
Bauskas novada pašvaldības policija jau teju nedēļu patrulē ar jaunu automašīnu “Toyota Proace” (Toyota Proace Crew Cab Medium Double side door 2.0 D-4D (144 hp) M/T Crew Plus). Operatīvais transportlīdzeklis ieguvis arī jaunu vizuālo tēlu, kas veidots saskaņā ar Latvijas pašvaldību policijas operatīvo transportlīdzekļu virsbūves krāsojuma standartu.
Bauskas novada pašvaldības policijas priekšnieks Egīls Gailis atklāja, ka spēkrats iegādāts jau 2023. gada beigās, bet līdz šim netika ekspluatēts. Saskaņā ar elektroniskajā iepirkumu sistēmā pieejamo informāciju automašīna izmaksāja 27 909, 09 eiro (bez PVN) un to piegādāja A/s “Wess”, kas bija uzvarētāja pašvaldības iepirkumu konkursā.
Savukārt pagājušajā gadā izsludināts iepirkums par transportlīdzekļa pārbūvi Bauskas novada pašvaldības policijas vajadzībām. Iepirkumā savu piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents- akciju sabiedrība “Inkomerc Holding”, kas apņēmās darbus veikt par 28 910,50 eiro (bez PVN). Ar šo uzņēmumu 2024. gada novembra sākumā arī noslēgts līgums par auto pārbūvi.
Jaunais Bauskas novada pašvaldības policijas transportlīdzeklis ir aprīkots ar mūsdienīgiem risinājumiem, lai varētu efektīvi pildītu operatīvos pienākumus.

Transportlīdzekļa aizmugurē ir uzstādīts grozāms LED prožektors, kas ir vadāms no vadītāja vietas un nodrošina papildu redzamību sarežģītos apstākļos. Automašīnā ir izbūvēts speciāls aizturēto pārvadāšanas nodalījums, kas ir norobežots ar restēm, lai garantētu likumsargu drošību.
Jaunajā auto ir arī ātruma mērīšanas iekārta, kas spēj fiksēt ātrumu no 20 līdz 200 km/h līdz 170 metru attālumā. Mērīšanas iekārtai ir pievienots vadības bloks ar augstas veiktspējas procesoru, kas nodrošina operatīvu datu apstrādi un transportlīdzekļa numura atpazīšanu sekundes laikā. Auto ir aprīkots ar videonovērošanas kamerām.
Salonā ir ierīkota darba vieta ar nolokāmu galdu, papildus apgaismojumu un USB pieslēgvietām ierīču uzlādei.
Bauskas novada pašvaldības policijas priekšnieks E. Gailis pastāsta, ka ar jauno auto patrulēt sākts 17. janvārī. Visiem darbiniekiem gandarījums un prieks par šādu transportlīdzekli, jo ar tik modernu aprīkojumu neviens auto Bauskas novada pašvaldības policijai nav bijis.
Šobrīd Bauskas novada pašvaldības rīcībā ir četri mikroautobusi un divi apvidus auto. Raksturojot esošo situāciju, E. Gailis atzīst, ka esošais autoparks ir nolietojies, ieguldīt automašīnu remontā nav rentabli. “Autoparks ir stipri novecojis, pirmais mikroautobuss, kurā bija izolators, sevi izsmēlis gan fiziski, gan morāli, gan praktiski, nobraukumi ir ļoti lieli, saprotams, ka auto nolietojas, tāpēc jādomā par autoparka atjaunošanu,” teic E. Gailis.
Neko jau aprīkojums dārgāks par pašu auto, sanāk kopējā vērtība 56 819 eur bez PVN. Kruts vāģis pogainajiem, nu tik ķers ātruma pārkāpējus Bauskā un Iecavā!
Elektroauto domes vadība neļāva pirkt? Būtu vēl mūsdienīgāks, modernāks risinājums, citām pašvaldības policijām ir elektroauto atjauninot autoparku.
