Naktī uz trešdienu, sagaidot meteorologu solīto sniegu, uzsākti ziemai raksturīgie uzturēšanas darbi uz Bauskas novada autoceļiem. No pulksten 4, lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļa A7 Rīga—Bauska—Lietuvas robeža, tika veikta brauktuves kaisīšana ar pretslīdes materiālu ar vienlaicīgu attīrīšanu no sniega. Autoceļu uzturēšanas darbos tika iesaistītas piecas tehnikas vienības, portālu informēja VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” pārstāve Sigita Paula.
Viņa atklāja, ka Bauskas pilsētā tranzītielām apstrāde ar prestlīdes materiāliem veikta jau otrdien, 19. novembrī, savukārt brauktuvju attīrīšana no sniega un kaisīšana ar pretslīdes materiālu bijusi arī šodien.
S. Paula norādīja, ka “Latvijas autoceļu uzturētājs” Bauskas teritorijā šajā ziemas sezonā plāno izmantot 17 dažādas tehnikas vienības: piecas kravas automašīnas, kas aprīkotas ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām, četrus greiderus, trīs ekskavatorus un piecus traktorus. Sagādāts arī autoceļu brauktuves slīdamības samazināšanai nepieciešamais materiālu krājums – noliktavā sāls ir teju 3 000 tonnu apjomā.
Uzņēmuma ziemas dienesta dežuranti strādā diennakts režīmā un monitorē autoceļu stāvokli, lai nepieciešamības gadījumā organizētu autoceļu brauktuvju apstrādi ar pretslīdes materiāliem vai tās attīrītu no sniega.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.Ziemas uzturēšanas darbu organizācija tiek balstīta uz autoceļu klasifikāciju, kur uzturēšanas klases (A, B, C, D un E) nosaka ceļu satiksmes intensitāte. Brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties. Kā arī viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases.
“Normatīvi nosaka arī ziemas sezonas autoceļu uzturēšanas darbu izpildes prasības, termiņus un pieļaujamo sniega biezumu uz brauktuves. Piemēram, uz autoceļa ar A uzturēšanas klasi pieļaujamais sniega biezums uz brauktuves mainīgos laika apstākļos ir 6 centimetri, savukārt apstrādes laiks ar pretslīdes materiāliem ir 3 stundas, kopš konstatēšanas brīža. Vēršam uzmanību, ka sniegs vai apledojums uz autoceļu brauktuves var veidoties atkārtoti arī pēc darbu veikšanas,” paskaidro S. Paula.
Iepriekš jau ziņojām, ka nav zināms, kurš tīrīs ielas un ceļus Bauskas pilsētā, kā arī apkārtējos pagastos. Iepirkums par „Ielu un ceļu ziemas uzturēšanas darbiem Bauskas apvienības pārvaldes teritorijā” noslēdzās 7. novembrī, vēl līdz pagājušās nedēļas beigām rezultāti nebija publiskoti. Elektroniskajā iepirkumu sistēmā atrodams, ka daļā par Bauskas pilsētas ielu un ceļu ziemas uzturēšanas darbiem savus piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti. Uzņēmuma SIA “Vizii Urban” piedāvātā līgumcena ir 276 657 eiro (bez PVN), bet VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” apņēmies darbus paveikt par 360 811 eiro (bez PVN).
Saturs turpināsies pēc reklāmas.SIA “Vizii Urban” sabiedrisko attiecību vadītāja Šarlote Lamberte pavēstīja, ka Bauskas novada pašvaldība 15. novembrī pieņēmusi lēmumu piešķirt SIA “Vizii Urban” līguma slēgšanas tiesības kā izdevīgākā piedāvājuma iesniedzējam. Šo lēmumu uzņēmums saņēmis vien otrdien, 19. novembrī.
“Saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu citiem piedāvājumu iesniedzējiem ir 10 dienu periods no lēmuma pieņemšanas dienas, lai apstrīdētu šo lēmumu. Tas nozīmē, ka līgums var tikt parakstīts vien pēc 25. novembra, ja netiks iesniegta neviena sūdzība. Darbi Bauskas pilsētā tiks uzsākti uzreiz pēc līguma parakstīšanas,” uzsvēra Š. Lamberte.
Šonakt pieredzēta snigšana, sniegs tiek solīts arī brīvdienās, bet Bauskā nebūs, kas tīra ielas? Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis apliecināja, ka ir panākta vienošanās ar SIA “Vizii Urban” par darbu uzsākšanu pēc nepieciešamības arī šajās dienās. “Tranzītielas Bauskā ir “Latvijas autoceļu uzturētāja” pārraudzībā un tās tiks gan tīrītas, gan kaisītas. “Vizii Urban” arī nepieciešamības gadījumā organizēs kaisīšanu vai tīrīšanu,” sacīja A. Okmanis.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.Tomēr SIA “Vizii Urban” pārstāve Š. Lamberte palika pie sava, norādot, ka nevar komentēt domes priekšsēdētāja izteikumus un akcentējot, ka “Vizii Urban” ziemas darbus uzsāks tikai pēc līguma parakstīšanas.
Foto: Uzņēmums “Latvijas autoceļu uzturētājs” Bauskas teritorijā šajā ziemas sezonā plāno izmantot 17 tehnikas vienības. Foto: LAU
Visur, kam pieskaras NA, okmanis, mačeks, rijkuris un 17 lo ir sačakarēts. Atceraties, kad balsosiet.
Un kuri tad būs tie īstie saulveži, kas vienā momentā atvedīs Laimes lāci? Nu tik solīs un solīs. Atceraties, kad balsosiet.