Šovasar paredzēts veikt divkārtu virsmas apstrādi trīs ielām Vecumnieku apvienībā – Kastaņu ielai Vecumniekos, Dārza ielai Vallē un Zaļajai ielai Kurmenē.
Iepirkumā par “Divkārtu virsmas apstrādi Kastaņu ielai Vecumniekos, Dārza ielai Vallē un Zaļajai ielai Kurmenē” par uzvarētāju atzīts uzņēmums SIA “Valkas ceļi”. Konkursā savus piedāvājumus iesniedza četri komersanti. SIA “SC grupa” darbus bija gatava paveikt par 71 735,35 eiro (bez PVN), nedaudz lētāks – 71 101, 8 eiro (bez PVN)- bija VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” piedāvājums. Vēl konkursā startēja SIA “Roadeks”, un šī uzņēmuma piedāvātā līgumcena bija 66 222, 85 eiro (bez PVN), bet SIA “Valkas ceļi” piedāvājums bija vislētākais – 55 983, 5 eiro (bez PVN).
Saskaņā ar noslēgto līgumu darbi Kastaņu ielā Vecumniekos izmaksās 11 991 eiro, Dārza ielā Vallē 24 360 eiro, bet Zaļajā ielā Kurmenē 19 632,50 eiro. Visas summas norādītas bez pievienotās vērtības nodokļa. Dubultā virsmas apstrāde jāīsteno trīs mēnešu laikā no līguma noslēgšanas brīža (2024. gada 30. aprīļa).
Jāmin, ka SIA “Valkas ceļi” iepriekš pārbūvēja ceļu Rundāles pagastā Priedītes–Mežotnes stacija. Par šī ceļa kvalitāti bija plašas diskusijas, akcentējot gan ceļa klājuma kvalitāti, gan to, ka ceļš pavasarī applūda un pārklājās ar ledu, radot šaubas par divkārtu virsmas seguma mūžu.
Bauskas novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Jānis Kalinka informēja, ka neesot informācijas par pretenzijām pret būvnieku – rakstiski nekas tāds neesot iesniegts. “Ceļu Priedītes–Mežotnes stacija projektēja pēc projekta. Projektētājs rēķināja un zināja pārplūstošās teritorijas, aprēķins bija tāds, kā bija. Tas, ka šogad līmenis bija lielāks – tāds nav katru gadu. Ceļš ir apsekots, defektus neatklāja. Ceļš ir labā stāvoklī, ar būvnieku nav bijušas problēmas, nekādu aizrādījumu,” tā J. Kalinka.
Jautājumu par ceļu komentēja arī Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis: “Ceļš projektēts, ņemot vērā ūdens līmeņa svārstības. Ieliktas liela diametra caurtekas, lai plūdi tiktu novadīti. Pats apsekoju, nav nekāda kaitējuma ceļa virsmai, ja ceļam ūdens ir gājis pāri. Aicinu izbeigt ažiotāžu ap šo ceļu, tas ir izveidots pēc projekta ar mērķi savienot Bauskas pilsētu ar Rundāles pili.” Viņš norādīja, ka 2026. gadā plānots izbūvēt šajā posmā dubultās virsmas segumu atlikušajam posmam gar Važītes kapiem.
Savukārt datumu, kad sāksies darbi Vecumnieku apvienībā, J. Kalinka nosaukt vēl nevarēja, norādot, ka darbus plānots pabeigt līdz jūlija beigām.
Okmanis informēja, ka 2026. gadā plānots izbūvēt dubultās virsmas segumu atlikušajam posmam gar Važītes kapiem. Varbūt Okmanīti nepārvēlēs un šādus plānus īstenot nevarēs? Varbūt vajag pasteigties un jau 2025.gadā uz Okamaņmājām dubulto virsmu sagādāt? Vai labāk noturīgu asfaltu ko? Tāpat kā uz Sviteni?
Jautājums, tas pārbūvētais ceļš jau tā uzcelts debesīs, to vai tad neprojektēja tā, lai tas nepārplūstu? Neko nesaprotu?
Kas tai firmiņā ir? Radi, draugi, korupcija? Mežotnes veloceļu būvēja ilgi,dārgi, beigās uzbūvēja applūstošu, ar trepi, ar irdenu segumu, kas ceļa nomalēs nav sasaistīts ar bitumenu.
Vērojot slavenās firmas darbu daudzu gadu garumā būvējot Mežotnes veloceļu radās secinājumi. Prot gūt peļņu. Objektā nodarbina minimumu strādnieku un tehnikas, velk garumā. Tehnika laikam tiek īrēta, tas samazina firmas izdevumus, bet vienlaicīgi pagarina būvdarbu laiku. Visticamāk, ka nomaina materiālus un izmaina projektu( ceļa klātne no vietējās grunts, kas izrakta milzu ceļmalas grāvjos). Varbūt, ka arī samazina šķembu un virsmas seguma biezumu, bet tas nav pārmērīts un salīdzināts ar projektu. Nav darba kvalitātes ( virsmas trepe, ar bitumenu slikti vai vispār nesasaistītas šķembiņas dažās zonās), prasa papildus naudu, kaut objekta pašizmaksa, visticamāk, bija ļoti laba.
Bet redz, ka varas vīriem viss ir labi un nekādu aizrādījumu, Oķis ar saka, lai te beidz par ceļu sašutumu celt. Lieliska brauktuve! Valkas ceļiem beigās līgumsodu piemēroja, bet paši sadārdzinājumu kompensēt prata izprasīt.
Kamēr nebija jaunais ceļš, vietējais autobuss gāja Bauska- Priedītes- Mežotnes stacija- Viesturi un katru pavasari applūda ceļš pamatīgi. Tad domājām – būs autobuss vai nebūs….
Latvijā visu taisa ,,šļep,ļep,,un nauda vējos.Atbildības nekādas.
Kad salabos pamestās Salātu ielas bedres?
“Ceļš ir apsekots, defektus neatklāja. Ceļš ir labā stāvoklī, ar būvnieku nav bijušas problēmas, nekādu aizrādījumu.” Ak, bedres jau nav defekts. Akmentiņi līp nost no seguma. Nezāles aug cauri segumam. Tie tak nav nekādi defekti.
Būvēs trīs gadus, prasīs papildus naudu, nodošanas papīrus ilgi fabricēs, nebūs sazvanāmi, nodos pēc pirmā sniega un sala, kad viss balts ,stingrs, līdzens. Tā jau bija.
Kam tas ceļš vispār ir vajadzīgs?Divas reizes braucu pa to ceļu un nesatiku nevienu mašīnu.No pagrieziena uz Saulaini līdz Priedītēm vispār dubļu vannas.Jocīga loģika-izmīcies pa dubļiem un pēc tam uz Rundāles pili! Kā var kaut ko tik stulbu pateikt!