Bauskas novada pašvaldība noslēgusi līgumu ar SIA «Vianova» par Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšanu, autoruzraudzību un būvniecību Bauskā. Līgums ar uzņēmumu par darbu veikšanu noslēgts par 3 204 667,82 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS)
Pašvaldības izsludinātajā iepirkumā pieteicās trīs uzņēmumi. Zemāko cenu – 2 722 777,72 eiro (bez PVN) – piedāvāja SIA «Via», bet augstākās līgumcenas piedāvājums nāca no ceļu būves firmas SIA «Binders» – 2 980 052 eiro (bez PVN), SIA «Vianova» darbus bija gatava veikt par 2 861 310,55 eiro (bez PVN).
Bauskas novada pašvaldībā paskaidroja, ka piedāvājuma izvēles kritērijs šajā reizē bija nevis saimnieciski izdevīgākais piedāvājums ar zemāko cenu, bet gan saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums. Piedāvājumi tika vērtēti pēc diviem kritērijiem: piedāvātā cena (maksimālais punktu skaits 80 punkti) un atbildīgā būvdarbu vadītāja, ceļu būvdarbu vadītāja pieredze (maksimālais punktu skaits 20 punkti). Pēc šāda vērtējuma augstāko punktu skaitu – 86,13 – ieguva SIA «Vianova», otrajā vietā ar 83,09 punktiem ierindojās SIA «Binders», bet SIA «Via», saņemot 80 punktus, palika pēdējā.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis precizē, ka ielu remonts tiks veikts par valsts un pašvaldības līdzekļiem. Satiksmes ministrijas mērķdotācija ir 2 403 500,86 eiro, bet pašvaldības līdzfinansējums aizņēmuma veidā 801 166,96 eiro. Pašlaik procesā vēl ir iepirkums par būvuzraudzību šim objektam, kuram arī 75% tiks finansēti no Satiksmes ministrijas mērķdotācijas.
Bauskas novada dome sagatavojusi pieteikumu valsts budžeta aizdevuma saņemšanai. Aizņēmumu paredzēts ņemt uz 20 gadiem. Tiesa, ņemot vērā, ka iepriekšējie ceļa pārbūves darbi bija veikti 2014. gadā un, visdrīzāk, nākamā pārbūve būs atkal pēc desmit gadiem, kad vēl aizņēmums nebūs nomaksāts. Bauskas novada pašvaldības ekonomikas un finanšu departamenta vadītāja Indra Latviete paskaidroja, ka aizņēmuma atmaksas termiņš noteikts atbilstoši kapitālo ieguldījumu lietderīgās izmantošanas laikam, kas autoceļu klātnes konstrukcijām ar asfaltbetona vai citu melno segumu noteikts 20 gadi.
«Protams, ka ņemts vērā uzņemto un plānoto saistību apmērs un samērīgums pret aizņēmuma summu. Nav atsevišķu noteikumu, kas ļautu norakstīt īsākā termiņā – šādu shēmu paredz Ministru kabineta noteikumi,» sacīja I. Latviete.
A. Okmanis norādīja, ja nebūtu pārslodzes uz ceļa, tad varētu nomainīt tikai diluma kārtu, nevis pārbūvēt akas un veikt arī citus darbus. Turklāt šogad veicamo darbu ir tik daudz, ka izstrādāts atsevišķs būvprojekts, kas 2014. gadā nebija.
Jāmin, ka iepriekš projekta izmaksas plānotas teju 5 miljonu apmērā. A. Okmanis apliecina, ka iepirkums izrādījies lētāks, nekā iepriekš prognozēts. Viņš minēja, ka tieši tāda pati situācija bijusi arī uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» iepirkumā par autoceļa Pārslas–Misa–Šarlotes pārbūvi, te summu prognozēja 10,8 miljoni eiro, bet beigās sanāca astoņi miljoni.
«Jāpriecājas, ka ir kāds objekts, kas ir nosolīts lētāk. Ielikām cenas, kādas bija iepriekšējos iepirkumos un korelāciju ar plusa zīmi. Līdz šim iepirkumi par pieciem līdz desmit procentiem pieauga, bet šajā objektā tas nav noticis. Iekļāvām projektā arī domu, ka pazemes akas un grodus nomaina pilnībā, bet notika aku apsekošana no pretendentu puses, kam mēs atļāvām šo darbu darīt, un viņi novērtēja, ka liela daļa no tām nebūs jāmaina. Tas parasti ir ļoti dārgi, šīs ir tās lietas, kas acīmredzot palētināja,» stāsta Bauskas novada attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs.