Man nav saprotams… vai tiešām pārbūve maksāja 28 €,bet mašīna (busiņš) 27€ .jūs sasēdināt tajā busā ar gaili,vistām,novada veci un vadāt pa Latvijas novadiem un rādīt,kā mākat tērēt tautas sapelnīto naudu.
Lūdzu pidot,ja neesmu pareizi sapratis,Lūdzu izskaidrot,ja radies pārpratums
Pamatā,jau apsveicami,ka autoparku atjaunojat,tikai… par kādu cenu!
Cik pašvaldībai paliks no soda naudiņas par ātruma pārsniegšanu?
Nu aptuvenie aprēķini:
LED gaismas un skaņas aprīkojums: 5000–7000 eiro.
Videokameras un ātruma mērīšanas sistēma: 8000–12000 eiro.
Izolatora izveide: 5000–8000 eiro.
Trafarēšana un pārējās detaļas: 2000–4000 eiro.
Papildus augstās kvalitātes aprīkojums un vairāku gadu garantijas rada papildu izmaksas. Nav jau apzeltīti kloķi un auto pašgājējs
Palasi tehnisko specifikāciju: 1.2 Paneļveida LED bākuguns zilā krāsā, ar maināmu gaismas intensitāti un darbības zonām, stiprināms priekšā uz jumta vai ar citu drošu stiprinājumu, ar funkciju, kas nodrošina papildu LED apgaismojumu visapkārt transportlīdzeklim;
1.2.1. Uzstādīti 4 stroboskopi, ar vismaz 6 ziliem LED elementiem katrā ( 2 uz radiatora restes vai priekšējā atdurstienī, 2 iebūvēti aizmugurējās durvīs vai uz jumta aizmugurē).
1.2.2. Nodrošināt paneļveida bākugunis ieslēgt atsevišķi bez stroboskopiem.
1.2.3. Nodrošināt speciālo skaņas signālu ieslēgt atsevišķi, no bākugunīm, galvenā paneļa gaismām un stroboskopiem.
1.3. Aizmugurējā daļā uz jumta uzstādīts grozāms LED prožektors, atsevišķi ieslēdzams no vadītāja vietas ar ieslēgšanas gaismas indikatoru.
1.4. Ierīkot papildus tālās gaismas (ledbāru) priekšējā atdurstienī.
1.5. Skaņas iekārta atbilstoši LVS 63:2021/A3:2023 prasībām, tajā skaitā par skaņas stipruma nodrošināšanu (110-125 db).
1.6. Vismaz 100 W skaļrunis un mikrofons, lai nodrošinātu balss pārraidi.
1.7. Aktivizējot speciālās skaņas iekārtas, transportlīdzekļa standarta signāls (vadāms no stūres) pārslēdzas un darbojas speciālās skaņas režīmā (Horn).
1.8. Jābūt paredzētai iespējai pieslēgt audio apziņošanu (iepriekš sagatavots audioieraksts), izmantojot esošo operatīvo signālu skaļruni caur bākugunu un speciālo skaņas un gaismas signālu vadības bloku.
1.9 Automašīnas paneļa konsolē ievietot trauksmes pogu, kas būtu sasaistīta ar GPS un signāla novadīšanu uz Bauskas novada pašvaldības policijas dežūrdaļu.
2.6. Mērierīces komponentes. Mērierīcei jāsastāv no:
1. Centrālais vadības bloks (vismaz i5/16GB RAM/256 GB SSD/2G telemetrija).
2. Ekrāns/displejs (planšete). Planšete ar turētāju un iespēju pagriezt (displeja izmērs ne mazāks par 10.1″ (~25.6 cm), Pro 5G (ar IP 68 un MIL-810G aizsardzību). Planšetes turētājs (ar fiksāciju, ērtu izņemšanu un uzlādes iespēju).
