Piektdiena, 7. novembris
Helma, Lotārs, Pērle
weather-icon
+8° C, vējš 2.44 m/s, DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Vāc parakstus par automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli reizi divos gados (5)

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par retāku automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli, to veicot reizi divos gados.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andris Vītols. Viņš uzsver, ka Latvijas sabiedrība jau vairākkārt ir paudusi vēlmi samazināt administratīvo slogu vieglo automašīnu īpašniekiem un pēdējo reizi jautājums skatīts 2016.gadā Saeimā pēc Latvijas pilsoņu attiecīgas iniciatīvas iesniegšanas likumdevējam.

Toreiz kā būtiskākie argumenti nepilnīgai iniciatīvas īstenošanai tika minēti neapmierinošais ceļu stāvoklis un labi funkcionējošais mehānisms, kā no personām iekasējams transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis un administratīvo pārkāpumu naudas sodi, norāda Vītols. Viņaprāt, abas minētās problēmas astoņus gadus vēlāk lielā mērā ir zaudējušas savu aktualitāti. Proti, autoceļu tehniskais stāvoklis ir uzlabojies, un kopumā tas daudz neatpaliek no Lietuvas, kur tehniskās apskates termiņš ir divi gadi. Savukārt administratīvo pārkāpumu naudas sodu iekasēšanai ir izveidots mehānisms, kurā panākta efektīva tiesu izpildītāju iesaiste. Ņemot vērā iepriekš minēto, likumdevējam jautājums par transportlīdzekļu tehniskās kontroles termiņa pagarinājumu būtu izskatāms atkārtoti, pārliecināts Vītols.

Tāpēc viņš aicina Saeimu grozīt tiesību aktus un tehniskās apskates veikšanu noteikt retāku.

Idejas autors uzskata, ka līdz ar šādām pārmaiņām samazināsies administratīvais slogs gan iedzīvotājiem, gan valsts pārvaldes institūcijām, kam būtu jāiegulda mazāk resursu tehniskās pārbaudes administrēšanā, kā rezultātā ietaupītos budžeta līdzekļi, ko iespējams novirzīt citām vajadzībām. Lai gan tehniskā stāvokļa kontroles funkcija ir nodota privāto tiesību juridiskajām personām, valsts pārvaldes iestādēm joprojām saglabājas pienākums uzraudzīt un pārbaudīt deleģēto funkciju izpildi. Samazinoties veikto pārbaužu apjomam, samazināsies arī valsts pārvaldes ieguldāmo resursu apjomi.

Foto:LETA

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (5)

tikai loģiski
10:02 03.02.2023
Jāvāc paraksti par ceļa nodokļa pārlikšanu uz degvielas cenu. Kā Lietuvā. Cik brauc, tik maksā par ceļu deldēšanu.
.
12:25 03.02.2023
2007 gada grabazham apskate butu javeic katri 6 meneshi
ritens
15:34 03.02.2023
gudri cilvēki mašīnas uztur kārtībā arī bez apskates,bet skopuļi,pašnāvnieki lai sitas nost...
loģika
19:48 03.02.2023
Skati vajag, sanāk diagnostika relatīvi lēti. Ceļu nodokli jāliek pie degvielas, nav ko pensionārus spīdzināt ar nepamatotiem maksājumiem par 4000 km gadā. Lietuvā degviela ir lētāka ar visu ceļa nodokli. Ideoloģija, ka mazi dzinēji ir mega taupīgi, neatbilst īstenībai.Ja nav griezes momenta pie 1200- 2100 apgriezieniem, ekonomijas nav. Ja auto mazs, plāns, viegls un vēl ar izšautiem spilveniem, tad braucējam ir apšaubāma drošība avārijas gadījumā.Ceļa nodokļa rēķināšana par labu tikai mazajām mašīnām nav pamatota realitātē. Godīgākais kritērijs- ceļa nodoklis pie degvielas.
Njā
10:27 07.02.2023
Kādas muļķības, kādu reizi 2 gados, ja nospiedošais vairākums brauc ar 10-15+ gadīgām pusmiskastēm. Te drīzāk, ja auto ir 15+ gadi, tad 2 reiz gadā.

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.