Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas apvienības pagastos ceļu uzturēšanu ziemā veiks “Dreamway”, “Žubītes” un LAU

Bauskas apvienības teritorijā pagastu ceļu uzturēšanai ziemā konkursā uzvarējuši trīs uzņēmumi, ar kuriem arī līgumi noslēgti – SIA «Dreamway», zemnieku saimniecība (ZS) «Žubītes» un valsts akciju sabiedrība «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU). Jau ziņots, ka Bauskas pilsētā ielas kopt uzticēts SIA «Vizii Urban».

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Dreamway» ceļus ziemā jātīra no sniega Mežotnes un Codes pagastā, savukārt ZS «Žubītes» konkursā ieguvusi tiesības strādāt uz Brunavas pagasta ceļiem un Ceraukstes pagasta autoceļu uzturēšanā ziemas sezonā maršrutā «Ceraukste 2». Visu citu pagastu maršrutos sniegu šosezon jātīra LAU. Ar šo valsts akciju sabiedrību noslēgts līgums arī par slīdāmības mazināšanu Bauskas apvienības visos pagastos.

Mežotnes pagasta autoceļu uzturēšanu ziemas sezonā maršrutos «Mežotne 1» un «Mežotne 2» veic uzņēmums SIA «Dreamway», kas reģistrēts Jelgavas novada Cenu pagastā. Maršrutā «Mežotne 1» uzņēmums piedāvājis līgumcenu 16 500 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), savukārt maršruta «Mežotne 2» līgumcena ir 13 100 eiro bez PVN.

Foto: Ivars Bogdanovs

Bauskas novada pašvaldība ar uzņēmumu SIA «Dreamway» ir noslēgusi līgumu arī par Codes pagasta autoceļu uzturēšanu ziemas sezonā. Darbi Codes un Mežotnes pagasta maršrutos ir veicami no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 30. aprīlim vai līdz laikam, kad kopējā izpildīto darbu summa sasniedz norādīto līgumcenu – Codes pagastā piedāvātā līgumcena ir 25 410 eiro bez PVN.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Dreamway» pārstāvis Sandis Zērvens «Bauskas Dzīvei» pauž, ka līdz šim uzņēmums ir uzturējis ceļus Bauskas novadā tikai vasaras sezonā – pirms aptuveni pieciem gadiem tika veikti darbi kādreizējā Rundāles novadā, kā arī Vecumnieku pusē. Viņš teic, ka darbi ziemas sezonā te ir uzņēmumam pirmā pieredze, pienākums ir ceļu un laukumu tīrīšana no sniega. Mežotnes un Codes pagasta ceļu maršrutu garums esot līdz 100 kilometriem. S. Zērvens atklāj, ka šo pagastu autoceļu garums ir neliela daļa no visām teritorijām, ko uzņēmums uzkopj, «ja Bauskas novadā divos pagastos ceļi veido aptuveni 100 kilometrus, tad Jelgavas novadā tikai viens no pagastu maršrutiem ir tikpat garš».

Lai arī uzņēmums ir reģistrēts un bāzēts Jelgavas novadā, SIA «Dreamway» pārstāvis stāsta, ka uzkopšanas darbus pagastos viņi veiks paši – uzņēmumam nav piesaistīti apakšuzņēmēji Bauskas novadā. Līgums nosaka, ka Bauskas novada pagastu uzkopšanai ir paredzēts izmantot trīs tehnikas vienības, taču Sandis Zērvens neslēpj: «Parasti snieg ne visur vienmērīgi, tāpēc, ja situācija būs kritiska, pagastu tīrīšanai varam piesaistīt arī piecas tehnikas vienības, lai darbus paveiktu ātrāk.» Uzņēmuma īpašumā ir vairākas tehnikas vienības, ar ko uzkopt ceļus Bauskas, Jelgavas un Dobeles novadā – pieci frontālie iekrāvēji, pieci greideri un smagās mašīnas.

Foto: Ivars Bogdanovs

Pagājušajā nedēļas nogalē Bauskas novada ceļi tika noklāti ar sniega kārtiņu, kas apgrūtināja satiksmi vairākos ceļu posmos, taču SIA «Dreamway» pārstāvis S. Zērvens teic, ka tonakt pagasta ceļus viņi neuzkopa. «Mēs sniegu tīrām tad, ja saņemam ziņu ar darba uzdevumiem no pagasta pārstāvjiem ar lūgumu notīrīt pagasta ceļus, bet zvanus vēl neesam saņēmuši.» Līdz šim uzņēmums vēl nav bijis Bauskas novada pagastos, lai tīrītu ceļus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī Mežotnes un Codes pagasta nodaļā apliecina, ka vēl šogad tīrīt ceļus nav bijusi vajadzība. Skatoties, kur un kad nepieciešams slīdāmību mazināt, piemēram, uzkalnā, braucot uz apdzīvotu vietu «Ceplis» vai citviet. Ķatra vajadzība tiekot ļoti izvērtēta.

