
Noslēgumam tuvojas Ceriņu ielas posma remontdarbi Bauskā, ko veic SIA «VIA». Bauskas novada domē pārbūves nepieciešamību pamatoja ar slikto ielas stāvokli – tā bija ar iesēdumiem, bedrēm un plaisām, Biržu un Ceriņu ielas krustojumam, kas pieslēdzas Bauskas pilsētas kapu teritorijai, netika nodrošināta droša gājēju piekļūšana, nolietojusies arī ietve, betona apmales nodrupušas un nobīdījušās.
Lai novērstu šos trūkumus, tika pieņemts lēmums par investīciju projekta «Seguma maiņa objektā «Ceriņu ielas posms no Dārza ielas līdz Biržu ielai»» īstenošanu. Līgums par darbu veikšanu pagājušā gada rudenī noslēgts ar SIA «VIA» par kopējo summu 278 720,66 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
SIA «VIA» darbu vadītājs Andris Zīle «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka Ceriņu ielas posma pārbūve iesākta pērn, piesaistot apakšuzņēmēju, kas veica lietusūdens kanalizācijas izbūvi. Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma darbi atsākti šī gada 15. aprīlī. Jūnijā atlicis ieklāt pēdējo kārtu šķembu un divās kārtās asfaltu.
«Šonedēļ pabeigsim apmaļu izbūvi un arī bruģa ieklāšanu ietves daļā. Paralēli Bauskā izbūvējam Biržu ielu, lai nebūtu dīkstāves, dalām tehniku un cilvēkus. Kā šeit ieliksim šķembas, atliks pieregulēt līmenī akas, bet pa to laiku klājēji atkal strādās Biržu ielā. Laikapstākļi burvīgi, spēcīgas lietusgāzes Bauskai ir gājušas secen, izskalojumu nav, varam normāli strādāt. Ceram, ka visus darbus noslēgsim jūnijā, lai gan līgumā darbu izpildes termiņš ir jūlija vidus,» stāsta A. Zīle.

Ne vienmēr infrastruktūras pārbūve rada lielu sajūsmu apkārtējo vidū. Vairāki pilsētas iedzīvotāji pauduši neapmierinātību par īstenoto projektu, jo iela esot pārāk sašaurināta.
«Kurš plānoja un saskaņoja Ceriņu ielas pārbūvi Bauskā? Pašlaik no ielas ir atņemti četri metri, ierīkota puķu dobe, trotuārs. Tagad iela kļuvusi par vienvirziena, jo divas automašīnas tur savā starpā nevar izmainīties,» norāda iedzīvotāji.
Bauskas pašvaldības pārstāvji gan atzīmē, ka viss atbilst prasībām. Bauskas novada attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs paskaidro, ka projektu sagatavoja «PN Projekts», tas izstrādāts jau 2019. gadā pirms teritoriālās reformas.
«Pasūtījuma mērķus tik labi nepārzinām. Lūdzām projektētājam sniegt komentāru,» tā M. Veinbergs. Viņš citē projektētāju atbildi: «Iela veidota 5,5 metru platumā, kas ir minimāli nepieciešamais divvirzienu autotransporta kustībai. Vēl varam norādīt, ka, balstoties uz pasaules pieredzi, šaurāka brauktuve nozīmē mazāku braukšanas ātrumu, atsevišķās ielās pat tiek veidoti lokāli brauktuves sašaurinājumi, lai novērstu pārāk ātru transporta kustību un uzlabotu satiksmes drošību. Tā kā iela nav maģistrālas nozīmes un nodrošina tikai piekļuves funkciju dzīvojamajām mājām, braukšanas ātrums te nav prioritārs. Ielas kopējā telpa nav sašaurināta, ir izveidotas stāvvietu paplašinājuma kabatas, paredzēta vieta gājēju ietvei.»
M. Veinbergs akcentēja, ka iela nav maģistrālas nozīmes un šajā ielā braukšanas ātrums bija ierobežots, jo brauktuve allaž bija sliktā tehniskā stāvoklī un gribot nevarēja ātri braukt.
«Pašlaik ātruma risks ir augsts, jo varētu būt tie, kas vēlētos uz laba seguma braukt ātri, bet izmainīties brauktuvē var, 5,5 metru platums ir pietiekams. Projektā ir piecas izbrauktuves no iekšpagalmiem, būtu liels risks sadursmēm platākā ielā, ja būtu ātrāka satiksme,» skaidro M. Veinbergs.
SIA «VIA» darbu vadītājs Andris Zīle uzskata, ka iela tagad ir izveidota daudz pievilcīgāka, iepriekš bijusi vienkārši taisna, tagad ar apzaļumošanas zonu, gājēju ietvi. «Kad nāks asfalts, kopskats būs pavisam citādāks. Kamēr liek apmales, atskan iebildumi, kā ta nu te izbrauks, kā paies, strādniekiem iedzīvotāji nāk klāt un pārmet, ka nemāk būvēt, bet tā ir vienmēr arī citos objektos un gadu gadiem. Kad jau ir asfalta kārta uzklāta, neapmierinātība izzūd,» situāciju komentē A. Zīle.
Viņš precizē, ka asfaltēšanu plānots sākt jau nākamajā nedēļā un aizķeršanās nevajadzētu būt. «Drīzumā visam jābūt gatavam, mums nav, kur atkāpties,» tā A. Zīle