3. Mērierīces nodrošināšanai nepieciešamo antenu komplekts. Ātruma mērierīces antenas datiem ir jābūt apvienotiem ar priekšējās videokameras datiem. Visām antenām jābūt ar vismaz IP 68 (Ingress Protection) klases aizsardzību.
2.7. Prasības pret centrālo vadības bloku (CVB)
Procesora veiktspēja. Procesora veiktspējai pēc “PassMark CPU Benchmark” jābūt pietiekošai, lai pēc transportlīdzekļa aprīkošanas (telemātika, videoieraksts, datu pārraide, cits programmnodrošinājums) aprīkojuma darbības laikā transportlīdzekļa numurs tiktu atpazīts ne ilgāk kā 1 s laikā.
2.8. Operatīvās atmiņas apjoms. Ne mazāks par 16 GB.
2.9. Pastāvīgā sistēmas atmiņa. Ne mazāk par 256 GB, bet pietiekoši pilnvērtīgai sistēmas darbībai un tās atjaunošanai, SSD.
2.10. Audio un video ieraksta sistēma.
1. Jānodrošina audio/video ierakstam vismaz 2 TB atmiņas apjoms. A/V atmiņa nav atdalāma no CVB (t.i. iebūvēta).
2. Jānodrošina A/V reģistrācija uz iebūvētu atmiņu tādā veidā, lai nepieļautu kāda atsevišķa vai to fragmentu neautorizētu kopēšanu/dzēšanu.
3. Jānodrošina iespēja pieslēgt vismaz 4 videokameras (vienlaicīgi).
4. Jānodrošina visām videokamerām neatkarīga (paralēla) plūsma.
5. Jānodrošina iespēja ierakstīt A/V materiālu paralēli (vienlaikus) no visiem avotiem.
2.11. Ekrāna pieslēgums. Komplektā esošajam ekrānam (planšetei)
1. Jābūt paredzētai iespējai pieslēgt vienu vai vairākus skārienjūtīgus ekrānus (planšetes).
2. Jābūt LED tipa matricas apgaismojumam.
3. Izšķirtspēja vismaz 1920×1080 punkti (Full HD). Jābūt salasāmam spilgtā saules gaismā (vismaz 500 nits). Jābūt automātiskā spilgtuma regulācija un manuālā spilgtuma regulācija.
4. Ekrānam ir jābūt skārienjūtīgam. Datu ievadi iespējams veikt ar cilvēka pirkstu un irbulīti (stylus).
5. Ekrānā ir jābūt iebūvētam skaļrunim ar iespēju regulēt skaļumu.
6. Jābūt iespējai veikt fotogrāfēšanu vai video uzņemšanas iespējai (kamera).
7. Iebūvētās atmiņas apjoms vismaz 64 GB.
8. Nomaināma Li-Ion baterija. Operētājsistēma – Android, vismaz 12 versija.
9. Jābūt iebūvētam GPS modulim.
10. Jābūt atbalstam pieņemt bezkontakta maksājumus, izmantojot iebūvēto moduli (NFC).
11. Jāatbalsta vismaz 802.11b/g/n/as/6 standarta (WiFi6)savienojums, Bluetooth.
12. Jābūt CE marķējums.
2.12. Tastatūra. Bezvadu tastatūra ar taustiņu apgaismojumu (maza izmēra). Iespēja pievienot līdz 3 iekārtām, uzlādējama no USB-C.
2.13. Antenu izvietojums. Antenas drīkst uzstādīt uz transportlīdzekļa jumta/primāri dodot iespēju (ja tehniski iespējams) tās iebūvēt bākugunīs.
