Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novada pašvaldība plāno ieviest jaunu saziņas rīku ar iedzīvotājiem

Pašvaldībām arvien nozīmīgāk kļūst iedzīvotājiem piedāvāt tādus digitālus risinājumus, kas atvieglo ikdienu gan iedzīvotājiem, gan pašvaldības darbiniekiem. Bauskas novada pašvaldība ir nodomājusi šogad ieviest jaunu tehnoloģisko risinājumu – mobilo lietotni, portālu informēja Bauskas novada domē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mobilās lietotnes ieviešanai un uzturēšanai 2023. gada pašvaldības budžetā, kuru iecerēts apstiprināt šī gada februārī, ir ieplānoti 33 441 eiro (18 804 eiro izveide, 14 637 eiro uzturēšanas izmaksas septiņiem mēnešiem).

“Kādas konkrēti sadaļas būs Bauskas novada lietotnei, kāds būs tās nosaukums tiks lemts tad, kad tiks gatavota un apstiprināta tehniskā specifikācija un notiks projekta ieviešana. Arī tas, kāda konkrēti iepirkumu procedūra tiks veikta, vēl tiek vērtēts. Konkrēti lēmumi var tikt pieņemti tad, kad tiks apstiprināts pašvaldības budžets 2023. gadam,” skaidroja Bauskas novada domē.

Plānots, ka jaunā aplikācija atvieglos ikdienu novada iedzīvotājiem, uzņēmējiem un viesiem, ļaujot ērtā un ātrā veidā saņemt informāciju par norisēm novadā, veidot atgriezenisko saiti – sniegt ierosinājumus, piedalīties iniciatīvās un aptaujās, iesniegt iesniegumus, uzzināt par pakalpojumu pieejamību, dienestu sasniedzamību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd Bauskas novadā jau darbojas mobilā lietotne “Mobio”, kurā iedzīvotāji var pieteikt pamanītas problēmas Bauskas novadā (gan nofotografēt, gan pierakstīt komentāru, gan norādīt vietu). Attiecīgi, saņemtais ziņojums tiek novirzīts izpildei un problēmas risināšanai atbildīgai personai vai iestādei. Kad tiks ieviesta jaunā lietotne, esošās lietotnes “Mobio” piedāvātā funkcija tiks integrēta tajā, skaidroja Bauskas novada domē.

Jautājot, vai paredzētas kādas priekšrocības tieši vietējiem iedzīvotājiem, Bauskas novada domē norādīja, ka konkrēti lēmumi vēl nav pieņemti, jo tas ir sadarbības un vietējo uzņēmēju iesaistes jautājums, kas tiks risināts, kad notiks mobilās lietotnes ieviešana.

Līdzīgas lietotnes izmanto vairākas pašvaldības Latvijā. Tādas ir ieviestas Siguldā, Ropažos, Ogrē, Mārupē, Daugavpilī, Liepājā un citviet.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto:liepaja.lv

Piemēram, Liepājā lietotni tehniski izstrādājis SIA “ZZ Dats” kopā ar partneri SIA “MobillyTX”, ziņo portāls irliepaja.lv.

“Veidojot lietotni, daudz laika veltījām, lai lietotne “Liepājas pilsēta” būtu ērta navigācijas un lietojamības ziņā, lai pilsētnieki katru darbību tajā veiktu intuitīvi. Lietotnes izstrādes gaitā sadarbībā ar pašvaldību aicinājām dažādas lietotāju grupas to testēt, lai sasniegtu pēc iespējas labāko rezultātu. Esam ļoti gandarīti par sasniegto rezultātu. Mobilās lietotnes popularitāte un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas ikgadējās balvas “Platīna pele” fināls apliecina, ka šis ir sabiedrībai nozīmīgs risinājums. Izstrādes komanda ļoti lepojas ar sasniegto rezultātu,” portālam irliepaja.lv pauda SIA “MobillyTX” valdes priekšsēdētājs Valdis Bergs.

Mobilā lietotnes “Liepājas pilsēta”  lietotnes ziņojumus iespējams nodot apstrādei pašvaldības dokumentu vadības sistēmā “Lietvaris” un sekot līdzi to izpildei. Lietotnes darbībā ir nodrošināts administratīvi sakārtots process, iespējami strukturizējot un ieplānojot veicamos darbus un sadalot atbildību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat iedzīvotājiem lietotnē iespējams saņemt pašpiegādes paziņojumus, kas ir efektīvs apziņošanas veids ārkārtas situācijās vai gadījumos, ja tiek atcelts nozīmīgs pasākums. Lietotāji šādus paziņojumus saņem tikai atsevišķās situācijās.

