
Dienesta auto pašvaldības darbinieki var izmantot tikai braucieniem no darbavietas darba vajadzībām, un brīvdienās tam jāsaņem tiešā vadītāja atļauja ar pamatojumu par darba notikuma apmeklējumu, – tā sarunā ar «Bauskas Dzīvi» uzsver Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA).
Pašvaldības vadītājs skaidro vairākpakāpju kontroles sistēmu darba braucieniem gan dienesta, gan privātajiem auto, par kuriem pašvaldība noslēgusi patapinājuma līgumus izmantošanai darba vajadzībām, norādot, ka iestāžu degvielas izdevumi parasti nesasniedz gadam ieplānoto summu. Par labu nāk arī konkurence starp degvielas tirgotājiem, kuri piedāvājot labas atlaides, lai iegūtu garantētu pašvaldības pasūtījumu gada piegādei.
Ar jaunu auto iegādi katru gadu pašvaldībā neaizraujas. Kā informē Bauskas novada administrācijas vadītājs Edgars Paičs, automašīnas nav pirktas ne 2024., ne 2023. gadā. Bauskas apvienības pārvaldē 2023. – 2024. gadā iegādāti trīs skolēnu autobusi, divi ir mazlietoti, un piecas vieglās mašīnas, no tām trīs ir lietotas, vēsta vadītāja Līga Vasiļauska.
Iecavas un Rundāles apvienības pārvaldēs iepriekšējos divos gados nav iegādāts neviens transporta līdzeklis. Vecumnieku apvienības pārvaldē pērn nopirkti divi mazlietoti 2023. gada izlaiduma autobusi skolēnu pārvadāšanai, informē vadītāja Dace Šileika.
Pašvaldības izpilddirektora vietnieks Jānis Kalinka skaidro, ka jauni transporta līdzekļi iegādāti, aizstājot vecos. «Katrā iestādē izvēlas norakstīšanas veidu paši. Domes sēdei iesniedzam piedāvājumus, ka dosim iespēju šādus auto nogādāt uz Ukrainu,» lietoto auto apriti skaidro amatpersona. Izsoles vecajiem auto nav rīkotas.
Pašvaldībai piederošo dienesta auto izmantošanu kontrolē stingri. Katrs braucējs aizpilda maršruta lapu jeb ceļazīmi, norādot brauciena mērķi, laiku, attālumu, patērēto degvielas daudzumu. Autobusu šoferi un citi, kuri brauc diendienā, ceļazīmes katru dienu nodod tiešajam vadītājam. Tie, kuri ar dienesta auto brauc retāk, nodod ceļazīmes vienreiz mēnesī, skaidro A. Okmanis. Kad vadītājs ceļazīmi apstiprina, to nosūta uz grāmatvedību, kur pārbauda pēc degvielas tirgotāja iesniegtajiem datiem. Iestāžu vadītāju braucienus kontrolē pašvaldības izpilddirektors.
«Grāmatvedībā izrēķina, cik degvielas iztērēts pēc nobrauktajiem kilometriem, reģistrē atlikumu privātajām automašīnām, par kurām noslēgti patapinājuma līgumi. Dienesta auto atlikums paliek degvielas tvertnē,» stāsta pašvaldības vadītājs, «degvielas tirgotāji reģistrē patēriņu pēc pašvaldībai izsniegtajām kartēm un nosūta datus grāmatvedībai. Tur nekas nevar pazust – ja ceļazīmē kļūdos kaut par centu vai 0,1 litru, man to atsūta precizēt.»
Degvielu darba vajadzībām pērk centralizētā iepirkumā noteiktā tīklā. Tirgotāju izvēlas konkursā ik gadu, ņemot vērā gan izdevīgāko cenu, gan tuvumu pašvaldības iestādei. Iecavā tās ir «Astarte» vai «Neste», Vecumniekos – «Neste», Vallē un Kurmenē – «Virši A», Bauskā un Rundālē – «Neste» vai «Circle K». Lai iegūtu pašvaldības pasūtījumu, tirgotāji var dot atlaides pat līdz 13 – 14 centiem par litru, atklāj A. Okmanis.
