Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novadā izsolīs zemi piecām elektroauto uzlādes stacijām

Bauskas novada finanšu komitejas sēdē 23. maijā un domes sēdē 30. maijā būs jāskata lēmumprojekts par zemes nomas tiesību izsoli elektroauto uzlādes staciju iekārtu uzstādīšanai. Plānots nomas tiesības uz 30 gadiem izsolīt piecos objektos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Par lēmumprojektu vides un attīstības komitejas sēdē informēja Bauskas novada energopārvaldnieks Raitis Ignatjevs. Visas vietas nenosauca, pieminot Skaistkalni un laukumu pie Īslīces pagasta nodaļas ēkas. Diskusija raisījās par izraudzītajām vietām, par ko vaicāja deputāte Laine Baha: «Kā notika zemes vienību izraudzīšanās process? Piemēram, Iecavā un Vecumniekos nav paredzēti uzlādes punkti.»

Atbildot R. Ignatjevs skaidroja, ka kopā izvērtētas apmēram 20 vietas, kuru vērtēšanā iesaistījās apvienību pārvalžu vadītāji un speciālisti. «Visās apvienībās bija vairākas potenciālās ierīkošanas vietas tuvāk lielajiem objektiem vai blakus autoceļam. Daudz vietu, kuras izskatījām, beigās neizturēja tehniskās prasības. Piemēram, Rundāles apvienības teritorijā, kur bija ērta vieta, gadījies tā, ka tieši pa vidu ir gāzes vads, kuru nevar apiet. Tuvākajā apkārtnē nevarēja parādīt citu, ērtu vietu. Tas pats Iecavā – tur apskatīja vairākas vietas, gan Rīgas ielā, gan Skolas ielā, gan citur. Arī tur neizturēja kritiku no tehniskā viedokļa. Līdzīgi uz Vecumnieku ceļa, kur trīs vietās bija iezīmētas ieceres, bet sanāca tikai viens punkts, kuru varēja izvēlēties, – Skaistkalnē,» informēja R. Ignatjevs.

Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks pastāstīja, ka pašvaldība skata iespējas arī par mazjaudīgo uzlādes iekārtu izbūvi iekšpagalmos, stāvlaukumos, kur vienkāršāk ierīkot un nav nepieciešami tik lieli ieguldījumi. Lēmumprojekts tomēr ir par lielas jaudas ātrās uzlādes stacijām. «Organizējam vienā lotē, lai būtu vienādi noteikumi. Interese ir. Jo ātrāk sagatavosim, jo ātrāk izbūvēsim. Procesu turpināsim, meklēsim vēl citas vietas,» stāstīja A. Mačeks. Viņš norādīja, ka investori pievērš uzmanību arī tam, vai izvēlētā vieta ļaus ieguldījumiem atmaksāties.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Par šo norādi izbrīnīta bija L. Baha: «Saprotu, ka investors tad saka, ka pie Īslīces pagasta pagastmājas ir riktīgi pelnoša vieta, bet Iecavā uz A7 nav?» Atbildot R. Ignatjevs skaidroja, ka viens no galvenajiem kritērijiem ir nepieciešamība uzstādīt augstas jaudas iekārtu, kur jāskatās, kā tas sader kopā ar esošo tīklu un kur šādu jaudu paņemt. «Iecavā viena vieta bija pie tirgus laukuma, kur elektrības kabelis jāvelk no tirgus transformatora un tad jāpārrok visu krustām un šķērsām. Viena vieta bija Rīgas ielas stāvlaukumā, tur arī apvienības cilvēki teica, ka stāvvieta ir ļoti noslogota. Ja izbūvē 40 kvadrātmetrus, divas ērtas apstāšanās vietas pazūd. Kopējais stāvvietu daudzums samazinās. Iecavnieki nebija par to priecīgi. Labāk, lai cilvēki var apstāties,» pauda R. Ignatjevs.

Vides un attīstības komitejas vadītājs Mārtiņš Mediņš interesējās, vai esot skatītas iespējas izvietot uzlādes staciju Bārbelē vai Vallē. «Virzās nobeigumam autoceļa projektēšana no Ozolaines uz Bārbeli, turpināsies projekts Bārbele–Valle. Palielināsies auto plūsma šajā krustojumā, un tur būtu laba vieta,» tā M. Mediņš. R. Ignatjevs norādīja, ka punkts ir skatīts, bet tieši tāpēc nepieņemts, ka tur notiek projektēšana un būs būvdarbi. Pēc būvdarbu beigām jautājumu varot skatīt atkal. Savukārt Valle nav skatīta tāpēc, ka investoru piedāvājumā Valles ciema nebija.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (9)

  1. Pa mūsu ceļiem ar elektrisko auto 🤣jūs nopietni????Kam tāda nauda te mirstīgam strādniekam?

    17
    1
  2. Te Bauskā protams īpaši neskatos bet nav gadijies redzēt kadu elektrisko lādējamie ne pie slimnīcas, ne rajkoma. Jā nu Bārbelē un Vallē nevar sagaidit!

  3. Ne jau pašvaldība liks kabeļus zemē, tāpēc arī var mierīgi tā sanākt, ka relatīvā nekurienē ātro lādētavu būvēt ir izdevīgāk kā Iecavā. Ātrā lādētava ir čiks – 10/20 minūtes un braucējs jau ir prom. Pie tūrisma objektiem gan varēja vairākās lēnās uzlādes – Bauskas vecpilsēta, Rundāle, Bauskas pils rajonā. Daudz jau tūrismam tas neko varbūt arī nedod, bet konceptuāli nākotnē, ja tūrisma objektā nebūs lādētava, tad viena puszvaigznīte objektam būs nost un ja būvē privātais, tad pašvaldībai lēnās tieši būtu vairāk interesantas.

    5
    1
  4. Un kā var Vispār par tādu murgu kā elektoauto domāt laukos… … Ja kkur Mežā beidzās aķis, ??? Ko tad?

    7
    1
  5. Pašvaldības darbinieka loģika? Lai saprojektē ceļu bez kabeļu šķērsojumiem, tad jauno ceļu uzraksim. Kā parasti.

  6. LBN 008-14 nav teikts, ka elektrokabelis nedrīkst šķērsot gāzesvadu. Jā, cik tad maksās 1 kWh šajos “tankos”? Tur tak būs milzu ampēri, jaudas nodrošināšana, ieguldījumu atpelnīšana, biržas cenas un vēl lērums citu ST un investoru pekstiņu.

  7. Kā ar “Rundāles avotiem”? Stāvlaukums blakus, bet jaunbūvei uzlādes staciju neuzprojektēja un neuzbūvēja? Tur gan jābūvē drifteru droša stacija, stāvlaukums patīk drifteriem. Gan jau Pilsrundālē agri vai vēlu kāda uzlādes stacija būs.

  8. Kādu laiku atpakaļ TV rādīja eksperimentu, braucienu ar kādu piecu marku elektromobiļiem ziemā no Rīgas uz Tallinu. Nācās pa ceļam uzlādēties. Kādā Vidzemes ceļmalas ciemā bija lieljaudas uzlādes stacija. Mēģinot uzlādēties ar lielu jaudu visā ciemā pazuda elektrība. Tātad projekts bija fizikāli/elektriski nepareizs, kādi fizikas analfabēti to apstiprināja un tikpat lieli analfabēti to uzbūvēja dabā. Bauskas novadā varbūt būs tāpat, jo fizikas/elektrības nezinīšu vajadzētu būt pietiekami.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.