Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Paraugstunda, kas notiek, ja slēdz vienu joslu Kalna ielā

Līdz 20. maijam Bauskā tiks veikta horizontālā marķējuma atjaunošana ielām, portālu informēja Bauskas novada pašvaldībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Horizontālā marķējuma atjaunošanas laikā īslaicīgi tiek slēgta viena braukšanas josla, aicinot autovadītājus sekot līdzi pagaidu norādījumiem vai ceļa zīmēm vietās, kur šie darbi norisinās. Pašvaldībā paskaidroja, ka darbu apjoms ļāva veikt cenu aptauju, kurā kā saimnieciski izdevīgākais tika izvēlēts SIA «Labers» piedāvājums. Pašvaldībā skaidroja, ka līnijas tiek krāsotas vietās, kur tas visvairāk nepieciešams, un veicamo darbu izmaksas nepārsniegs 10 000 eiro.

Brauktuvju horizontālo apzīmējumu atjaunošanas darbi ik gadu pavasarī tiek sākti tikai tad, kad vidējā gaisa temperatūra stabili turas virs +10 grādiem, lai marķējuma krāsa varētu pietiekami ātri nožūt. Vaicājot, vai darbus nevar veikt agrās rīta stundās, kad ir mazāka satiksme, pašvaldībā skaidroja, ka laikapstākļos, kādi valda šajās dienās, marķēšana agrās rīta stundās nav ieteicama. Agrās rīta stundās apkārtējās vides temperatūra, gaisa mitrums, rasa un salna uz ceļa neļautu darbus veikt kvalitatīvi. Šāda prakse tiek piekopta vasarās, kad apstākļi un diennakts gaisa temperatūra šiem darbiem ir piemērotāka.

Vairāki baušķenieki akcentēja, ka, atjaunojot marķējumu Kalna ielā otrdien, 17. maijā, sarīkota īsta paraugstunda tam, kā satiksme izkārtotos, ja tā tiks organizēta pa vienu joslu, kā to iecerējusi pašvaldība jau šajā vasarā. Automašīnu sastrēgums iestiepās tālu aiz pilsētas robežas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tomēr pašvaldībā pauda, ka īsti šādi veikt secinājumus nebūs korekti. «Veicot horizontālā apzīmējuma atjaunošanas darbus, pilnībā tika liegta iespēja veikt kreiso pagriezienu no Kalna ielas, kas arī veicināja strauju sastrēguma veidošanos. Pēc Bauskas novada pašvaldības plānotās satiksmes organizācijas tiks atstātas papildjoslas kreisā pagrieziena veikšanai,» klāstīja Bauskas novada domē.

Pašvaldība uzsver un vairākkārt atgādina – satiksmes organizācija pilsētā tiek pārplānota ar mērķi mazināt satiksmes intensitāti un autotransporta pārvietošanās ātrumu pilsētā, veicinot patīkamāku un drošāku pilsētvidi mūsu iedzīvotājiem, viesiem, gājējiem un riteņbraucējiem.

Vienlaikus pašvaldība atgādina, ka pašreizējā satiksmes organizācija jau vairākus gadus pilnībā pakārtota tikai autovadītājiem, neņemot vērā gadiem ilgās iedzīvotāju sūdzības par nedrošu pilsētvidi gājējiem, velosipēdistiem, viesiem un Bauskas pilsētas pamatiedzīvotājiem. Protams, izmaiņas visvairāk izjutīs autovadītāji, bet plānotās pārmaiņas ar pagaidu risinājumiem ļaus izvērtēt, vai šāda satiksmes organizācija uzlabo cilvēku labklājību, ērtības, komfortu un drošību pilsētas iedzīvotājiem, īpaši gājējiem un velosipēdistiem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (28)