Kompensē amortizāciju
Līdz ar pašvaldības īpašumā reģistrētajiem auto pērn novada iestādēs bija noslēgti 60 darbinieku privāto auto patapinājuma līgumi. Tādu nav vienīgi Iecavas apvienības pārvaldē. Līdz ar degvielas izdevumiem darba vajadzībām par patapinātajiem auto maksā amortizācijas kompensāciju četri centi par kilometru.
Visvairāk patapināto auto pērn izmantoja Sociālais dienests – 14, liecina pašvaldības sniegtie dati. Pa deviņiem auto bija patapināti Bāriņtiesas un Rundāles apvienības pārvaldes darbiniekiem, astoņi līgumi reģistrēti Vecumnieku apvienības pārvaldē, seši – Uzņēmējdarbības un mārketinga departamentā, pieci – Administratīvajā departamentā, četri – Attīstības un būvniecības departamentā, trīs – Izglītības, kultūras, sporta un sabiedrības labklājības departamentā, divi – Bauskas apvienības pārvaldē.
Vidēji lielāko amortizācijas kompensāciju par vienu auto pašvaldība 2024. gadā maksāja Attīstības un būvniecības departamentā – 274 eiro. Uzņēmējdarbības un mārketinga departamentā vidēji par vienu auto samaksāta 232 eiro amortizācijas kompensācija. Mazākā vidējā amortizācijas maksa reģistrēta Bauskas apvienības pārvaldē – 70 eiro par vienu auto.
Tikai ar atļauju
Brīvdienās dienesta auto var izmantot tikai ar speciālu atļauju, ja iepriekš tā saņemta, lai apmeklētu obligātu darba pasākumu, uzsver A. Okmanis. Viņš piebilst: «Nav atļauts turēt dienesta mašīnu mājās, lai brauktu uz darbu. Līdz darba vietai darbinieks atbrauc ar savu auto, sabiedrisko transportu vai riteni, un dienesta auto izmanto, ja to vajag darbam.»
Domes priekšsēdētājam un virknei citu administrācijas darbinieku ir atsevišķi dienesta auto, ko izmanto biežāk, bet ir arī tādas mašīnas, ko var izmantot pārmaiņus pēc vajadzības vairāki darbinieki. Savukārt mājās dienesta auto var turēt atsevišķi operatīvo uzdevumu darbinieki, kam to atļāvis pašvaldības izpilddirektors. Šiem speciālistiem dienesta auto ar speciālu atļauju ir pieejams nepārtraukti, jo var būt ārkārtas izsaukumi.
Auto izmantošana dienesta vajadzībām Bauskas novadā noteikta ar 2022. gadā pieņemtiem noteikumiem «Par transportlīdzekļu izmantošanu un izdevumu uzskaites kārtību Bauskas novada pašvaldībā», kas atrodami pašvaldības mājaslapas normatīvo aktu sadaļā.
Pašvaldības policijai transports vajadzīgs ikdienā. Kā informē Bauskas novada pašvaldības policijas vadītājs Egīls Gailis, kārtības sargu rīcībā ir sešas autotransporta vienības. «Bauskas Dzīve» jau iepriekš informējusi, ka no tām viena ir nesen moderni aprīkota dienesta vajadzībām, un 17. janvārī policisti ar to sākuši patrulēt.
