Latvijas reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Jelgava, Dobele” un “Talsi, Tukums” no šā gada 1.novembra stāsies spēkā ilgtermiņa jeb desmit gadu līgumi, tādējādi pieaugs kvalitātes prasības attiecībā uz autobusu vecumu, komfortu un citām pakalpojuma sniegšanas kvalitātes prasībām, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā (ATD).
Attiecīgajās maršruta tīkla daļās pakārtos un optimizēs atsevišķus autobusu reisus. Ar precīzām izmaiņām var iepazīties ATD mājaslapā sadaļā “kustības saraksti”, kā arī uzziņu dienesta “1188.lv” mājaslapā.
Maršruta tīkla daļās “Gulbene, Alūksne, Balvi” un “Jelgava, Dobele” ilgtermiņa līgums stāsies spēkā pārvadātājam SIA “Talsu autotransports”, bet tīkla daļā “Talsi, Tukums” – SIA “Tukuma auto”.
Stājoties spēkā jaunajam līgumam, pārvadājumus nodrošinās ar autobusiem, kuru vidējais vecums desmit gadu periodā nepārsniegs četrus gadus, informācija par gaidāmajām pieturām autobusos paziņos gan audio, gan vizuāli, visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini.
Tāpat vairāk nekā 30% no visiem autobusiem būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, vismaz 50% no visiem autobusiem būs pielāgoti personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadāšanai un atvieglotai iekļūšanai autobusā, vismaz 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā katru gadu izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu.
ATD atgādina, ka piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgti līgumi ar konkursa uzvarētājiem, kas pakalpojuma sniegšanu sāka 2021.gada 1.augustā. Divās maršrutu tīkla daļās – “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Ogre, Aizkraukle” pakalpojuma sniegšana tika sākta 2022.gada 1.jūlijā, savukārt divās maršruta tīkla daļās – “Ventspils” un “Valmiera, Smiltene” pakalpojuma sniegšana tika sākta 2024.gada 1.jūlijā, bet maršruta tīkla daļā “Madona” pakalpojuma sniegšanu sāka šogad 1.septembrī.
Savukārt maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” ilgtermiņa līgums stāsies spēkā 2025.gada 1.janvārī, bet atlikušajās maršruta tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” iepirkumu pakalpojuma sniegšanai plānots noslēgt šogad.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Jelgavas virzienā noteikti brauc iepirkumam neatbilstoši autobusi – daži ir pat ļoti veci, dažiem problēmas ar kondicionieriem un siltumiem. Vai kāds seko līdzi šiem nosacījumiem par autobusu vecumu?
Pie kājas autiņbiksīšu komfortu.Galvenais kritērijs-biļetes cena!
Jaunos autobusus uz ukrainu ziedo,mēs Latvieši varam kratīties ar veciem lūžņiem.