Noslēgumam tuvojas Ceriņu ielas posma remontdarbi Bauskā, ko veic SIA «VIA». Bauskas novada domē pārbūves nepieciešamību pamatoja ar slikto ielas stāvokli – tā bija ar iesēdumiem, bedrēm un plaisām, Biržu un Ceriņu ielas krustojumam, kas pieslēdzas Bauskas pilsētas kapu teritorijai, netika nodrošināta droša gājēju piekļūšana, nolietojusies arī ietve, betona apmales nodrupušas un nobīdījušās.
Lai novērstu šos trūkumus, tika pieņemts lēmums par investīciju projekta «Seguma maiņa objektā «Ceriņu ielas posms no Dārza ielas līdz Biržu ielai»» īstenošanu. Līgums par darbu veikšanu pagājušā gada rudenī noslēgts ar SIA «VIA» par kopējo summu 278 720,66 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
SIA «VIA» darbu vadītājs Andris Zīle «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka Ceriņu ielas posma pārbūve iesākta pērn, piesaistot apakšuzņēmēju, kas veica lietusūdens kanalizācijas izbūvi. Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma darbi atsākti šī gada 15. aprīlī. Jūnijā atlicis ieklāt pēdējo kārtu šķembu un divās kārtās asfaltu.
«Šonedēļ pabeigsim apmaļu izbūvi un arī bruģa ieklāšanu ietves daļā. Paralēli Bauskā izbūvējam Biržu ielu, lai nebūtu dīkstāves, dalām tehniku un cilvēkus. Kā šeit ieliksim šķembas, atliks pieregulēt līmenī akas, bet pa to laiku klājēji atkal strādās Biržu ielā. Laikapstākļi burvīgi, spēcīgas lietusgāzes Bauskai ir gājušas secen, izskalojumu nav, varam normāli strādāt. Ceram, ka visus darbus noslēgsim jūnijā, lai gan līgumā darbu izpildes termiņš ir jūlija vidus,» stāsta A. Zīle.
Ne vienmēr infrastruktūras pārbūve rada lielu sajūsmu apkārtējo vidū. Vairāki pilsētas iedzīvotāji pauduši neapmierinātību par īstenoto projektu, jo iela esot pārāk sašaurināta.
«Kurš plānoja un saskaņoja Ceriņu ielas pārbūvi Bauskā? Pašlaik no ielas ir atņemti četri metri, ierīkota puķu dobe, trotuārs. Tagad iela kļuvusi par vienvirziena, jo divas automašīnas tur savā starpā nevar izmainīties,» norāda iedzīvotāji.
Bauskas pašvaldības pārstāvji gan atzīmē, ka viss atbilst prasībām. Bauskas novada attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs paskaidro, ka projektu sagatavoja «PN Projekts», tas izstrādāts jau 2019. gadā pirms teritoriālās reformas.
«Pasūtījuma mērķus tik labi nepārzinām. Lūdzām projektētājam sniegt komentāru,» tā M. Veinbergs. Viņš citē projektētāju atbildi: «Iela veidota 5,5 metru platumā, kas ir minimāli nepieciešamais divvirzienu autotransporta kustībai. Vēl varam norādīt, ka, balstoties uz pasaules pieredzi, šaurāka brauktuve nozīmē mazāku braukšanas ātrumu, atsevišķās ielās pat tiek veidoti lokāli brauktuves sašaurinājumi, lai novērstu pārāk ātru transporta kustību un uzlabotu satiksmes drošību. Tā kā iela nav maģistrālas nozīmes un nodrošina tikai piekļuves funkciju dzīvojamajām mājām, braukšanas ātrums te nav prioritārs. Ielas kopējā telpa nav sašaurināta, ir izveidotas stāvvietu paplašinājuma kabatas, paredzēta vieta gājēju ietvei.»
M. Veinbergs akcentēja, ka iela nav maģistrālas nozīmes un šajā ielā braukšanas ātrums bija ierobežots, jo brauktuve allaž bija sliktā tehniskā stāvoklī un gribot nevarēja ātri braukt.
«Pašlaik ātruma risks ir augsts, jo varētu būt tie, kas vēlētos uz laba seguma braukt ātri, bet izmainīties brauktuvē var, 5,5 metru platums ir pietiekams. Projektā ir piecas izbrauktuves no iekšpagalmiem, būtu liels risks sadursmēm platākā ielā, ja būtu ātrāka satiksme,» skaidro M. Veinbergs.
