
Janvārī atkušņa un nokrišņu ietekmē daudzviet valsts teritorijā bija ievērojami pasliktināts grants autoceļu stāvoklis, tie bija pārmitrināti un grūti izbraucami. Tiklīdz brauktuves apžuva, to stāvokli uzlaboja līdzinot, kopā janvārī valsts ceļu tīklā nogreiderēti 10 789,85 km grants seguma, tostarp Bauskas novadā – 840 km. Daļa ceļu posmu ar grants segumu greiderēta vairākkārt, portālu informēja uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) komunikācijas daļā.
LVC precizē, ka valsts autoceļu ar grants segumu greiderēšanai Bauskas novadā šī gada janvārī izlietoti 29 113,45 eiro (ar PVN).
Patlaban grants ceļi ir sniegoti, pazeminoties gaisa temperatūrai, vietām sasaluši, tāpēc greiderēšana nenotiek. LVC speciālisti seko laika meteoroloģiskajām prognozēm un ceļu stāvoklim un plāno ceļu greiderēšanu, tiklīdz ceļu stāvoklis būs optimāls.
Mainīgos laikapstākļos, kad ir nokrišņi, gaisa temperatūras maiņas un grants autoceļa segums pārmitrinās, vairākkārtīgi sasalst un atkūst, autotransporta satiksmes rezultātā pastiprināti uz grants autoceļa seguma veidojas iesēdumi vai bedres un ceļa seguma stāvoklis pasliktinās. Pārmitrinātu vai ar apledojuma kārtu klātu grants autoceļu segumu greiderēšana netiek veikta, jo nav iespējams nodrošināt kvalitatīvu darba izpildi.
LVC norāda, ka februārī samazinājies šķīdoņa skarto posmu skaits, janvāra beigās transporta masas ierobežojumi bija 242 posmos, savukārt 5.februārī tie noteikti 144 grants seguma ceļu posmos. Ierobežojumi Zemgalē noteikti 86 posmos. Bauskas novadā īslaicīgi ierobežojumi ieviesti uz autoceļa Zvirgzde-Misa-Dāviņi (V-1012), Bauska – Linde (P-88 no 28,35 km-46,60km) un Pārbrauktuve–Birzgale (V1007).
Kad pārmitrinātie grants ceļu posmi zaudē nestspēju, uz tiem iestājas šķīdonis. Lai ceļus neatgriezeniski nesabojātu, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. LVC aicina nepārkāpt ceļu satiksmes noteikumus un ievērot uz grants ceļiem noteiktos ierobežojumus, lai nepasliktinātu to stāvokli.
LVC skaidro, ka atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.
Tad jau pa lēto
Zīmes saliekat atbilstoši likumam.
34 eiro par kilometru
Ko jūs to naudu te izceļat iztērēti,cik ta norakstijāt??cik izdirsāt bezjēgā kapēc to nerakstat>??????
un vēl “žūšanas laikā” jau tika izvietotas ceļa zīmes par svara ierobežojumu transpotram šķīdoņa laikā. Lai pamatotu “veiksmīgi apgūtas” ceļu uzturēšanai atvēlētās naudas šķērdēšanu, ir vajdzīgas vien labas dzejnieka dotības, lai uz brauktuves izbērtās šķembu kravas izlīdzināšanu nodēvēt par konkrēta ceļa posma greiderēšnu visā šī posma garumā,
Šausmas kas tas par summām ir sarekinatas.otrs ka greidere ceļus?vai kāda vadība vai priekšniecība pārbauda pēc greideresanas.tak ne .šodien nogreidere pēc nedēļas tas ceļš vēl traks.un ar vietām tiek nolaistas lāpsta bet vietām parbrau pāri un skaitās ka darbs ir izdarīts tad lūdzu no jūsu puses pārbaudiet vai tas darbs ir izdarīts kā nākas.un vēl nav divpadsmit kad greideristi stāv malā .ka nekā maksājām ceļa nodokli.
Paradiet kau vienu celu kur ir paredzètà planejamà karta,nav ko vainot greideristus,
Visiem grants celiem vajag kapitalo remontu
Sandrainav saprasanas nekadas par celu uzturesanu,varbut par biezputru ir
Jūs nopietni parādiet kur ir nogreiderēti ceļi.Beibeži-Misa kādi bij’ tādi ir.Tur vispār nekas netiek darīts.Tāpatās Skaistkalne-Ozolaine kur ir nogreiderēts ceļš.Pa virsū nolaiž,tas ir viss.Tā skaitās naudas izlietošana?
Ja greiders nem dzilaku kàrtu nak àrà pamatà iestradatas rupjas sķembas,tapec jau tà neskaitàs greideresana bet seguma lidzinasana,tas jau ir noskaidrots,ta ka vesu pratu un brauciet pràtigi
Esmu runājis ar greideristu. Smējās, bet liek..
.
Interesanti zinàt,cik ilgi ta plèsìs tos rupjos akmeñus,kam lai jautà