  1. Cirks aizbraucis, bet klauni palikuši == nu nevar Bauskas varasvīri saprast – to caurbraucošo mašīnu skaits ar to vienu rindu nemazināsies – tikai pieaugs auto dūmgāžu daudzums tajās rindās gaidot savu braukšanas kārtu… Apsveicu ar kapu biznesu vieniem, tiem citiem, kuri saelposies un mirs… Jautājums – kas labāk = vai auto divās rindā strauji ienāk un atstāj pilsētu vai rūcina kādu lieku pusstundu? Tad vides ministram – kur apvedceļš? Ak nākošajās vēlēšanās un tad vēl nākošajās…

    44
    1
  2. Bardaks .. Iebraucot apļveida krustojumā mazā aplī vajag vienu joslu ne divas visi brauc kā grib visu laiku avārijas situācijas… Varēja pie iebraukšanas uztaisīt kr joslu iebraukt apļveida krustojumā un labo joslu tikai pa labi.. Vai arī atstāt tikai vienu joslu iebraucot apļveida krustojumā… Lejā pie ratslaukuma uztaisīt normālu kr pagrieziena joslu kur drīkst nogriezties tikai pa kreisi.. Jo daudzi nostājas krustojumā neiesledzot kr pagriezienu un tiko kā ieslēdzas zaļais signāls uzreiz ieslēdz kr pagriezienu un aizmugurē vesela rinda kas grib braukt taisni… Šis divas vietas Bauska vajadzētu sakārtot….

    24
  3. krāsso vai nekrāso,tāpat tās neredz,man liekas kamielis tuksnesī labāk zin savu joslu nekā te mūsu pašu Latvijā autobraucēji…..Kultūra nemainās,no tām strīpām svaigajām

  4. Par tādiem auniem deputātiem balsosim vēlēšanās.. tāpēc jau Latvijā ir zemākā līmenī.

    15
    1
  5. Nomainiet ielas nosaukumu vēl uz Štoperu vai Sastrēgumu ielu. Mums tie depūtāti galīgā tūtā sagājuši!

    17
    1
  6. noteikti būs, vismaz pilsētā dzīvojošajiem, vasarā auto atstāt mājās un pārvietoties kājām. Paredzot to, kādi būs sastrēgumi, ierobežojot satiksmi Kalna ielā…
    Kā diez ir? Par gaisa kvalitāti runājot… ? Kad veidojas lielāks gaisa piesārņojums un vibrācija – autotransportam raiti izbraucot cauri pilsētai vai ilgstoši stāvot sastrēgumos???
    Es viennozīmīgi esmu par to, ka vismaz smagie ir jānovirza ārpus pilsētas!!! Bet ierobežot satiksme Kalna ielā ir absolūts marazms!!! Par apvedceļu Iecavai un Bauskai, bet pēc tam, kad tas izveidots Ķekavai!

    7
    1
  7. Labākais variants atbilde, es kā smago šofere.. nedrīkst novirzīt, ierobežot smagos.. Pēc tam tāds daudzums būs, kā maz nebūs jums Bauskai.. visa Bauska drēbes. Tikai apvedceļs!!!! Visi nepārdomāti ierobežojumi, cietīs cilvēki… Tikai apvedceļš…. Bet joslas slēgt.. nu stulbi cilvēki to tikai var.

    10
    1
  8. Bauska dimd,Bauska dimd!Kas to Bausku dimdināja!?Kalna ielas viena josla,tā to Bausku dimdināja!

    13
  9. Pāris stundās lūk Jums eksperimenta rezultāts. Par ko Jums visu laiku teica kaut cik domājoši cilvēki. Bet Jūs ar kārtējiem “ekspertiem” tik un tā ejiet pret cilvēku vēlmēm 🙂

