Šogad tirgotāji nodrošinājuši papildu sortimentu iecienītākajiem Jāņu svinību produktiem, tostarp pārtikas precēm piknikiem, grila piederumiem, sieram un alum, aģentūrai LETA atzina aptaujātie nozares uzņēmumi.
“Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite aģentūrai LETA sacīja, ka Jāņi tradicionāli ir viens no aktīvākajiem iepirkšanās periodiem, tāpēc arī šogad Līgo laikā “Rimi” nodrošinās papildu sortimentu un lielākus apjomus nekā ikdienā, piemēram, paplašinot Jāņu siera piedāvājumu vai citus Jāņu tipa sierus, piedāvājot arī salātus un alu lielos iepakojumos.
Bite akcentēja, ka liela daļa no gatavošanās šiem svētkiem saistās ar marinējumiem, salātiem, uzkodām un citu svaigo pārtiku, tāpēc visaktīvāk iedzīvotāji iepērkas pēdējās divās dienās pirms Jāņiem. Taču nereti iepriekš pircēji izvēlas izdevīgus piedāvājumus, piemēram, alum lielos iepakojumos vai grila piederumiem, dekorācijām.
Tāpat Bite norādīja, ka siers un alus ir neatņemama svētku sastāvdaļa, un lai arī “Rimi” sortimentā Jāņu siers ir pieejams visu gadu, uz Jāņiem pērn tā pieprasījums pieauga 28 reizes.
Tradicionāli pieaug arī pieprasījums Jāņu tipa sieriem ar dažādam garšvielām, zaļumiem, sēklām – arī kopumā šādu svētkiem raksturīgo sieru pieprasījums pērn svētku laikā pieauga septiņas reizes.
Bite minēja, ka pieprasījums pēc alus arī izteikti pieaug svētku laikā, tostarp pēdējos gadus pircēji ir iecienījuši tā sauktos “craft” tipa alus.
Vienlaikus, pēc viņas teiktā, pircēji arī šiem svētkiem labprāt iegādājas tradicionālās lietas – gaļu un zivis marinēšanai vai gatavos marinējumus, mērces, cepamdesiņas, Jāņu sieru un dažāda sierus ar garšvielām vai zaļumiem, salātus, no kuriem pieprasītākie ir siera salāti ar ķiplokiem, čipsus, ķiploku grauzdiņus, siera rausīšus un pīrādziņus, kamēr no augļiem un dārzeņiem pieprasītākie ir arbūzi un dažādi dārzeņi uzkodu platēm.
“Šogad aktīvākie Līgo svētku pirkumi vēl ir priekšā, taču pērn pirmssvētku laikā novērojām izteiktu pieaugumu bezalkoholiskajam alum – par 56%. Turklāt arvien vairāk vietējo ražotāju ir radījuši savas bezalkoholiskā alus versijas,” sacīja Bite.
SIA “Lidl Latvija” Korporatīvās komunikācijas departamenta pārstāvis Ingars Rudzītis aģentūrai LETA norādīja, ka līdzīgi ziemas saulgriežiem, arī vasaras saulgrieži vienmēr ir pamanāmi aktīvākas iepirkšanās periods.
“Lidl” uz vasaras saulgriežu laiku piedāvā vairākus “Sierštelles” sierus, tostarp ar ķimenēm, ar zaļumiem, garšvielām, kūpinātu vai svaigu.
Tāpat, ņemot vērā vietējās tradīcijas, “Lidl” pirmssvētku laikā papildinājis alus piedāvājumu ar daudziem un dažādiem Latvijas brūveru produktiem, tostarp bezalkoholiskām versijām.
Rudzītis pauda, ka iedzīvotāji savlaicīgi gatavojas svētkiem un arvien vairāk iegādājas arī dažādās nepārtikas lietas – ogles, degšķidrumu, peldlietas.
Vienlaikus Rudzītis prognozē, ka lielākā iedzīvotāju aktivitāte būs vērojama pirms svētkiem, kad sagaidāms īsi uzglabājamas un svaigas pārtikas pārdošanas apmēru pieaugums.
Mazumtirgotāja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule aģentūrai LETA sacīja, ka šogad iezīmējusies izteikta iedzīvotāju vēlme svinēt Jāņus tradicionālāk nekā citus gadus, neveicot garšu eksperimenus – pieprasītākie produkti šogad svinībām būs siers, gaļas produkti, dārzeņi, augļi un dažādas sāļās uzkodas, kā arī ķiploku grauzdiņi un pīrādziņi.