Viņš uzsvēra, lai izvairītos no papildu izmaksām, nolēma, ka būs iepirkums «projektē un būvē». «Eksperti sagatavoja tabulas ar obligāti veicamajiem darbiem, iekļaujot apjomus, pašvaldības speciālisti pievienoja nianses. Būvnieks ne tikai domāja, kāds ir cenu piedāvājums, bet iekļāva arī riskus savā piedāvājumā, un šī summa ir nemaināma, negrozāma. Varētu būt situācija, kad drīzāk tā samazinās, nevis palielinās,» lēš M. Veinbergs.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka iepirkumā uzvarējušais uzņēmums jau ir strādājis Bauskas novadā, līdzīgus darbus kā priekšā stāvošie Kalna un Zaļās ielas remontdarbi veicis, pārbūvējot ielu Lielvārdē, kura kā A6 maģistrāle vijas caur pilsētu. «Ja «Latvijas Valsts ceļi» šim būvniekam uztic darbus, tad šaubīties par kvalitāti nevajadzētu,» teic A. Okmanis.
Viņš skaidro, ka darbi jāpabeidz vēl šajā būvniecības sezonā. «Viennozīmīgi būs jārēķinās ar satiksmes apgrūtinājumiem, iedzīvotāji par to tiks brīdināti. Tāpat informācija tiks publicēta LVC mājaslapā, kā arī izplatīta visā Eiropā, jo šis kā nekā ir Eiropas lielceļš, un autovadītāji tiks aicināti izvēlēties ceļu caur Skaistkalni vai braukt caur Eleju. Cerams, ja satiksmes dalībnieki būs savlaicīgi informēti, šajā laikā smagā transporta plūsma caur Bausku apsīks, bet vietējie izvēlēsies sev zināmos un ērtākos apbraucamos ceļus,» prognozē A. Okmanis.
Viņš piezīmē, ka satiksmes mierināšanas projekts nekur nav pazudis. Tā kā parādījusies iespēja saņemt valsts finansējumu, tad satiksmes lēnināšana, samazinot joslu skaitu, notiks kopā ar pārējiem darbiem.
Turklāt jārēķinās, ka šis nebūs vienīgais ceļa remonts Bauskas pilsētā. Pašvaldība šogad iecerējusi pārbūvēt Salātu ielu, kā arī izbūvēt Pilskalna ielas pagarinājumu. A. Okmanis pieļauj, ka Salātu ielas remontdarbi varētu būt vienlaicīgi ar tranzītielas remontu.
«Vai tālab Salātu ielu atlikt vēl uz vienu gadu? Diemžēl projektēšanas garās procedūras paātrināt nebija iespējams. Šogad esam ieguvuši valsts dotāciju, un tā būtu jāizmanto. Salātu ielu varam dalīt divās daļās, redzēsim, kas būs iepirkumā. Plānots ņemt kredītu, kas būs divos gados jāapgūst, vērtēsim, kāda būs satiksmes organizācija, iespējams, kaut kādu obligāto daļu īstenosim. Man personīgi šķiet, ka labāk būtu pabeigt visu uzreiz, un miers,» paziņo A. Okmanis.
Viņš akcentē, ka neērtības pie šādiem objektiem ir neizbēgamas. «Citādi jau satiksmi nevar organizēt kā tikai pa vienu joslu divos virzienos. Salātu iela arī būs sadalīta pa posmiem, visu ielu neslēgs. Toties beigās būs labs rezultāts un grūtības būs aiz muguras,» tā A. Okmanis.
SIA «Vianova» projektu koordinatore Amanda Kampa atklāja, ka pašlaik norit projektēšana, tai noslēdzoties, būs skaidrība par būvniecības stadijām un pārējiem plāniem. «Plānojam, ka pirms Jāņiem varētu sākt atjaunošanas darbus, bet satiksmes rotācijas apļa projektēšanai vajadzīgs pusgads, tālab tā izbūves darbi varētu sākties vien septembrī. Tagad ir pirmās skices, tiek pieprasīti tehniskie noteikumi no komunikāciju turētājiem, tas arī ietekmē izbūves tempu. Ļoti daudz faktoru var ietekmēt to procesu,» stāsta A. Kampa.
