Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Satiksmes ministrs Bauskas apvedceļa projektu sola virzīt tālāk

Piektdien, 22. martā, Jēkabpilī notika Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēde, kurā piedalījās arī satiksmes ministrs Kaspars Briškens. Tajā pārrunātas galvenās problēmas ministrijas pārziņā esošajās funkcijās Zemgales reģionā, portālu informēja Zemgales plānošanas reģiona pārstāve Undīne Šulca.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai diskutētu par aktualitātēm Satiksmes ministrijas nozares jautājumos, tostarp reģionālo ceļu sakārtošanu un uzturēšanu, reģionālo sabiedrisko transportu, pasta pakalpojumu pieejamību un attīstību, kā arī “Rail Baltica” aktualitātes, Attīstības padomes sēdes politiķi uzklausīja satiksmes ministru Kasparu Briškenu.

“Lai mazinātu reģionālo nevienlīdzību, budžeta sarunās jāpanāk lielāks finansējums autoceļu fondam, jāpilnveido kritēriji prioritāri remontējamiem ceļiem, nodrošinot kvalitatīvu piekļūstamību sociāli svarīgām iestādēm, tostarp skolām un pansionātiem”, sarunās ar Zemgales plānošanas reģionā attīstības padomi uzsvēra satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Viņš akcentēja, ka ceļu fondā ir jābūt lielākam proporcionālajam sadalījumam no akcīzes nodokļa naftas produktiem, lai ceļu remontiem būtu pieejams lielāks finansējums kā līdz šim. Tam būtu jābūt vismaz 80% apmērā šobrīd esošo 52% vietā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ministrs informēja, ka Bauskas-Iecavas apvedceļa būvniecība tiks virzīta kā publiskās un privātās partnerības projekts, tāpat kā tas tika īstenots Ķekavas apvedceļa gadījumā.

Foto:ReTv

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka ministrs solījis, ka divu mēnešu laikā varētu būt Ministru prezidentei uz galda dokumentācija par Bauskas un Iecavas apvedceļu un tad izietu arī saskaņošanas procesu. Okmanis gan norādīja, ka līdzīgs stāsts bijis jau pērn 13. oktobrī, kad bija tikšanās Satiksmes ministrijā un arī tad solīja virzību divu mēnešu laikā.

Jēkabpils novada pašvaldības interesējošie jautājumi skāra tiltu pār Daugavu. Vietvaras pārstāvis norādīja, ka tuvākās desmitgades laikā pastāv risks, ka tiltam samazināsies kravnesība un būtu jāievieš transporta masas ierobežojumi. Jau ilgstoši norādīts uz otra tilta nepieciešamību. Būvprojekts ir, taču nav rasti līdzekļi tā būvniecībai. Briškens skaidroja, ka šobrīd norit sarunas ar Aizsardzības ministriju, lai rastu maksimāli labākos veidus un nākotnē veidotu savienojumu ar Ādažu militāro bāzi un topošo Sēlijas poligonu. Plānojot ar aizsardzības transportu saistīto plūsmu, ir iespēja rast papildu nepieciešamo finansējumu ceļu infrastruktūras uzlabojumiem, tostarp, iespējams, tilta būvniecībai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt, Dobeles novada domes priekšsēdētājs Ivars Gorskis uzsvēra, ka novadā šobrīd akūts jautājums ir dzelzceļa pārmiju automatizācija. Pārmijas tiek organizētas manuāli, līdz ar to satiksme ir būtiski kavēta, jo pie pārbrauktuves veidojas garas rindas. Arī šajā aspektā ministrs skaidroja, ka tiek meklēti risinājumi, jo novadā dzelzceļa infrastruktūru izmanto ne tikai pasažieru pārvadājumiem, bet arī uzņēmēji, tostarp AS “Dobeles dzirnavnieks”.

Tāpat politiķiem aktuāls bija jautājums par tā saucamo “pasta reformu”. Ziņa par to, ka daudzviet tiks slēgtas vairākas pasta nodaļas radīja plašu sabiedrības rezonansi. Dobeles novada pašvaldības priekšsēdētājs min, ka pastam nav tikai sūtījumu apkalpošanas funkcija, tam ir arī būtiska sociālā loma. Abas puses apstiprināja, ka šobrīd panāktā reformas apturēšana ir nozīmīga. Briškens skaidroja, ka jau tuvākajā laikā visas iesaistītās puses tikties pie sarunu galda, lai panāktu maksimāli efektīvu rezultātu, kas neradītu negatīvu ietekmi uz sabiedrību.