Savukārt, Brunavas pagasta autoceļu uzturēšanai ziemas sezonā maršrutā «Brunava 1» par uzvarētāju tika atzīta zemnieku saimniecība «Žubītes» ar piedāvāto līgumcenu 14 500,54 eiro bez PVN. «Žubītes» ieguvusi tiesības strādāt arī maršrutā «Brunava 2», piedāvājot līgumcenu 20 302,18 eiro bez PVN. Zemnieku saimniecība uztur arī maršrutu «Brunava 3», kur līgumcena ir 11 253,80 eiro. Arī Ceraukstes pagasta autoceļu uzturēšanai ziemas sezonā maršrutā «Ceraukste 2» par uzvarētāju atzīta zemnieku saimniecība «Žubītes» ar piedāvāto līgumcenu 19 876,34 eiro bez PVN.

Foto: Ivars Bogdanovs

Zemnieku saimniecības pārstāvis Lainings Metenis «Bauskas Dzīvei» atklāj, ka Bauskas novada pagastu ceļus uztur jau piekto vai sesto gadu. Viņš stāsta: «Ar katru gadu šis uzkopšanas process kļūst sarežgītāks, jo veidojas ceļa nomales, kas ik gadu kļūst arvien lielākas – tas apgrūtina tīrīšanas darbus, dažkārt sanāk līdzās sniegam iešķūrēt arī šķembas.» L. Metenis skaidro, ka Brunavas un Ceraukstes maršruti kopsummā veido aptuveni 200 kilometrus garu autoceļu, ko uzkopj piecu cilvēku komanda. «Žubīšu» īpašumā ir dažādi traktori un universālie ekskavatori, kas palīdz uzkopt pagastu ceļus. Zemnieku saimniecības galvenie pienākumi ir pagastu autoceļu tīrīšana. Līdztekus pagasta ceļiem uzņēmums tīra un kaisa laukumus arī degvielas uzpildes stacijā «Virši» Ceraukstes pagastā, kā arī «Latvijas nafta».

Arī Brunavā un Ceraukstē uzņēmējam šogad vēl nav nācies tīrīt sniegu. «Mūsu pusē sniega nebija tik daudz, lai to būtu nepieciešams tīrīt,» apstiprina L. Metenis. Viņš gan min, kad bijusi pirmā sniega tīrīšana, redzamas problēmas: «Visi ceļi ir bedraini, tāpēc arī ātrums ir mazāks, kā rezultātā šķūre ķeras bedrēs – ja palaistu šķūri nedaudz augstāk, vietējie iedzīvotāji nebūtu apmierināti ar pagasta autoceļu tīrību.» 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (13)

  1. tas taču tagad ir ekoloģiskais asfalts ziemas periodam un mūsu grants ceļiem. Priecāties vajadzētu, netiek izmantots ļoti kaitīgais “dīzelis” ne arī pamodināts ziemas miegā guļošais “ezītis”.

  2. No Strēlnieka cilvēki brauc agri, ļoti agri, diez kas tos ceļus tik agri novērtēs???,lai padotu informāciju tālāk.kaut kāds kārtējais debilisms

  3. Ceļi ir traģiski, izšķīduši pie tādas ziemas. Kur ir pašvaldības ceļu inženieris, kas neredz, ka laicīgi jau jāsaliek zīmes, lai Slaktera un citu zemnieku lielgabarīti nesadragā tos, līdz tie vieglajiem kļūst neizbraucami. Vai šī amatpersona nemāk apskatīties laika prognozes turpmākajam? Jau tagad jābrauc pa grāvi, lai neiebuksētu, taču traktori jautri dragā ar visām piekabēm…

    16
    1
  4. “Dreamway” jau parādiji savus piecus greiderus Rundālē. Ceļi bija briesmīgā stāvoklī.

    2
    2
  5. Zigim. Zemnieku tehnika ir ziemas “miegā”, bet izskatās ka tu gan jau esi pamodies. Labrīt gudriniek!

    5
    1
  6. Ūpim! Jā zemnieku tehnika ir miegā, bet uzņēmumu tehnika cauru gadu braukā. Gan traktortehnikas gan smagie. Īpaši tas notiek Iecavā. Gan jau arī citur.. Bet ceļi ir drausmīgi, īpaši mazie piebraucamie ceļi, kur 1x gadā greiders tikai ceļa viduci vai arī vienu malu nogreiderē. Visas bedres paliek. Dolomīts ir izšķīdis un dubļi līdz pus riepai. Un vēl trakāk ir tad kad greiders atbrauc šķūrēt pēc lietus, tad ir vienkārši auzas. Un tā notiek. Un netikai pie mums Iecavā.

    8
    1
  7. Visi zemnieki ir ziemas guļā. Vienīgais, Stelpes karalis braukā Iecava- Stelpe un protams visi “mežinieki”.

  8. Bet samierinieties vai pārvācieties, nauda ceļiem būs tikai mazāk. Varat bļaut cik gribat.

    1
    2
  9. un mēs ne tikai šur tur ar savu ultramoderno arklu dīra pakaļā “ieķersim” tajā, vēl par ceļu dēvētajā, bet vairumu no tiem vispār uzarsim.

    1
    1
  10. Biju tiešām šodien šokā. Uz ceļa iecava – jelgava, to ceļu, kur nogriežās uz Drostalām, tur sarkans greiders šķūrēja to briesmīgi dubļainu ceļu. Tā bija katastrofa, kas tur darījās. Žēl ka nevar šeit bildes pievienot!

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.