Viņa skaidroja, ka pamatdarbs plānots dienas laikā, taču pēc nepieciešamības, ja jutīs, ka remontdarbi ļoti ietekmē satiksmi, izskatīs iespēju strādāt arī naktīs. «Tā pašlaik ir ideja, un tas nav simtprocentīgi garantēts. Mūsu mērķis nav radīt milzīgus apgrūtinājumus. Esam ieinteresēti sabiedrību informēt laikus, lai visi iesaistītie var izvēlēties šajā periodā remontdarbus apbraukt pa citiem ceļiem. Mums pašiem arī jātiek uz objektu Bauskā un neesam ieinteresēti stāvēt sastrēgumā jau Iecavā,» teic A. Kampa.
Viņa uzsver, ka seguma atjaunošanai pozitīvā puse ir, ka var pa posmiem asfaltēt un tos ātri atvērt. Pašlaik vēl nav zināms, no kuras puses sāks remontēt, sākumā bija plānojuši, ka varētu sākt nevis no Rīgas, bet no Lietuvas puses. Intensīvākās satiksmes vietās noteikti būs regulētāji, nevis luksofori.
«Es domāju, atjaunošanas darbi nav tik «sāpīgi» kā kapitālas pārbūves darbi, tie ir salīdzinoši raiti. Kad ķersies pie apļa izbūves, tur būs sarežģītāk, jo posmi tik ātri netiks atvērti, taču pārējie darbi, iespējams, jau būs noslēgti. Man pašai ļoti patīk «Latvijas Valsts ceļu» reklāmas plakātos paustais: «Tagad ir grūti, bet pēc tam būs labāk!» Kaut kādi sarežģījumi būs neapšaubāmi, bet pēc tam ceļa lietotājiem būs prieks par kvalitatīvi izdarītu darbu un foršu ceļu,» tā A. Kampa.
Uzziņai
Projekts paredz tranzīta ielas – Kalna un Zaļās ielas (autoceļa A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle)) – 3,105 km gara posma seguma atjaunošanas darbus. Tiks atjaunots ielas segums posmā no Mēmeles tilta (ieskaitot), Kalna iela–Zaļā iela līdz Bauskas administratīvai robežai. Plānotie darbi konkrētajā posmā paredz asfalta seguma frēzēšanu, jauna asfalta seguma ieklāšanu, rotācijas apļa izbūvi pie Mēmeles tilta Mēmeles ielā, gūliju apaļo rāmju un restes nomaiņu, caurteku un konstrukciju nomaiņu un tīrīšanu, autobusa pieturu atjaunošanu, brauktuvju apmaļu izbūvi, ceļa signālstabiņu ar balto atstarotāju uzstādīšanu, gājēju drošības barjeru izvietošanu atbilstoši vēsturiskā centra specifikai, ceļa horizontālo apzīmējumu krāsošanu, luksoforu gaismas ķermeņu nomaiņu un citus darbu
Nu tas gan ir MARASMS. Salātu ielu un Kalna ielu remontēt vienlaicīgi, da tagad jau pīķa stundās sastrēgumi no Lietuvas puses, vai pa gaisu lidosim? Domāja, domāja un izdomāja…
Tad jau varēs pa Slimnīcas ielu visi dragāt,kura jau nav tik labā braukšanas kārtībā.
Var būt tomēr vajadzēja citas ielas remontēt? Mums Bauskā ir daudzas kritiskā stāvoklī.
Domāju, ka patieso nopietno ainu redzēsim, kad sāks remontēt. Turklāt pieņemsim vasara atvaļinājuma laiks arī korekcijas ieviesīs. Taču neapšāubāmi citām ielām slodze pieaugs un to jau esošās bruņurupuču bruņas sašķīdīs.
Sia Via, Sia Vianova, Sia Viona…..🤣🤣👍tas ta kā atvasinājums viadukts viators…
Iecavā nesāksies, bet Ceraukstē gan varēs jau sēdēt korķī
Var būt ir vērts strādāt nakts stundās kad satiksme ir daudz mazāka?
Rotācijas aplis pie Mēmeles tilta ir pilnīgi neattaisnots projekts- naudas un materiālu tukša izšķērdība
Klau Uzvaras iela arī tāda nekāda, bedres, plaisas linija pa vidu, akas iegrimst, a nu ka vajadzēja visas kopā maukt gan Kalna Zaļo, gan Uzvaras ielu
Kā to apli tur var izveidot?! To māju noārdīs kapus likvidēs! Kaut kas nesaprotams! Nu kādu tuneli raks vai pārvadu.
