Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novada deputāti diskutē par budžeta prioritātēm: vai jaunas automašīnas ir patiesās vajadzības?

Bauskas novada domes sēdē ceturtdien, 27. jūnijā, deputāti skatīs kārtējos grozījumus Bauskas novada pašvaldības budžetā. Tiesa, tie domē raisīja diskusijas par to, kā tiek veidots novada budžets, kā nosaka prioritātes un kāpēc šīs prioritātes visu laiku kaut kur pazūd vai neparādās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lēmumprojektu «Par saistošo noteikumu «Grozījumi Bauskas novada domes 2023. gada 28. decembra saistošajos noteikumos Nr. 25 «Par Bauskas novada pašvaldības budžetu 2024. gadam»» apstiprināšanu» skatīja finanšu komitejas sēdē 20. jūnijā. Informēja ekonomikas un finanšu nodaļas vadītāja Sarmīte Oļehnoviča.

Pēc apskatošā ziņojuma par konkrētām pozīcijām sāka interesēties deputāts Guntis Kalniņš, norādot uz Bauskas apvienības pārvaldes plānoto iepirkumu – trīs automašīnas par 45 tūkstošiem eiro. «Plānota jaunas mašīnas iegāde Vecsaules un Dāviņu pagasta nodaļas vadītājam, kā arī lietotas automašīnas Vecsaules pagasta nodaļas saimniecības pārzinim un Īslīces pagasta nodaļas saimniecības pārzinim,» skaidroja S. Oļehnoviča.

Deputāts G. Kalniņš norādīja, ka problēma ir nevis summās, bet gan prioritāšu jautājumā. «Es neatceros, ka 2024. gada novada budžeta prioritāšu iesniegumos būtu tādas prioritātes,» tā G. Kalniņš. Atbildot S. Oļehnoviča atkal skaidroja, ka grozījumos ir norādīts esošo automašīnu stāvoklis, nepieciešamie remonti. Apvienībā mazināti dažādi izdevumi, tai skaitā par vakantajām amata vietām, iegūstot finansējumu šim iepirkumam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Tas viss ir skaidrs. Bet skatos, ka samazināti izdevumi par teritoriju un mājokļu apsaimniekošanu – 40 tūkstoši. Vai tiešām Bauskas apvienības pārvaldi apmierina teritorijas apsaimniekošana? 2024. gada budžeta pieteikuma prioritātēs bija Rātslaukuma celiņu projektēšana un būvēšanu, kam nepietika naudas. Arī pagājušajā gadā par virsplāna līdzekļiem nopirka jaunu automašīnu, tagad atkal kaut kas līdzīgs,» problēmu vēlreiz iezīmēja G. Kalniņš.

Viņam piekrita deputāte Ināra Pētersone. «Guntis aktualizēja jautājumu, par kuru esam runājuši – par budžeta plānošanu. Zūd jēga prioritātēm, par kurām runā apvienības. Ļoti ceru, ka apvienības darbojās pārdomāti un izsvērti, kad veidoja prioritāro pasākumu sarakstu, kur skatāmies ikdienas vajadzības, pētām, cik ir pieejami finanšu līdzekļi, lai varam atbalstīt vienu vai otru teritoriju. Tas, ko Guntis saka – jaunā automašīna kā tāda nebija prioritārajos pasākumos. Bija pilnīgi citas prioritātes. Tas nozīmē, ka mainām prioritāšu sarakstu? Kas notiek ar prioritātēm, kuras bija? Vai tās vairs nav aktuālas, varbūt nebija pārdomātas? Ja apvienībai atbrīvojas resursi, kas ir loģiski, arī es esmu par to, ka paliek pašai apvienībai, bet tad ņemam prioritāšu sarakstu un piešķiram tam, kas palicis aiz strīpas, bet mums gada vidū ir kaut kas cits,» tā I. Pētersone.

Viņa norādīja, ka tas ir jautājums nevis finansistiem, bet gan apvienības pārvaldes vadītājiem. Teiktajam pievienojās deputāts Mārtiņš Mediņš. «Uzskatu, ka šāda prakse nav atbalstāma un arī neatbalstīšu. Jau iepriekš runājām, ka tas nav pieņemami šādā veidā, bet tas atkal atkārtojas. Arī pārējās apvienību pārvaldēs ļauj šādā veidā mainīt prioritātes, jeb tā ir Bauskas apvienības prioritāte?» sašutis bija deputāts.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks pauda viedokli, ka reizēm prioritātes tiešām mainās. «Ja ir jāgulda milzīgas summas mašīnās graustos, ne jau pārvērtēšana kaut ko mainīs. Runājam par vienu jaunu un divām lietotām, trīs auto noraksta,» tā A. Mačeks. M. Mediņš norādīja, ka tad tomēr jāplāno uz jaunā gada budžetu.