SIA «VIA» darbu vadītājs Andris Zīle uzskata, ka iela tagad ir izveidota daudz pievilcīgāka, iepriekš bijusi vienkārši taisna, tagad ar apzaļumošanas zonu, gājēju ietvi. «Kad nāks asfalts, kopskats būs pavisam citādāks. Kamēr liek apmales, atskan iebildumi, kā ta nu te izbrauks, kā paies, strādniekiem iedzīvotāji nāk klāt un pārmet, ka nemāk būvēt, bet tā ir vienmēr arī citos objektos un gadu gadiem. Kad jau ir asfalta kārta uzklāta, neapmierinātība izzūd,» situāciju komentē A. Zīle.
Viņš precizē, ka asfaltēšanu plānots sākt jau nākamajā nedēļā un aizķeršanās nevajadzētu būt. «Drīzumā visam jābūt gatavam, mums nav, kur atkāpties,» tā A. Zīle
Nevajag liet visu to ūdeni, sakiet vienkārši tā, kā ir: šauru ceļu izbūvēt ir lētāk, nekā platu. Attiecībā uz braucēju izmainīšanos: vai pašvaldība garantē ziemā sniega notīrīšanu un izvešanu, lai brauktuve visu laiku būtu izmantojama visā platumā? Skatoties uz to, kas šobrīd notiek pilsētas apsaimniekošanā, ticamība ir apmēram 2.5%.
Lielāka zaļā zona, kuru tāpat nepļaus 😀
Ielām un ceļiem Latvijā ir jāatbilst būvnormatīviem, LVS nozares standartiem, satiksmes noteikumiem un veselajam saprātam. Viss pārējais ir likumu neievērošana un speciāla sadārdzināšana, atsevišķu indivīdu patvarīga rīcība. Bauskā nav kur nolikt mašīnu, bet būvējām ielas kur mašīnu pilnīgi noteikti nevarēs nolikt.
Veinbergs laikam dzīvo citā pilsētā! Kā ar atkritumu izvedējiem(smago tehniku),kāds platums? Tāpat ar sniegu ziemā un kapu apmeklētājiem nekas nav domāts. Vienkārši normālu ielu paņēma un sačakarēja….
Veinbergs laikam dzīvo citā pilsētā! Kā ar atkritumu izvedējiem(smago tehniku),kāds platums? Tāpat ar sniegu ziemā un kapu apmeklētājiem nekas nav domāts. Vienkārši normālu ielu paņēma un sabojāja….
Tas, ka šī iela pēc pārbuves “lūdzās” jau ilgi – skaidrs. To turpina darīt salātu iela :-).
Jauns segums ir jauns segums…
Tam, kam nevaru piekrist, ka šaurā liela liks braukt lēnāk. Ceriņu iela jau vēsuriski ir bijis ātruma posms kopējā Bauskas sacīkšu aplī. Zināmā mērā “drošību” uzlabo jaunas ielas bordes :-). Vai ar to pietiks????
Par to mums nāksies pārliecināties pēc laika. “Daļēji” varu arī isprast projektētāja ideju par Biržu un Ceriņu ielu krustojumu. Man gan šķiet, ka šis risinājums pielāgojas tam apstāklim, ka šajā krustojumā galvenā iela maina virzienu (kas sapratīs, sapratīs ) un mazāk savrīgās ielas pieslēgums tiek veidots ar 90 grādu leņķi. Tā ir tikai mana interpretācija, patieso iemeslu šim “risinājumam” zin tikai projektētājs un vēl kāds …… Kā šis risinājums darbosies ziemā, skatīsimies. Baža ir par to, vai visi braucēji apsnigušā ielā pareizi “izlocīsies”. Lai mums veicas…..
Staķis Rīgā jau aplauzās ar lēnināšanas stabiņiem un aizlaidās. Latvijā ir slimība, jau kādus 15 gadus. Projektē ar datoru, projektē daudzos gadījumos sievietes. Viņām patīk cakas un puķudobes, toties viņām neliekas svarīgi būvnormatīvi, LVS standarti, esošo mehānismu gabarīti, auto stāvvietas, pagriezienu rādiusi, redzamība pirms krustojumiem. Tādi projekti datorbildē un uz papīra izskatās ļoti skaisti, bet tie nav funkcionāli, pat ja formāli atbilst standartiem. Pamēģiniet bez lamāšanās iebraukt Bauskas veikala “Mājai un dārzam” stāvvietā, stāvvieta ir atbilstoša normām, bet normas pieņēma pirms mašīnas kļuva lielas un resnas. Izcakotās ielas ir arī dārgākas, tur ir daudz sīku un piņķerīgu darbu.
Beidzot būs normāla iela,par ko tika runāts ar domi jau 10 gadus atpakaļ.
Ieteiktu lielajiem skrējējiem doties uz kadu no trasēm, šeit ir blīvi apdzīvota zona.
Paldies par darbu!
Vakar intereses pēc paskatījos.Skats stulbs.Tik mazā ieliņā caku cakas.
Apgaismojuma kabeļus un apgaismojuma stabu pamatus raks kad būs jauns asfalts?????