Visi pieteikumi un veiktās darbības tiek uzkrātas lietotnes administrācijas panelī, kā arī reģistrētas dokumentu vadības sistēmā, no kuras var izgūt un izmantot datus tālāko lēmumu pieņemšanā.

Lietotnē ir iekļauta arī tīmekļvietne kalendars.liepaja.lv Kalendārā pasākumus pievieno pasākumu organizatori, līdz ar to nav nepieciešama papildu informācijas apkopošana un publicēšana. Liepājas sabiedriskā transporta modulis līdz šim bija atrodams tikai mājaslapā, tagad šī informācija ir ieintegrēta arī lietotnē.  

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mārupes novada pašvaldības lietotne sastāv no vairākiem blokiem, liecina publikācija pašvaldības vietnē marupe.lv Lietotnē ir iekļauts pasākumu kalendārs – šī sadaļa dod iespēju izziņot visus novada pasākumus vienuviet. Reģistrētajiem lietotājiem ir iespēja atzīmēt, ja viņi konkrēto pasākumu plāno apmeklēt, tādā veidā ļaujot organizētājiem paredzēt aptuveno apmeklētāju skaitu.

Tāpat ietvertas vēl vairākas sadaļas:

Jaunumi un ziņojumi – te ērti un pārskatāmi atspoguļotas ziņas, ļauj iedzīvotājiem iepazīties ar aktuālo informāciju novadā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iedzīvotāju ierosinājumi – sadaļa, kura jebkuram iedzīvotājam piedāvā iespēju operatīvi iesniegt savu ierosinājumu novada attīstībai, pievienojot aprakstu, fotogrāfijas un atrašanās vietu. Citi iedzīvotāji var paust atbalstu izteiktajam ierosinājumam, tādējādi uzsverot problēmas aktualitāti. Savukārt pašvaldība var reaģēt uz iesniegtajiem ierosinājumiem, komentēt tos un mainīt apstrādes statusu.

Iniciatīvas jeb zibaptaujas – šī sadaļa ir ātrākais veids, kā uzzināt iedzīvotāju viedokli par konkrētu jautājumu. Šeit pašvaldība var uzdot iedzīvotājiem vienu jautājumu ar atbildes variantiem – “jā” vai “nē”. Piemēram, izsludinot aptauju domes sēdes laikā, līdz tās beigām ir iespēja saņemt iedzīvotāju atbildes un noskaidrot viedokli.

Kontakti – ērta sadaļa, kur dažu skārienu attālumā pieejami dažādi pašvaldības un tās iestāžu  kontakti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tūrisms – visi tūrisma objekti un maršruti vienuviet, turklāt attēloti gan kartē, gan saraksta veidā. Aplikācija piedāvā iespēju tos grupēt pēc kategorijas vai attāluma no personas atrašanās vietas.

Ziņo pašvaldības policijai – lietotne piedāvā ērtu veidu, kā sazināties ar Mārupes novada pašvaldības policiju, lai novērstu pārkāpumus novadā. Veidosim drošāku vidi kopā!

Uzņēmumu piedāvājumi – sadaļa vietējo uzņēmēju atbalstam, kurā tiek piedāvāta iespēja ievietot tieši lietotnes apmeklētājiem pieejamus īpašos piedāvājumus. Sekojot šai sadaļai,  iedzīvotāji un viesi var iegādāties preces un saņemt vietējo uzņēmēju piedāvātos pakalpojumus ar vēl izdevīgākiem nosacījumiem.

Lai izmantotu mobilo lietotni nepieciešams mobilais tālrunis ar skārienjutīgu ekrānu un operētājsistēmu iOS vai Android. Aplikācijas uzturētājs piedāvā ērtu un vienkāršu autorizāciju, lietotājiem draudzīgu saskarni.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (11)

  1. Baušķenieku lojalitātes karti jau sen bija laiks ieviest. Ja Ventspilī vēl ir sava nauda Venti, tad Bauskā vajag Baušķus uzdrukāt. Bet vispār tā jau to aplikāciju daudz telefonā, bet nu priekš savējā novada varbūt, ka vieta atradīsies.