Deputāti noslēgumā norādīja, ka ir dīvaini situācijā, kad jautājumi skar apvienības vai pagastus, sēdē pat attālināti nepiedalās apvienības pārvaldes vai pagastu nodaļu vadītāji. A. Mačeks solīja, ka domes sēdē pieprasīs paplašinātu skaidrojumu šajā jautājumā.

Ar sešām balsīm par un divām pret deputāti virzīja lēmumprojektu uz domes sēdi.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (25)

  1. Ak dievs. Priekškam vajadzīgas tās pārvaldes, kur nu vēl pirkt jaunas mašīnas. Pierādiet tam rentablitāti? Cik dienā pagasta pārvaldē iegriežas kāds iedzīvotājs? Uz kurieni cien. pagasta pārvaldniece tā braukā, ka vajag jaunu mašīnu. Vecsaules pagastā greideri nevar redzēt, bet viņai mašīna. Ārprāts.

    51
    2
  2. Piekrītu deputātiem, kas neatbalsta auto iegādes. Vrb par iedzīvotājiem arī varētu padomāt, sakārtot apkārtējo vidi utt

    42
  3. Nu, padzesēja muti tur daži un tāpat viss bīdās uz priekšu. Pārējie laikam iemiguši!

    24
  4. Auto grausti rodas no sliktiem ceļiem un apkopju un antikorozijas darbu neveikšanas savlaicīgi. Vai tad pašvaldībā transporta nodaļa ir likvidēta? Nav tehnisko speciālistu? Braucēji nav vīrieši? Derētu arī pakontrolēt vai servisi netaisa pierakstījumus. Varbūt kāds saremontē arī personīgo auto uz pašvaldības rēķina? Normālas markas auto bez problēmām brauc pusmiljonu bez īpašām izmaiņām, daži arī tuvu miljonam. Novada iedzīvotāju vairākums nevar atļauties mainīt auto kā zeķes, kaut arī ar auto brauc uz darbu un varbūt arī darba darīšanās. Jāatceras, ka pašvaldības auto apmaksā novada iedzīvotāji. Jā, vislētāk ir braukt ar LPG, bet to nevar ieliet savā traktorā.

    30
    1
  5. Tātad deputāti, jeb tautas uzticības personas, kopā ar pagastu vadītājiem sastāda plānu, jeb prioritātes, bet pašvaldības vadība plānu regulāri maina? Varbūt problēma ir pašvaldības vadībā? Tieši kāda ir problēma? Izglītības, pieredzes, godprātības, komunikācijas vai cita problēma?

    23
  6. Vislabākā auto marka ir dienesta auto. Var “skaidu noņemt”, var pa bedrēm nebremzēt, var degvielu nozagt, var neremontēt un remontēt par velti, ceļa nodoklis nav jāmaksā, degviela nav jāpērk. Vienīgā nelaime, policijas uzliktos sodus pašam jāapmaksā.

    20
    2
  7. viņi/ viņas nepiedalās komiteju sēdēs, jo ir pilnīgi pārliecināti, ka tāpat atbalstīs sagatavotos lēmumprojektus. Deputāti Pabļaustīsies, padiskutēs, padebatēs, paspriedelēs un tāpat nobalsos par negaidīto un pēkšņo prioritāšu maiņu. Lietas kustās un bīdās kā iecerēts.

    14
  8. Kad godājamie novada iedzīvotāji dosies bedzot masveidā uz vēlēšanām?
    Retorisks jautājums.

    15
    1
  9. Vajag izveidot kolektīvu iesniegumu saistošo noteikumu projektam, ka pašvaldības struktūrvienības drīkst pārvietoties tikai ar velosipēdu, kājām…utt.
    😉

    8
    4
  10. Nav jāpārvietojas kājām, jākopj un jāsaudzē esošā tehnika. Ja kas, vidējās klases pareizās markas un ar pareizo dzinēju lietots auto kalpos labāk un būs stipri lētāks par jaunām mūslaiku rūsētājām ar 150 000 km resursa dzinēju. Lai tādus auto dabūtu ir jāpatērē vairāk laika un jābūt labām zināšanām dažādu auto tehniskajās niansēs.

  11. Manuprāt, ļoti precīzi prioritātes var “ nolasīt”, iepazīstoties ar novada iedzīvotāju iesniegtajām idejām novada līdzdalības projektam. Lūk-tās arī ir prioritātes un tiešām īstas , gadiem sasāpējušas vajadzības kopienām un sabiedrības grupām no visām apvienību pārvaldēm. Nekas nav pašiem ierēdņiem jāizdomā. Tikai jāapkopo idejas un jaatbalsta to realizācija. Cerams, ka rīt deputāti par to diskutēs un aizdomāsies.

  12. Kas savāks ” sliktās” mašīnas? Tollmets? Vai tā paša braucēja rads? Saremontēs par tūkstoti un brauks vēl 100 000 km.

