Turpinās epopeja ar bezemisiju transporta līdzekļu iegādi Bauskas novadā. Bija plānots iegādāties divus elektriskos pasažieru pārvadājumu autobusus, bet izskatās, ka pēc konkursa rezultātiem sanāks tikai viens.
Bauskas novada domes ceļš uz projekta «Bezemisiju transporta līdzekļu iegāde Bauskas novadā» īstenošanu bija garš un sarežģīts. Pirmais piedāvājums iezīmējās ar to, ka bija viens no ļoti retajiem gadījumiem, kad Bauskas pašvaldības vadības piedāvāto lēmumprojektu deputāti neatbalstīja. Otrajā piegājienā deputāti piekrita, 2023. gadā apņemoties iegādāties elektriskos autobusus Pilsrundāles un Iecavas vidusskolas skolēnu pārvadājumiem. Turpinājumā gan mērķis mainījās, jo kļuva skaidrs, ka divus lielus pasažieru pārvadājumu autobusus neizdosies iegādāties un tāpēc mainīja mērķus uz pasažieru autobusa iegādi Uzvaras pamatskolas skolēniem un vēl vienu autobusu Vecumnieku pansionātam «Atvasara».
Tomēr notikušajā 27. jūnija domes sēdē plānus nācās mainīt vēlreiz. Deputātiem bija jālemj par lēmumprojektu «Par grozījumiem Bauskas novada domes 2023. gada 25. maija lēmumā «Par projekta pieteikuma «Bezemisiju transporta līdzekļu iegāde Bauskas novadā» iesniegšanu». Informēja projektu vadītāja Laura Šterna, kas norādīja, ka potenciāli iepirkuma konkursā uzņēmēju piedāvātas autobusu cenas ir tādas, ka divu autobusu vietā projektā var atļauties tikai vienu. Pašlaik prognozētās izmaksas, kas iekļaujas Eiropas Savienības finansējumā, ir apmēram 500 tūkstoši eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Precīza summa būšot zināma, kad noslēgšoties iepirkuma procedūra.
«Iegādes process pārvēršas par parodiju. Iet jau pusgadu un nav redzamas beigas. Ir sajūta, ka īsti neviens nezina, kādam tam autobusam jābūt – ne no pasūtītāju puses, ne no piegādātāju. Iespaids, ka par jebkādu naudu, ka tik elektroautobuss, nedarbojas nekādi finanšu vai ekonomiskie aspekti. Es atturēšos, jo neredzu jēgu šāda transporta ieviešanai pašvaldībā,» pauda deputāts Guntis Kalniņš.
Deputātu vairākums gan nobalsoja par lēmumu iegādāties bezemisiju autobusu.
Foto:pexels.com
Var redzēt naudu nav kur likt?Būs piemineklis kuram būs visādas vainas ar kuru nevarēs pabraukt vai pa ceļam elektrība beigsies(((((((
jo jēga šādu elektroautobusu iegādei ir. Jēga tajā visā ir Rietumeiropas valstu ekonomikas stutēšanā, jo redzams, arī bagātajām ES “stutēm” ar budžetu pieņemšanu nesokas visai raiti. Šāda, simtus tūkstošus vērta krāma iegāde, kaut sīkā Bauskas šeit “ziedo” vien desmitus tūkstošus eiro, kopā ar visu ES dalībvalstu nodokļiem, ko mums ‘piespēlē” ES fondi, ir kopumā gana liela nauda, ja rēķina visā Latvijā iegādātos elektriskos autobusus, lai autobusu ražotājs, tā darbinieki, strādnieki būtu apmierināti, valsts saņemtu ne tos mazākos nodokļus un viss, vismaz pagaidām autobusu un citu mums ar likumu uzspiesto preču ražotājiem būtu OK.
Kur tad otrs pazuda? Kabatās?
Elektro Eiropā pagaidām ir bagāto aitu cirpšanas laiks. Kā elektro var būt dārgāks, ja tajā ir uz pusi mazāk detaļu nekā degvielas auto ? Ne velti lētos ķīniešu auto Eiropa diskvalificēja.
Kur tad lādēs? Vēl 250 000 resnam kabelim, apakšstacijas pārbūvei, 180-250 kW lādētājam? Cik km ziemā autobuss spēs nobraukt ar ieslēgtu salona apsildi? Pa bedrēm bateriju nesakratīs līdz degšanas stāvoklim? Vai iebraucot grāvī uz ledus ceļa? Bērnus nesadedzinās un nenoindēs ar dūmiem baterijas aizdegšanās gadījumā?
Problēmas tikai sāksies ar to autobusu. Vējā izmesta nauda. Pieminiet manus vārdus – vairāk stāvēs nekā brauks.
Galvenais ir ”apgūt” naudas līdzekļus, kamēr vēl pie teikšanas! Ar parādu segšanu būs jānodarbojas nākošajai vadības blicei. BET ”kaka” būs nolikta.