Vienlaikus “Maxima Latvija” Kategoriju vadības un iepirkumu departamenta direktors Edvīns Lakstīgala norādīja, ka šajā gadā, papildu dažādām uzkodām, “Maxima” ir sagatavojusi plašāku dzērienu sortimentu, tostarp bezalkolisko alus piedāvājumu, jo katru gadu tā pieprasījums aug vairākas reizes.
Ikdienā “Maxima” veikalos pieejams teju 300 dažādu siera un to izstrādājumu produktu klāsts, savukārt svētkos sortiments papildināts ar dažādiem tradicionālajiem Jāņu sieriem, kas ražoti Latvijā.
Tāpat arī “Maxima” ikdienas sortimentā ir pieejami teju 300 dažādu veidu ali, bet svētkos sortiments papildināts ar 60 jauniem piedāvājumiem.
Dupate-Ugule norādīja, ka pēdējo gadu laikā pirktākie alus zīmoli pirmssvētku laikā ir bijuši pārsvarā vietējie ražojumi. Tāpat būtiski audzis pieprasījumus bezalkoholiskajam alum, kokteiļiem, sidriem.
Savukārt veikalu tīkla “top!” valdes locekle un mārketinga direktore Ilze Priedīte aģentūrai LETA sacīja, ka šajā gadā “top!” veikalos plānots neliels alus pārdošanas apmēru pieaugums, ko varētu palielināt saulainie un siltie laika apstākļi un iedzīvotāju atvaļinājumi gan pirms, gan pēc svētkiem.
Priedīte akcentēja, ka svētku laikā vērojama tendence pirkt lielos iepakojumus, komplektus. Visbiežāk pirktajās pozīcijās ir alus skārdenēs, bet kopumā vairāk pērk alu stikla pudelēs, kas ir likumsakarīgi, jo alum stikla pudelēs ir gandrīz trīs reizes plašāks sortiments un to pircēji liek uz galda kā svētku produktu.
Veikalos “top!” visvairāk pirktais ir gaišais alus, seko tumšais alus. Arvien iecienītāks paliek alus ar garšām, kā arī pēdējos gados populārāks kļūst bezalkoholiskais alus, kas norāda uz tendenci, ka no alus patērēšanas pircēji neatsakās, bet izvēlas alkoholu nesaturošu alu.
Tāpat Priedīte atzīmē, ka pēdējos gados attīstījušās vietējās Latvijas alus ražotnes, kuras piedāvā alu ar dažādām garšām. Vairāk nekā 60% no iegādātā alus ir Latvijā ražotais.
No jūnija sākuma veikalu piedāvājumā ir arī dažādi Jāņu sieri.
Priedīte prognozēja, ka šogad siera pārdošanas apmēri būs nedaudz lielāki kā iepriekšējā gadā.
Vienlaikus viņa sacīja, ka arī šogad svētku laikā starp visvairāk pirktajām pozīcijām būs alus, siers, speķa pīrādziņi, cepamgaļas, arbūzs, saldējums, ūdens, maize un konditorejas izstrādājumi, saldinātie bezalkoholiskie dzērieni, piena produkti, tomātu mērce un kečups, majonēze, cukurs, svaigie augļi un dārzeņi, kā arī kokogles, degšķidrums, sērkociņi un pretodu līdzekļi.
Jau ziņots, ka “Rimi Latvia” pagājušajā gadā strādāja ar 1,076 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 5,8% – līdz 29,09 miljoniem eiro. “Rimi Latvia” reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums “Rimi Baltic”.
“Lidl Latvija” finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.marta līdz 2023.gada 28.februārim, strādāja ar 442,378 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka vairākkārt un bija 3,847 miljoni eiro. “Lidl Latvija” reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas “C E – Beteiligungs-GmbH”.
“Maxima Latvija” pagājušajā gadā strādāja ar 1,073 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 84,9% – līdz 56,529 miljoniem eiro. “Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” īpašnieki ir Lietuvā reģistrētie uzņēmumi “Maxima grupe” un “Maxima LT”. Grupa ietilpst Nerijus Numas kontrolētajā Lietuvas biznesa grupā “Vilniaus prekyba”.
Veikalu tīkla “top!” pārstāvošā uzņēmuma SIA “Iepirkumu grupa” apgrozījums pagājušajā gadā bija 13,309 miljoni eiro, kas ir par 10,2% vairāk nekā 2022.gadā, bet uzņēmuma peļņa pieauga četras reizes un bija 601 959 eiro. “Iepirkumu grupa” reģistrēta 2003.gadā, un tā veikalu tīklam “top!” nodrošina vienotu iepirkumu sistēmu un kopējas mārketinga aktivitātes. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 107 109 eiro.
Reklāma