Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pieci iemesli izmantot darbalaika uzskaites rīkus

Cilvēki, kuri efektīvi strukturē darba laiku, var efektīvāk sasniegt personīgos mērķus un veikt komandai un visai organizācijai kopumā izvirzītos uzdevumus. Tomēr 82% cilvēku nav īpašas laika plānošanas sistēmas. Lielākā daļa risina situācijas tad, kad tās rodas, un tas rada nekontrolētas vai pārmērīgas darba slodzes sajūtu.

Ja meklējat veidu, kā labāk pārvaldīt un uzskaitīt darba laiku, vērts iepazīties ar īpaši šim mērķim izstrādātiem tiešsaistes rīkiem. Šajā rakstā izpētīsim, cik svarīga ir laika pārvaldība, un veidus, kā tā var palīdzēt jūsu uzņēmumam.

Kāpēc laika pārvaldība ir svarīga?

Prasmīga darba laika uzskaite palīdz efektīvāk veikt ikdienas uzdevumus, palīdz būt produktīvākam un noteikt skaidrākas robežas starp personīgo un profesionālo dzīvi.

Darbiniekus laika plānošanas prasmju trūkums var novest pie izdegšanas un zemākas darba kvalitātes. Organizācijas un uzņēmumi, kurās trūkst produktīvu darbinieku, visticamāk, nesasniegs savus mērķus vai to sasniegšanai iztērēs vairāk laika un resursu.

Kas veido efektīvu laika vadību

Tas, kā uzlabot laika pārvaldību savā uzņēmumā, būs atkarīgs no jūsu komandas unikālajām vajadzībām. Galvenais ir izveidot jēgpilnu sistēmu, lai pārvaldītu uzdevumiem veltīto laiku, sekotu līdzi produktivitātei un noteiktu prioritātes tam, kas ir vissvarīgākais.

Laika pārvaldības sistēmā varētu būt šādi aspekti.

  • Darba laika uzskaite, lai sekotu līdzi uzdevumiem veltītajām stundām.
  • Rīki, lai noteiktu prioritātes un piešķirtu uzdevumus komandas locekļiem.
  • Vadlīnijas par to, cik daudz laika darbiniekiem vajadzētu veltīt uzdevumiem.
  • Rīki, kas palīdz samazināt kavēšanos un maksimāli palielināt koncentrēšanās laiku.
  • Skaidras robežas attiecībā uz darba laiku.

Tagad aplūkosim, kāpēc jūsu uzņēmumā ir vērts pievērst uzmanību laika vadībai.

Laika pārvaldības priekšrocības

Izpētīsim galvenās laika pārvaldības priekšrocības organizācijai vai uzņēmumam.

Lielāka darbinieku produktivitāte

68% cilvēku atzīst, ka viņiem darba dienā nav pietiekami daudz laika, kurā viņi varētu netraucēti koncentrēties. Ieviešot efektīvas laika pārvaldības sistēmas, darbinieki var koncentrēties un vienlaikus veikt vienu uzdevumu. Tā kā pārtraukumi ir samazināti līdz minimumam, uzņēmums iegūst produktīvākus darbiniekus.

Augstāka rentabilitāte

Laika uzskaites rīki var palīdzēt noteikt, cik ilgam jābūt katram uzdevumam, lai jūs varētu efektīvi sadalīt savu budžetu un nodrošināt, ka nepārmaksājat (vai nepietiekami maksājat) saviem darbiniekiem. Izmantojot šo informāciju, varat atbilstoši nokomplektēt savas komandas, neuztraucoties par nepareizu resursu sadali.

Stratēģiskā uzmanība

Uzņēmuma vadītājam ir svarīgi veikt savus tiešos pienākumus – vadīt. Nepietiekama laika pārvaldība ļauj viegli izniekot savas stundas, veicot uzdevumus, kurus var deleģēt. Labi pārvaldīt savu laiku nozīmē sadalīt pienākumus tā, lai jūs varētu koncentrēties uz organizācijas virzību kopumā, lai sasniegtu tā mērķus.

Pielāgošanās un inovācijas

Uzņēmuma vadītājam reizē jāspēj pielāgoties apstākļiem un būt inovatīvam, lai saglabātu konkurētspējas priekšrocības savā tirgū. Ja spējat pārvaldīt savu laiku, lai plānotu stratēģiskos mērķus, varat domāt radoši un pieņemt labākus lēmumus, lai pārvarētu šķēršļus.

Vairāk apmierinātu klientu

Vidējais darbinieks 57% sava laika pavada sanāksmēs vai atbildot uz e-pasta ziņojumiem un tērzējot. Ja profesionāli darbinieki ir apgrūtināti ar atbildēšanu uz e-pastiem un ziņojumiem, viņiem ir mazāk enerģijas, lai koncentrētos uz prioritāro darbu veikšanu.

Laba laika pārvaldība palīdz atbrīvoties no šī sloga, lai jūsu komanda varētu ievērot termiņus un sasniegt rādītājus, kuru rezultāts ir apmierināti klienti.

Tādējādi kļūst skaidrs, ka laika plānošanas rīki ļauj vadībai vairāk laika veltīt stratēģiskajām prioritātēm, uzlabojot izredzes apsteigt konkurentus! Turklāt uzņēmums, kas pazīstams ar konsekventi sasniegtiem rezultātiem, augstu darbinieku apmierinātību un inovācijām, veido spēcīgu reputāciju, kas vēl vairāk nostiprina tā pozīcijas tirgū.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (2)

  1. Vislielākais efekts no darbalaika uzskaites rīkiem būs tad, ja tos pierīkos pie katra priekšnieka. Darbiniekam parasti ir deleģēts noteikts paveicamo darbu apjoms, kas izriet no viņa darba pienākumiem. Toties lielākā daļa priekšnieku principā neko nedara, precīzāk – imitē savu padoto vadību, kuriem tā ir tikpat nepieciešama kā sunim piektā kāja. Ne velti Covid pandēmijas laikā, kad liela daļa darbinieku pārgāja uz attālināto darbu, vienā daļā tā saucamo priekšnieku tas izsauca šoku, jo zuda viņu darba jēga – no rīta pārbaudīt, vai visi darbinieki laikā ieradušies darbā, izdalīt nevienam nevajadzīgus “vadošus” norādījumus, pārskatīt korespondenci, piedalīties pāris sanāksmēs un ar labi padarīta darba apziņu doties mājās.

  2. Latvijā ļoti daudzās darbavietās sistemātiski un produktīvi strādāt var sākt tikai pēc pieciem. Lielie un vidējie priekšnieki aizvācas un beidz traucēt strādāt.Tā ir gan privātās, gan citās iestādēs.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.