  13. Patiesībā deputātu teikšana beidzas pēc vēlēšanām un jaunā domes vadītāja ievēlēšanas. Tālāk lietas pa savam bīda rūdītie domes ierēdņi atbilstoši rakstītajai un nerakstītajai hierarhijai. Šo idilli ļoti traucēja kāds pagājušā sasaukuma deputāts, jo prasīja kā rodas cipari, kāda no tā jēga, kā ar korupciju, vai lietas ir tehniski pareizas utt..Deputāti vairumā gadījumā balso apstiprinot ierēdņu gribu, arī fiksās idejas, arī ierēdņiem izdevīgas lietas un protams, arī tautai vajadzīgas lietas. To zināmā mērā apliecina šīs avīzes raksts.

    12
    1
  14. 11 deputāti no NA.Tātad pārējiem 8 tur nekādas teikšanas nav.Iedod rokās naudu,un redzēsi kas par cilvēku-ļoti patiess teiciens.NA ir visu laiku visviltīgākā partija-diemžēl.Runātāji labi,jā arī 14.jūnija pasākumā.Un cilvēki diemžēl notic.

    7
    2
  15. Mūsu pagasta pārvaldniece brauc ar bīstamu dranduļetu (piedodiet). Riepas plikas, auto grab. Norūsējis un izpuvis. Ar šo auto viņa ved pagasta bērnus, pensionārus gan uz Bausku, gan pa pagastu. Viņai IR nepieciešams jauns darba auto. Piekrītu Mačekam, prioritātes mainās un tiem pagasta pārcaldniekiem ir nepieciešami normāli auto, lai izbraukātu tos bedrainos ārprāta ceļus. Valle, Bārbele, Taurkalne ir šausmas. Kā viņa var normāli strādāt, ja tas dranduļets nepārtraukti jālabo servisā.

    3
    4
  16. Ak kas par izredzētiem saimniecības pārziņiem👌kamer pārējie nodzen savas mašīnas darba vajadzībām tiem redz vajg pirkt.Nu,nu,kur vēl tālāk

  17. Prioritātes ir tēma, kura prasa izlēmīgumu, jo prioritāte pēc definīcijas nozīmē kaut kam naudu samazināt, lai varētu īstenot to kas iecerēts prioritāri, turklāt tā lai to rezultātu tik tiešām var arī redzēt, nevis prioritāri izplakarēt naudu. Nevar būt tā, ka ieraksta prioritātes papīros un realitātē mēģina visam likt ielāpus kaut kādus. Mandomāt nekad nav bijušas nekādas prioritātes – vienmēr ir tikai kaut kāda peldēšana pa straumi un esošā aparāta stutēšana kā lielai draudzīgai ģimenei. Pareizā pieeja būtu likvidēt pilnībā kaut kādas nevajadzīgas funkcijas, kuras tāpat pašvaldība kvalitatīvi neveic. Vislabākās zāles prioritātēm ir tad, kad nauda budžetā nav, tad uzreiz dabiskā veidā sāk atkrist visādi pa gadiem saaudzētie ķeksīša pēc amati un darbi. Patiesi reālā pašvaldības prioritāte ir rūpēties par savu arodkolektīvu, lai tas justos komfortabli – tieši tāpēc pēc reformas amatu skaits nevis samazinājās, bet pieauga, kas ir pret jebkādu reformēšanas, apvienošanās loģiku. Atkal piemēri – bija 4 FB lapas, pēc reformas kļuva 5. Loģika? Identitātes – bija 4 kļuva 5. Loģika? Un tā tas iet pa pilnīgi visām pozīcijām no apakšas līdz augšai.

  18. vai pirmās brīvvalsts laikā apriņķa vadība ik katru pagastveci un rakstvedi nodrošināja ar zirgu un ratiem, ziemā ragavām, kas ik darbdienu stāvēja pie pagastmājas durvīm? Tiesa, tad Latvijas bankas krātuvēs bija padsmit tonnas pašiem sava zelta rezerves, bet tagad- miljardiem lieli parādi un daudzu uzņēmumu saimnieki- leiši, kas pirmās brīvvalsts laikā, tāpat kā poļi šeit bija vien kalpi.

  19. Kāpēc pagasta bērni jāved pagasta pārvaldniecei? Skola likvidēta, autobusa nav? Kāpēc pensionāri jāved? Kur jāved? Ir varens sociālais dienests Bauskā. Pagasta pārvaldniece ir nelegālā taksiste? Taksisti savus takšus apmaksā paši.

  20. Pagasta pārvaldniecei ir jāvalda pār sociālo dienestu, skolas autobusu. Ja pagasta pārvaldniece dara visus darbus, varbūt ir jāatlaiž skolas autobusa šoferis, jāatlaiž sociālais dienests un par ietaupīto naudu viņai jānopērk jaunu auto un alga vismaz jādubulto.

  21. Kur paliks norakstītās automašīnas,kuras iespējams nemaz nav šrota variants?Interesanti būtu pasekot.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.