  2. ja runājam par vietējās varas reakciju un reaģēšanas ātrumu un “reaģēšanas” sekām, tad nāk prātā viens pāris gadus sens “atgadījums” ar nu jau bijušā Rundāles novada vadību. Pēc toreizējās Rundāles domes pasūtījuma tika izrakti novadgrāvji gar ceļa Bauska- Priedītes malām lepšu teritorijā un grāvis “beidzās” tieši pirms lielas atkritumu kaudzes Lielupes malā. Varbūt, ar domu, ka pavasara ūdeņi drazu un atkritumu kaudzi ieskalos upē, bet tas nenotika un atkritumu kaudzi divus gadus varēja aplūkot laivojātāji, tāpat kā tos “iekustināsim Lielupi” plakātus tagad. Vietējā vara uz aizrādījumiem vispār nereaģēja, vienīgi, kad ziņa par pašvaldības rīcību izskanēja jau valsts mērogā, pēc gandrīz diviem gadiem šo mēslu čupu Lielupes krastā pašvaldība beidzot novāca. Tiesa, ne bez sekām, tā paša gada pavasarī Lielupes posmā pie lepšām ar Rundāles pašvaldības “svētību” licencētā vimbu makšķerēšana tika aizliegta. Protams, arī makšķernieki, redzot tur izmestos atkritumus- tukšās krāsas bundžas un bērnu ratiņus ieskaitot, deva savu “pienesumu”, bet pašvaldības atriebība par atgādinājumu veikt viņiem uzticēto darbu, laikam bija salda….

  3. Bet vai visiem baušķeniekiem, it īpaši vecāka gadu gājuma un ne tik turīgiem , būs pieejami tie daži skārieni , ja viņiem būs vienkāršie taustiņtelefoni? Vai tad tie pārējie nebūs stipri apdalīti, pat tagad jau pilsonības un migrācijas departamentā uz ID kartēm var pieteikties tikai caur aplikāciju, kura tad visiem nav sasniedzama, vai nu jāiet dzīvajā rindā jau plkst. 7 iestāties, un ko lai dara laucinieks, kas nevar būt jau septiņos Bauskā?Tie uzlabojumi ir ērtāki tikai darbiniekiem, bet ne iedzīvotājam – parastajam. Jums ir 157 darbinieki, bet kāda tam ir atdeve, vai esat papētījuši,, cik jūsu darbinieki sāk savu darba dienu jau ar kafijas pauzi un tikai tad sēžas pie sava darba galda.

    31
    1
  4. Darbības imitācija tā visa ir. Nu ok, uztaisīs aplikāciju, kura pēc sava satura būs tas pats kas mobilajā telefonā atvērta novada web adrese vai arī telefonā atvērta FB lapa. Ko tas izmainīs saziņā? Neko.
    Galvenā problēma, ka tajā saziņas galā nekas tāds nenotiek, lai to varētu nosaukt par atgriezenisko saiti vai interesi veikt atgriezenisko saiti.
    Nu piemēram ir novadā kaut kāds kompetenču centrs. Es sekoju fb lapai – viss ko es redzu, ka centrs nodarbojas ar ziņu šārēšanu. Tam nav vajadzīgs centrs, to dienu un nakti var darīt dators – par velti.
    Galvenā problēma, manuprāt, ir tāda, ka iedzīvotājiem ir zudusi vēlme kaut kur iesaistīties jo ir praktiski tikai 2 varianti – pievienoties tam ko ir izdomājuši tur, vai arī labāk neiesasitīties nekur, jo tas gala rezultātu nemaina.
    Aplikācija neko neizmaina šajā vienādojumā.

    22
    1
  5. Lai nomainītu pasi-aplikācija, Veselības pdrošināšanas atmaksai-aplikācija, biļete uz Rīgu-aplikācija, banka-aplikācija u.t.t. Divi ekrāna atvērumu ar aplikācijām. Ja kādam ļoti vajag vēl kādu, droši taisiet, bet noteikti ne visiem un obligāti saziņai. Pietiek ar e-pastu.

  6. Varbūt vispirms vajadzētu visās pašvaldības iestādēs savilk notveramu internetu, bet modernizēties pec tam…?

  7. Varbūt, deputātiem savas pakaļas piecelt un sākt strādāt iedzīvotāju labā!! Nevis skatīt,ko tagad “mutē iesmels” vērīgie iedzīvotāji?

  8. Skolas likvidē, Kultūrai un kultūras darbinieku algām naudu noņem, bet te tūkstoši kaut kādām aplikācijām atrodas. Un tas notiek tieši laikā, kad jāgatavojas Dziesmu un deju svētkiem.Piekritīšu iepriekšējam komentētājam, ka aplikāciju pilns tālruņa ekrāns, ka raibs gar acīm, bet jēgas nekādas.

  9. Daudzgadīgā pieredze ir, ka reaģē tikai avārijas gadījumā, viss cits ir tikai apnicīga oda-verga dīkšana. Droši vien nekustamo īpašumu lauvas un daži celtnieki ir citās domās.

  10. Ja cilvēks atteiktos no modernajām tehnoloģijām, tad neko tādu nevarētu ieviest un visus apkārt ar aplikācijām,t.i virtuàlo pasauli. Paši vien vainīgi. Gribat būt tehno moderni- lūdzu, modernas attiecības)))))

  11. Kāda jēga .pat tai pašā lietotnē mobio tu norādi par pašvaldības nelabotiem ceļiem un rīcība nulle jau 2gadu garumā

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.