Auto remontam 2024. gadā iztērēti 20 678 eiro, 2023. gadā – 12 632 eiro. 2023. gadā iegādāti četri auto. Trīs bija lietotas automašīnas ar 100 000 kilometru nobraukumu, divas izmanto Iecavas un Vecumnieku apkaimē. «Volkswagen Transporter» iegādāts Iecavas nodaļai par 21 498 eiro, «Peugeot Expert» nopirkts par 19 tūkstošiem eiro. «Toyota», kas pēcāk avarēja, iegādāta par 17 000 eiro, un pēc norakstīšanas saņemta 12 800 eiro apdrošināšanas kompensācija, stāsta policijas vadītājs E. Gailis.
Pašvaldības policijā noteikts degvielas patēriņš 8 litri uz 100 kilometriem, un tajā kārtības sargi arī iekļaujas, uzsver E. Gailis:
«Gada budžetā ar degvielu tiekam galā, lai arī nobraukums ir liels – 7000 kilometri vidēji mēnesī, gadā vairāk nekā 80 tūkstoši kilometru.»
Pēc CSDD datiem
Pašvaldībā degvielas patēriņa normu nosaka katras iestādes vadītājs. Kā paredzēts noteikumos, degvielas patēriņu 100 kilometru nobraukšanai var izmērīt, piepildot un izbraucot tukšu degvielas tvertni konkrētajai mašīnai, vienlaikus fiksējot nobrauktos kilometrus. Taču var izmantot arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) oficiālos datus par degvielas patēriņu katram transporta līdzeklim, norāda A. Okmanis. Normu iestādei vai darbiniekam nosaka vadītājs – var tērēt 30 vai 50 litrus atkarībā no vajadzībām vai pienākumiem. Ja vajag vairāk, darbinieks raksta pamatojumu iestādes vadītājam un saņem atļauju nobraukt vairāk.
Domes priekšsēdētājs pauž: «Ņemot vērā stingro kontroli, parasti degvielas izdevumos gada beigās ir ekonomija – izlietojam mazāk nekā ieplānojam. Kontrolējam gan braucienus, lai tie būtu racionāli un darbinieki nebraukātu pa tukšo, gan degvielas izdevumus. Cena iepirkumā ir mazāka nekā tirgū ikdienā, jo pārdevēji garantētam pasūtījumam dod lielākas atlaides. Parasti degvielas izdevumiem ir atlikums, ko var ielikt nākamā gada budžetā.»
Amortizācijas izmaksas par dienesta vajadzībām patapinātajiem auto
FAKTI
Pašvaldības īpašumā esošie transportlīdzekļi Bauskas novada iestādēs un apvienību pārvaldēs
● Vieglie plašlietojuma pasažieru auto 71
● Pasažieru autobusi 25
● Kravas transporta auto 7
● Kravas speciālie ugunsdzēsēju auto 2
● Vieglie speciālie izolatora auto 3
● Piekabes 14
● Airu laiva 1
DATI: PAšVALDīBA
Ar riteni,lai brauc Okmanis,pārējie ar velosipēdu.
Kur tad palikusi amfībija, kuru iegādājās?
vai tālab mēs stāvējām garajā rindā uz deputātu krēslu vietām, vai tādēļ mums vajadzēja pazemoties vēlētāju priekšā īsi pirms vēlēšanām, pat tikties ar viņiem, caurām naktīm sacerēt dzejoļus, ko saviem aizbilstamajiem dāvāsim pēc nokļūšanas iecerētajā krēslā. Un nu žļurkts, pat pusdienās uz Lidiņu vairs neaizbrauksim, par medībām pat nerunājot. Un kur tad vēl partijas apsolītais- katram pa “Rundāles avotu” ēkai naudas “apgūšanas” iemaņu veicināšanai.
Atkal muld acīs skatīdamies
Kā tad! Tas nu lai paliek uz katra paša sirdsapziņu vai vizināties, vai izmantot darba vajadzībām.
Domes busiņi katru dienu stāv Salātu ielā 20!!!!
Kārtējā pirmsvēlēšanu muskuļu rādīšana, cik krietns saimnieks. Izbaudi pēdējos mēnešus…
Mērnieks uz Iecavu braukā ar to īpašo atļauju?
