
Šovasar paredzēts veikt divkārtu virsmas apstrādi trīs ielām Vecumnieku apvienībā – Kastaņu ielai Vecumniekos, Dārza ielai Vallē un Zaļajai ielai Kurmenē.
Iepirkumā par “Divkārtu virsmas apstrādi Kastaņu ielai Vecumniekos, Dārza ielai Vallē un Zaļajai ielai Kurmenē” par uzvarētāju atzīts uzņēmums SIA “Valkas ceļi”. Konkursā savus piedāvājumus iesniedza četri komersanti. SIA “SC grupa” darbus bija gatava paveikt par 71 735,35 eiro (bez PVN), nedaudz lētāks – 71 101, 8 eiro (bez PVN)- bija VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” piedāvājums. Vēl konkursā startēja SIA “Roadeks”, un šī uzņēmuma piedāvātā līgumcena bija 66 222, 85 eiro (bez PVN), bet SIA “Valkas ceļi” piedāvājums bija vislētākais – 55 983, 5 eiro (bez PVN).
Saskaņā ar noslēgto līgumu darbi Kastaņu ielā Vecumniekos izmaksās 11 991 eiro, Dārza ielā Vallē 24 360 eiro, bet Zaļajā ielā Kurmenē 19 632,50 eiro. Visas summas norādītas bez pievienotās vērtības nodokļa. Dubultā virsmas apstrāde jāīsteno trīs mēnešu laikā no līguma noslēgšanas brīža (2024. gada 30. aprīļa).
Jāmin, ka SIA “Valkas ceļi” iepriekš pārbūvēja ceļu Rundāles pagastā Priedītes–Mežotnes stacija. Par šī ceļa kvalitāti bija plašas diskusijas, akcentējot gan ceļa klājuma kvalitāti, gan to, ka ceļš pavasarī applūda un pārklājās ar ledu, radot šaubas par divkārtu virsmas seguma mūžu.



Bauskas novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Jānis Kalinka informēja, ka neesot informācijas par pretenzijām pret būvnieku – rakstiski nekas tāds neesot iesniegts. “Ceļu Priedītes–Mežotnes stacija projektēja pēc projekta. Projektētājs rēķināja un zināja pārplūstošās teritorijas, aprēķins bija tāds, kā bija. Tas, ka šogad līmenis bija lielāks – tāds nav katru gadu. Ceļš ir apsekots, defektus neatklāja. Ceļš ir labā stāvoklī, ar būvnieku nav bijušas problēmas, nekādu aizrādījumu,” tā J. Kalinka.

Jautājumu par ceļu komentēja arī Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis: “Ceļš projektēts, ņemot vērā ūdens līmeņa svārstības. Ieliktas liela diametra caurtekas, lai plūdi tiktu novadīti. Pats apsekoju, nav nekāda kaitējuma ceļa virsmai, ja ceļam ūdens ir gājis pāri. Aicinu izbeigt ažiotāžu ap šo ceļu, tas ir izveidots pēc projekta ar mērķi savienot Bauskas pilsētu ar Rundāles pili.” Viņš norādīja, ka 2026. gadā plānots izbūvēt šajā posmā dubultās virsmas segumu atlikušajam posmam gar Važītes kapiem.

Savukārt datumu, kad sāksies darbi Vecumnieku apvienībā, J. Kalinka nosaukt vēl nevarēja, norādot, ka darbus plānots pabeigt līdz jūlija beigām.