Beidzot tas aplis taps! Daudzi te var ņerkstēt, bet tas aplis bija ļoti vajadzīgs un jau sen!!!
Okman,sakārto beidzot palīgskolas.
Lai bērniem tikpat labi kā 2.videnē.
Un nomain to mazo vīrel no Zālītes.Tas gan ir baigais šuts!
Vasja!
Tāda termina kā palīgskola,sen nav!
Vai to naudu nevarēja ielikt Bauskas apvedceļa izbūves projekta sagatavošanai? Tātad Bauskai apvedceļš nebūs,visi deputāti tikai muld. Nost ar valdībā esošām partijām.
Jā, viens ir regulētāji, bet avārijas? Sanāca Polijā uz remontējama ceļa, kur viena josla četras un vairāk stundas pavadīt korķī, jo laikam viena bija bremzējusi , pārējās ieskrēja pakaļās un tad ne pabraukt, ne atbrīvot to joslu. Tā ir visiem būs grūti, bet te jau mierina pēc tam būs labāk 🙂 kā tad vēl samazinās joslas un tad redzēsim to labāk
Tātad apvedceļš nav tuvākajā desmitgadē paredzēts.
Nopietni? Veinbergs par būvniecību atbild? Psc viņš naglu māk sienā iesist? Kad Salātu ielas bedres beigs lāpīt, un beidzot sataisīs?! KATASTROFA! Tikai akls nevar ieraudzīt, ka šeit apakšā ir korupcijas shēma, kāpēc jāmaina 3.1km ne sliktākā asfalta Bauskā??? Sataisiet Salātu ielu vienreiz, pārsitu jaunu riepu! Nākamreiz jāpārsit kādam deguns laikam, lai ieraudzītu, kas ir jālabo un kas var pagaidīt! Kredītu viņi ņems saproties!? Kam aplis tur vajadzīgs? Uz paģirām izgudrojāt? Okmanis uz kurieni skatās? Laiks piemājas mazdārziņu apkopt, aizsēdējies mīkstos krēslos… kopā ar Iecavas nevarīgajiem!
Tu jautā – Kad Salātu ielas bedres beigs lāpīt, un beidzot sataisīs?! Nesaproti neko nelāpīs, bet divus gadus taisīs Salātu ielu. Nav jēga bedrēs ieguldīties. Ja tev kaitējums raidies, tad ej uz tiesu un pieprasi kompensāciju no pašvaldības.
Beidzot noņems tās akas no braucamās daļas vai vismaz saliks vienā līnijā? 🙂
Prieskam tur to apli?
Tiešām nu pārvelciet tās akas uz gājēju ceļiem, kur tās vienā līmenī noturēsies 20 gadi, nevis uz braucāmās daļas! Šo stulbumu nekad nēesmu sapratis, ka šī infrastruktūru graujošā pozīcija par katru cenu tiek izlikta uz noslogāto objektu- aitomašīnu ceļu! Arī Mēmeles ielu atjaunoja- vai tiešām nevarēja tās akas pārvilkt uz gājēju ceļu- tur tās netraucētu un gan mašīna ceļa, gan gājēju ceļa ilgmūžiba palielinātos – vai arī mērķis ir īss ceļa lietošanas moments, lai ceļubūves darbiniekiem būtu, ko darīt!!!…
Aplis ir vajadzīgs!!!:@
“Gudrie divānā sēdētāji komentatori”! Kā jūs iedomājieties tās akas uz gājēju ceļiem pārvietot, ja visas komunikāciju maģistrāles iet pa braucamajām daļām??? Tās akas tur nav tāpat vien uzliktas!!! Jā, piekrītu, ka tas ir stulbums, ka visas maģistrālās kanalizāciju, kabeļu u.c. līnijas iet pa braucamajām daļām, bet tā tas ir izveidots un nevar tās visas maģistrāles pārvietot uz gājēju ceļiem, lai tur tad akas būtu!!!
Dārgā Dome!
Lūdzu iespējamos satiksmes organizācijas risinājumus saskaņot, vai vismas viedokli pajautāt, vietējiem uzņēmējiem, lauksaimniekiem, palīdzības dienestiem.
