļā) skaits turpināja pieaugt, un 2022.gadā sasniedza 90%, kas, salīdzinot ar 2021.gadu, ir pieaugums par 0,3 procentpunktiem. Populārākie interneta izmantošanas mērķi bija internetbankas lietošana (82%), e-pasta lietošana (78%) un ziņu sūtīšana ziņapmaiņas lietotnēs (78%).
Tāpat aptaujā tika secināts, ka visbiežāk iedzīvotāji internetā iegādājās apģērbus, apavus vai aksesuārus (56%), izmantoja ēdienu piegādes no restorāniem vai citiem ēdināšanas uzņēmumiem (25%), pirka elektropreces vai sadzīves tehniku (23%), kosmētiku, skaistumkopšanas produktus (20%).
Foto:pixabay.com
Pārbaudīs un nosecinās vai visi gatavi paredzētajai E dzīvei .