    17
  10. Es tik, arī kā noteikti daudzi citi, nesaprotu jēgu tai vienai joslai. Tā rezultātā mazināsies automašīnu skaits, kas izbrauks cauri Bauskai vai kā? Ja automašīnu skaits paliek nemainīgs tad jau arī visas pārējās problēmas paliek nemainīgas.
    Mums ir ministrs Plešs, kurš startēja pašvaldību vēlēšanās ar solījumu, ka būs apvedceļš. Startēja saeimas vēlēšanās solot, ka būs apvedceļš. Bet kā piecu gadu laikā nekas konkrēts nav noticis tā nav. Bet nu mēs jau redzam, kas novadniekam ir svarīgākais. Azartspēļu biznesa lobijs un draņķīga taromātsistēmas ieviešana ko iepriekšējie ministri saprata, ka būs izgāšanās to šis ministrs īsteno.
    Man vienīgajam šķiet, ka mēs dēļ šī ministra un vispār visas “Attīstības par” ciešam vairāk nekā gūstam labumu?

    18
  11. Tas, par ko raksti tu, ir braukšanas kultūra, un to nekāds joslu skaits un aizliegumi nelabos. Ja nav smadzeņu tad nav.
    Kas attiecas uz nevarēšanu nogriezties pa kreisi līniju krāsošanas laikā – ja tur būs tikai divas joslas, bez nogriešanās kabatas, es tajā krustojumā pa kreisi negriezīšos. Neesmu jau pašnāvnieks. Fūre nāks pilnā cukā un es atradīšos Kalna ielas apļa stabā ar visu savu zuzīti.
    Un vispār- šādu izmaiņu veikšanai būtu organizējama sabiedriskā apspriešana. Skaidrs, ka to neprasa likums, bet laba pārvaldība un iedzīvotāju iesaiste lēmumu pieņemšanā gan. Jaunajā pašvaldību likumā taču liels uzsvars likts uz iedzīvotāju iesaistes pasākumiem. Vai Bauskas novada domes deputātiem no AP nebūtu kas sakāms par šo? Likums tomēr jūsu pārstāvju virzīts!
    Teiksiet, ka iedzīvotāji glupi un tāpat neko nesaprot – nu tad skaidrojiet, virtuāli modelējiet plūsmu, jūs taču ziniet cik mašīnu tur izbrauc dnn. Pierādiet iedzīvotājiem ar uzskatāmiem piemēriem, ka tur viss būs kārtībā ar tām divām joslām un neviens jums šķēršļus neliks. Bet nez kāpēc man ir sajūta, ka neviens mums neko neprasīs.

  12. Novirzot visu transporta plūsmu pa vienu joslu esat padomājuši , ka slodze uz šo joslu dubultosies un segums sabruks divreiz ātrāk?

    14
  13. Nē nu, pag. Sastrēgums jau veidosies abos virzienos, ne jau tikai Kalna ielā. Sanāk, ka arī braucot Rīgas virzienā pa Zaļo ielu, stavēs fūres, rūcinās motorus un bērnu dārzam un daudzstāvu mājām ielas tuvumā arī tiks vairāk izplūdes gāzes. Jo tiklīdz tiek pie apļa, tā uzreiz sadalās divās joslās un ātri tiek no Bauskas prom. Bet nu stāvēs un pie apļa gaidīs, kad vispirms pabrauc mašīnas pa apli un tad izbrauks no Zaļās ielas uz Rīgas pusi. Un paši jau ar vien stavēsim tai rindā, ne jau tik tranzītā braucošie. Atstājiet abas joslas un būvējiet apvedceļu.

    11
  14. Labāk padomajiet par gajeju tuneļa izveidi no Rimi ,tie gajeji visvairak bremze to satiksmi!!!

    6
    1
  15. novada domes iecerētais, sakarā ar braukšanas joslu samazināšanu uz tranzītam paredzētas ielas, drīzāk izskatās pēc sabotāžas, lai radītu haosu vismaz tajā vietā, kur sniedzas tava vara, bijušais komunistu partijas funkcionār un tavi līdzskrējēji.