Foto: Zemgales plānošanas reģions

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis klātesošos iepazīstināja ar pieejamo ceļu finansējumu, kā arī informēja par plānotajiem būvdarbiem un ceļu remontiem. Paredzēts, ka Zemgales reģionā šogad darbus uzsāks 16 ceļa posmos. Savukārt VSIA “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Artūrs Caune informēja par aktualitātēm sabiedriskā transporta jomā, tostarp par biļešu un tarifu maiņu, kā arī maršruta tīklu pārstrukturizāciju.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc satiksmes nozares jautājumu apspriešanas, sēdēs kārtībā bija vēl pieci jautājumi. Attīstības padomes sēdes politiķi apstiprināja grozījumus Zemgales plānošanas reģiona 2024.gada budžetā. Tie nepieciešami, lai nodrošinātu Zemgales plānošanas reģiona darbību un apstiprināto dokumentu izpildi, pamatojoties uz Zemgales plānošanas reģiona nolikumu. Tāpat apstiprināja redakcionālas izmaiņas ZPR attīstības programmā 2021. – 2027.gadam. Izmaiņas nepieciešamas, lai nodrošinātu aktuālo reģionālo projektu sarakstu iestrādāšu plānošanas dokumentā;

Zemgales politiķi lēma par ZPR Apbalvojuma nolikumu, kā arī atbalstīja ZPR piedalīšanos Latvijas skolēnu zinātniskās pētniecības konferences 2.posmā – Zemgales reģiona skolēnu zinātniskās pētniecības konferencē, kas norisināsies attālināt 26.aprīlī Latvijas Biozinātņu un tehnoloģijas universitātē.

Lai nodrošinātu ZPR attīstības padomes kapacitātes paaugstināšanu, nolemts piedalīties pieredzes apmaiņas vizītē Sligo (Īrija). Vizītes laikā plānots gūt pieredzi vēja un saules enerģijas ražošanas kopienu veidošanā, to darbības normatīvajiem un finansiālajiem aspektiem. Paredzētas tikšanās ar uzņēmējiem un iegūt praktisku pieredzi apmeklējot “Sliabh Bawn” vēja parku, kas veidots apvienojoties vairākiem kopuzņēmumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs ir Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis. Foto: ZPR

Pēc rotācijas principa, sēde šoreiz norisinājās Jēkabpils novada, Jēkabpils Tautas namā. Pēc sēdes noslēguma, dalībnieki apskatīja rekonstruēto namu. Savukārt nākamā padomes sēde plānota 23.aprīlī, attālinātā formātā.

Atgādinām, ka Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdēs piedalās pašvaldību pārstāvji no Jelgavas valstpilsētas, kā arī Aizkraukles, Bauskas, Dobeles, Jelgavas un Jēkabpils novadiem. Savukārt, Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs ir Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (13)

  1. Tautieši mums apsolīja apvedceļu jau sen!! Ministriņi tik atbrauc aizbrauc ! Nomainās ministri gudri pamuld un vis beidzās! Ja nebloķēsim robežu Grenctālē nekas nebūs! Tak bija deputāti ekskursija Sakartvelò varēja tak paskatīties kā tur kalnos būvē autobāni, kā izcērt tuneļus! Mums tikai divus tiltus pār abām upèm!

    15
  2. Izklausās, ka Briškena partija makšķerē Baušķinieku un Iecavnieku balsis eiroparlamenta vēlēšanās! Ieteiktu visiem, kas to apsver neticēt kamēr nav parakstīts līgums par tā realizācijas uzsākšanu, un pretējā gadijumā par spīti nebalsot par šo partiju!!!

    21
  3. Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padoems priekšsēdētājs ir Aivars Okmanis – ar to viss ir izteikts.

    13
  4. Es tik nesaprotu vienu.
    Bauskas novads, iepriekš Bauskas un Iecavas novads atsevišķi. Ko tieši abas atsevišķi vai kopā ir paveikušas, lai tas apvedceļš taptu.
    Ir tikai koridors teritorijas plānā.. bet ejiet un dariet tālāk soli pa solim mēnesi pa mēnesim..
    Apziniet situāciju ar atsavināmajām zemēm.. pasūtiet projektu paši pa posiem.. pasūtiet nepieciešamās izpētes.. apziniet budžetu.. un varbūt nav jāgaida uz LVC un valsti!?
    30 gados varēja pa posmiem pati pašvaldība uztaisīt un “pārdot” vai iekasēt no valsts par šo ceļu!
    No malas izskatās pēc kaut kādām lupatām.. iet un kaut ko lūdz.. gaida.. klausås solījumos… Linkaitis jau teica ka būs 2030.gadā. Atbildība ir jāuzņemas domei, kura viņam truli ticėja.. sēž tai domē simtiem cilvēki un vienkārši paratizē konkrēti apvedceļa jautājumā!! Sāciet paši projektēt un būvēt!

    6
    1
  5. Solīt tad solīja, bet nedeva… ( a mani tas nemaz neinteresē – jūs tur bBauskā gaidiet nākošos gadus) – BET JA NĀKTU KĀRLIS 15. MAIJĀ – jau mietiņš un lāpsta zemē – lai viss būtu!!!

  6. Kārlim bija savs latiņš.Ceļš vispirms jānober ar naudiņām. Briškenam ir nauda? Ir projekts? Ir līgums? Ir laika grafiks līgumā? Ja nav, tad tukšas runas.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.