Melo ka ausis svilst!
Grigorjevs ar domes tranzītu sievu transportē un regulāri uz mājām brauc
Okmani! Ko tu di…s ar vienvārdsakot!? Visi izmanto pašvaldības transportu savām vajadzībām!
Visi šitie gudrie komentētāji – pierādījumus varbūt?
Kurš kontrolēja, kad Okmanim līdz mājām asfaltu uzlēja, tas diktators ar pantu no darba jāpalaiž!!!
Pierādījumi ir acis, kuras gadiem redz, kā pašvaldības vadītāji un pašvaldības iestāžu vadītāji sakārto papīrus un brauc tur, kur grib un tad, kad grib. GADIEM!
Un nevajag stāstīt te par riteni vai velosipēdu. Smiekli nāk.
Kāpēc Vecumnieku pārvaldes darbinieki neievēro šos noteikumus.
Nu interesanti , ja es ieleju taja pašvaldibas autiņa degvielu par saviem lidzekļiem varu vizinaties uz nebēdu , bet auto amortizacija jau iet uz nodokļu masataju reķina (riepas bremzes un tta) !
Sociālā dienesta augstmane sistēmiski braukā ar jauno džipu, darba laikā uz lielveikalu, medicīnas iestādi Bauskā! Reāls pierādījums, kas neko neredz!!! Atveriet acis!
Un kurš ar to airu laivu?
varbūt, tas pats, kas ar savulaik par Rundāles novada naudu pirkto motorlaivu vizinājās un dronu medībās izmantoja. Motors tai laivai , izskatās, patreiz remontā, bet, varbūt, arī laiva cita….
Mani interesē ko pašvaldība dara ar airu laivu un kāpēc vispār tāda bija vajadzīga? 😀
Labākā mašīna ir dienesta mašīna! Tā ir bijis un būs! Tomēr viltīgie rietumnieki cenšas mums atņemt labākās mašīnas. Viņi savās firmās liek izsaukt taksi, liek ņemt nomas mašīnu, vārdu sakot, rada šķēršļus braucieniem sēņot, randiņiem utt. lai mums radītu neērtības, mūs atmaskotu , piesietos par budžeta pārtēriņu.
Aizmirsāt pašvaldības iestādi BNKS. Kā viņi brauc?
Un pieved produciju savai privātuzņēmuma tirgotavai Bauzes tirgū ar BNKS dienesta auto. Skaisti!
Tas, ka Vecumnieku pārvaldes auto tiek remontēti Iecavā un viena auto remontam tiek dzīti divi auto uz vienu pusi, lai šoferi varētu atransportēt atpakaļ ir nieks ar šiem pāris kilometriem uz mājām.
Vecumniekos ir divdesmit kaktu servisi un trīs legālie , un viens pusdzīvs serviss.
Tavernas eklers privātā ēdināšanas uzņēmumā darbojās uz nebēdu ar pārtikas produktu piegādi ar dienesta auto un pie tam darba laikā.
ziņotāj, piefiksē, bulciņš izvadās barankas un koržikus ar personīgo auto.
Beidziet, pašvaldībai ir tik maz dienesta mašīnu. Turklāt nav brendīgas un biezi aprīkotas. Problēma ir uzpūsta.
Kāpēc sarkanais krusts Bauskas novadā izmanto auto privātai lietošanai,un kāpēc sarkanā krusta darbiniekiem dāvina sarkanais krusts automašīnas, konkrēti zinu Bauskas novada.
Tā nav viņa sieva, ko viņš tranzītā pārvadā, spriežot pēc gadiem un izskata, tā ir viņa deviņdesmit gadīgā mamma!
Sarkanā Krusta vāģi rudenī satiku dziļos mežos sēņojot 20 km no Bauskas. Šoferis sēņoja, mašīna stāvēja.
Kaut kā nepareizi ierakstijās!!