    4
    1
  16. ne jau joslu skaits vainīgs pie avārijas situāciju veidošanās apļveida krustojumos, bet gan pie pašu braucēju satiksmes noteikumu nezināšanas, kā šādi krustojumi izbraucami, jo pat tagad, vēl pēc daudziem gadiem ar šādiem krustojumiem pilsētā, viens otrs braucējs nav ielāgojis kāds pagrieziena rādītājs jāieslēdz iebraucot un izbraucot no apļveida krustojuma. izskatās, daudzām smadzenēm tas par grūtu, bet tādēļ jau nav jāmaina joslu skaits krustojumā, ja nespēj apjēgt, ej kājām!

  17. Vispār jau tā nebija nekāda paraugstunda! Tā bija tika slikti organizēta līniju krāsošana visnepiemērotākajā laikā, un sastrēgumi veidojās tāpēc, ka bez jebkāda brīdinājuma visiem, kas brauca divās joslās, pēkšņi vajadzēja saspiesties vienā.

  18. Un tavuprāt, ja būtu brīdinājums tad mašīnu kā uz burvju mājienu kļūtu mazāk? 😀 Kad atstās tikai divas joslas, tad kurš, tavuprāt, būs tas piemērotais laiks? 😀

  19. Varbūt pašvaldība varētu pateikt īsto iemeslu spītīgajam neloģiskumam? Varbūt kultūras nama augšstāvs gatavojas doties zemāk? Naudas jaunam kultūras namam droši vien nav. Visiem iedzīvotājiem ir skaidrs, ka būs sastrēgums, dūmgāzes, troksnis, vibrācija ievērojami vairāk kā pašlaik, bet ievēlētajiem lēmējiem tas nav skaidrs.
    Parasti pie luksofora asfaltā veidojas rises, 30 un vairāk tonnu iekustināšana un bremzēšana, uzkarsis asfalts, punktveida slodze uz asfaltu auto stāvēšanas brīžos, līdz ar to luksofora efekts vairāk vai mazāk būs uz visu bakstīšanās posmu. Pašlaik auto slodze kaut cik sadalījās uz divām joslām, bet vienas joslas asfalts tiks ātrāk sapostīts, akas braucamajā joslā vispār varēs labot ik pēc pāris mēnešiem. Apledojuma un sniega putras gadījumā arī būs papildus izklaides.

  20. Tam, kurš komentē ar segvārdu ‘amatierim Jānim’:
    iebraucot lokā pagrieziens nav jārāda, jo tas ir vienīgais iespējamais ceļa turpinājums.

    1
    1
  21. Viens ieguvums tiešām būs – satiksme tiks palēnināt vai mierināta, kā to tagad smalki sauc, un līdz ar to vibrācijas būs mazākas. Tikai tam visam līdzi nāks citi “labumi” – garum gari sastrēgumi un un daudz vairāk dūmgāžu. Nu nevar saprast, kur tas īstais labums. Ja mērķis ir nesagāzt kultūras centru no vibrācijām, tad šis varētu līdzēt, bet varbūt labāk rast vietu jaunām/citām ēkām KC un BCB , kur šie iestādījumi atrastos daudz piemērotākā vietā, nevis spīdzināt vairāk nekā 10 000 Bauskas pilsētas iedzīvotājus + novadniekus, kas šeit iebrauc+tūristus ar gariem sastrēgumiem un smirdoņu.

  22. bet to savu atziņu par pagrieziena rādīšanu, iebraucot apļveida krustojumā, tu varētu ieskaidrot tiem ne mazumam braucēju, kuri ieslēdz kreiso pagriezienu pirms iebrauc šādā “brīnumā” – apļveida krustojumā. Pie tam, iesākumā tādu bija vairumā, laikam jau Bauskas autoskolu pasniedzēji paši nesaprata ko un kā mācīt.., tāds brīnums priekš Bauskas tolaik

  23. …ja es būtu zinājis,ka tāda putra būs,tad es tanī komisija neietu ne par naudu,jo tagad ņem citi,kā sacīt jāsaka , un izbar,kad dari savu darbu,kura esi iecelts…

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.