
Latvijas taksometru nozare pieprasa taisnīgumu un vienlīdzību: ārvalstu platforma “Bolt Operations OÜ” tiek apsūdzēta par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu un vietējā tirgus deformāciju, portālu informēja biedrības “Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija” prezidents Aleksejs Ignatjevs.
Viņš atklāja, ka šodien Satiksmes ministrijā norisinājās augsta līmeņa sanāksme, kurā piedalījās Latvijas taksometru nozares uzņēmēji, Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS līderi un valsts institūciju pārstāvji. Diskusijas centrā – jautājums par platformas “Bolt Operations OÜ” ietekmi uz Latvijas tirgu un pieaugošo apdraudējumu vietējiem pārvadātājiem.
Nozares pārstāvji skaidri formulēja galveno problēmu: Igaunijā reģistrētā kompānija “Bolt Operations OÜ” sistemātiski izspiež no tirgus Latvijas taksometru uzņēmumus, nosakot spēles noteikumus, kuros nav vietas godīgai konkurencei.
“Šeit vairs nav runa tikai par tarifiem vai pasūtījumiem – šis ir valsts stratēģiskās mobilitātes jautājums. Mēs redzam, kā tirgus tiek centralizēts vienas ārvalstu platformas rokās, un sekas nebūs ilgi jāgaida – cietīs gan uzņēmēji, gan sabiedrība!” teic Aleksejs Ignatjevs.
Pēdējo mēnešu laikā Rīgā reģistrēto taksometru skaits ir sarucis par vairāk nekā 200 vienībām. Vienlaikus tiek norādīts, ka platforma apzināti samazina tarifus licencētajiem taksometru pārvadātājiem, priekšroku dodot tā sauktajiem “baltajiem numuriem”, kuru darbība notiek bez skaidriem kontroles mehānismiem.
Turklāt “Bolt Operations OÜ” vienpusēji nosaka cenas un atlaižu politiku, liedzot pārvadātājiem jebkādu līdzdalību šajos procesos un padarot neiespējamu pievienotās vērtības nodokļa korektu aprēķināšanu. Būdams ārvalstu uzņēmums, “Bolt Operations OÜ” Latvijā īsteno nodokļu optimizācijas praksi, tādējādi iegūstot nepamatotu priekšrocību pār vietējiem taksometru uzņēmumiem, tostarp vienīgo nacionālo platformu “Smile Taxi”.
“Tas nav pieļaujami, ka lai nopelnītu valstī noteikto minimālo algu, pēc šī brīža situācijas, taksistiem ir jāstrādā dubultā slodze, kas nosaka, ka taksistiem – darbiniekiem nav pietiekošs atpūtas laiks, kur paliek drošība? Un arī ar šo visu risku, nav garantēta taksistiem minimālā alga, jo līdz VID nonākt 3 dažādas informācijas par taksistu paveikto darbu, ko savā labā izmanto “Bolt Operations OÜ”. Ar nepacietību gaidām tikšanos ar VID, lai saņemtu skaidrojumu par aprēķinātajiem nodokļiem taksistiem un kāpēc VID pie aprēķiniem ņem par pamatbāzi informācija ko iesniedz “Bolt Operations OÜ” aplikācija, bet nevis, saskaņā ar Latvijas Republikas normatīviem taksometru automašīnās uzstādīto skaitītāju informāciju, ” pauž arodbiedrības pārstāvji.
“Ja valsts nesper soli šodien, rīt mums būs monopols, kas diktēs noteikumus ne tikai nozarei, bet arī iedzīvotājiem. Tieši pirms tūristu sezonas Rīgai draud reāls taksometru deficīts – ne vietējiem, ne pilsētas viesiem vienkārši nebūs, ar ko brauk!” norāda Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vējiņa.
Satiksmes ministrija vienojās ar sanāksmes dalībniekiem, aicinot visus iesaistītos sagatavot konkrētus priekšlikumus līdz 15.maijam, kad plānota nākamā nozares sanāksme.
Strādāt par kapeikām,un kad izspiedīs vietējos,kad vairs nebūs konkurences -cels cenas. Nekā jauna.
Lai vietējie liek adekvātas cenas, kā Boltam. Nav ko īdēt.
Vietējās taksometru firmas grib, lai lietotāji maksā daudz, bet šoferiem maksāt maz. Kad konkurences iespaidā šī afera nestrādā, tad taisa kaut kādas nomelnojošas kampaņas. Ja, neprot biznesu kruķīt un klientus piesaistīt, lai tik bankrotē!