Ļoti, ļoti būtiski tas mums ir..
kam nu kam bet Vionai dot tādu objektu nevajadzēja, kvalitāte ir redzama pie Autoostas neviena aka nav ielikta kvalitatīvi un posms ir 300 metri tikai
vai tā Salātu iela pēc kārtējās rekonstrukcijas paliks tāds pats “dzelzceļa uzbērums”, kādu to uzbēra vēl Teikmaņa laikā, par metru augstāk kā ielai piegulošā zeme, kur blakus esošo māju logu palodzes ir vienā līmenī ar brauktuves līmeni un lietus sniega ūdeņi uz šiem lielākoties privātīpašumiem plūst kā strautiņi pavasarī. Tad kur likties tiem Salātu ielas apkārtnes zemju īpašniekiem, vienīgā reālā iespēja patreiz šos ūdeņus ir ievadīt sanitārajā kanalizācijā un tālāk uz attīrīšanām, par ko mēs jau maksājam visi.
Lūdzu beidziet pasliktināt privātīpašnieku ēku un teritorijas stāvokli, ceļot sabiedriskā objekta – ielas – līmeni! Būvniecības likumā ir rakstīts, ka nevar vienu īpašumu būvēt, pasliktinot otra stāvokli!
Kāpēc A7 Bauskas posmam nav projekta sabiedriskās apspriešanas? Gribam redzēt Mēmeles apli, universālveikala apli, akas un aku vāku pamatnes konstrukciju, gājēju pārejas vienu pie otras. Jāizbeiz vienreiz tā aku vāku nogremdēšana un riepu dauzīšanas bedru regulāra radīšana ik pēc diviem gadiem. Salātu ielas projektā, ja tāds top, obligāti jābūt pareizai lietus kanalizācijai, ar iespēju pievienot blakus esošo mikrorajonu. Jā, kur pievienos Lidl lietus un fekālo kanalizāciju? Un kur pievienos jauno benzīntanku un nākotnes būves vecajā ābeļdārzā? Varbūt A7 remontē Lidl vajadzībām? Vai lēnināšanas stulbība arī ir paredzēta? Uz A7 lielie L burta veida tērauda statņi informācijas zīmēm zemes līmenī varētu būt jau nokorodējuši, jo caurules nebija cinkotas. Nemainīs?
Izlasi rūpīgi un atklāsi, ka lēnināšana, satiksmes mierināšana ir ietverta. Tātad apli mierīgi izbūvēs, jo nebūs tak vairāk divu joslu, bet tikai viena.
Pārbūvi skaņo Latvijas Valsts ceļi, CSDD, pašvaldība. Iedzīvotāji var mierīgi sēdēt savās biksēs.
Kas konkrēti skaņo no pašvaldības puses? Būvvalde?
cik tādu būvju, kur viss saskaņots ar LVC, CSDD un pašvaldību jau ir uzbūvēts? Iedzīvotāji “sēdot biksēs” cik cūcību uz sava rēķina jau ir piedzīvojuši, jo “darītājiem’ ir tikai viens funktieris un tas saucas- kā veiksmīgāk apgūt pieejamo naudu
Vai nevajadzēja labāk šo naudu ieguldīt apvedceļa projektā? Izbūvētu apvedceļu un tad mierīgi varētu salabot visas Bauskas ielas bez eiropas noslodzes satiksmes.
Ikdienā braucot caur Bausku, neredzu, ka galvenajā ielā būtu tik ļoti slikts ceļš, vienīgais, kas tur traucē ir neloģiski izbūvētas daudzās dziļās akas, nevis braucamās joslas vidū, bet tieši riteņu ceļā.
Tu jautā, kas konkrēti skaņo no pašvaldības puses? Ielūkojies, kas pašvaldībā ir atbildīgie – mums ir slavens attīstības un būvniecības departaments, kur virsuzraugs ir iecavnieks Mārtiņš Veinbergs, bet būvniecības nodaļas vadītājs no Rundāles Ralfs Simanovičs, savukārt pilētas pārvaldē būvinženiere ir slavenā īslīciete Agita Eglinska.
Zelta mietiņi arī būs?Un to rotacijas apli projektejiet tā,lai pēc tam tur nav jāierodas Timrota kungam ar Zebru😉
Fūres naktī no kalna uz Mēmeles tilta uzbrauc ar 70km ātrumu. Aplis radīs avārijas situācijas, īpaši ziemā. Gadiem tagadējā promenāde bija praktiski slēgta un visi no Jauncodes puses prata atbraukt uz Bausku. Pēkšni vajag apli. Kam vajag?