3. Prasības pret datu pārraidi:
3.1. Videokamera, ciparu ar globālo aizvaru numuru atpazīšanai vai ekvivalents – 2 gab.
3.2. Videokamera, ciparu, Full HD ar infrasarkano apgaismojumu un iebūvēto mikrofonu (izolatorā)
3.3. Infrasarkanais prožektors
3.4. Ātruma mērierīces pirmreizējā verifikācija (iekļauta kalibrācija, verifikācijas procedūra, sertifikāts uz 1 gadu)
3.5. Transportlīdzekļa numura zīmes meklēšanas sistēma ar automātisko video fiksāciju (TA, OCTA, VP Meklēšanā)
3.6. USB auto lādētājs priekš divām ātri uzlādējamām ligzdām
3.7. Augstas izturības datu pārraides rūteris ar iebūvētu 2.4 GHz WiFi (automotive)
3.8. Industriāla tipa datu pārraides maršrutētājs ar 5GHz bezvadu tīkla atbalstu.
3.9. Datu pārraides modulis rūterim ar 2G/3G/4G/4G+/5G/5G+ (LTE) atbalstu un frekvenču agregāciju (apvienošanu)
3.10. GPRS/GPS telemātikas iekārta.
4. Prasības pret programmnodrošinājumu:
4.1. Prasības pret saskarnes VIDEO sadaļu
4.2. Jānodrošina iespēja veikt pastāvīgu videoierakstu.
4.3. Liegta iespēja dzēst videomateriālu no A/V datu arhīva.
4.4. Datu (A/V) lejupielāde notiek attālināti, bet ir paredzēta iespēja datus lejupielādēt manuāli, izmantojot saskarni.
5. Prasības pret saskarnes dokumentu sadaļu:
5.1. Jānodrošina piekļuve pie visu Eiropas Kopienu (EK) derīgo vadītāju apliecību paraugu kataloga.
5.2. Jānodrošina tiešsaistes piekļuve pie sekojošu likumu spēkā esošām redakcijām:
1. Ceļu satiksmes likums.
2. Krimināllikums.
3. Administratīvās atbildības likums.
4. Likums “Par policiju”
5. Ceļu satiksmes noteikumi
5.3. Jānodrošina ar citiem likumiem/normatīvajiem aktiem pēc Pasūtītāja pieprasījuma.
Un vēl virkne prasību
Kāda jēga,ja ilgāk par pāris gadiem uz mūsu bezceļiem neturēs.
Liepājas pašvaldības policija brauc ar trim jauniem “Volkswagen” markas elektroautomobiļiem.Jaunie elektroauto iegādāti par 177 822 eiro (ar PVN).
Joprojām tā ir policijas dublēšana.
Tad jau varam taisīt arī pašvaldības ugunsdzēsējus, pašvaldības ātro neatliekamo palīdzību un tā tālāk.
Lielo džipu pārbūve par Ukrainas frontes ātro palīdzību reāli izmaksājot aptuveni 4000.Ar kevlara bruņām. Lielais džips ir gandrīz tas pats, kas šis policijas bulkuvāģis.
Ļooti skaists auto !
aprīkots vareni, vien paliek jautājums, kādēl tajā busiņā piedevām vēl vieta priekš policistiem atstāta, lai tak viņi sēž savā kantorī un dzer kafiju, spēlē novusu vai blenž datora ekrānā. Vai savulaik Aldonis, Bauskas šerifs bez visiem šiem anķīmiem, bieži vien, izmantodams savu personīgo auto. viens pats nepaveica vairāk nekā viss patreizējais PP deju kolektīvs?
Tu nopietni? buls kautko paveica vai vairāk atradās tur kur bija vismazāk vajadzīgs?
negaidot uzradās brīdī, kad viņa klātbūtne tev bija vismazāk vajadzīga…
Nav dronu radara un EW iekārtas.Ja nu Bauskā sāk lidot droni? Izbrīna tas, ka specifikācijā nav otra auto akumulatora, akumulatora lādētāja, invertora, barošanas bloka 220V , 12V. Visu specifikāciju darbinās no auto standarta akumulatora?
pārfrāzējot latviešu tautas teicienu par tām pērtajām vārnām- tāda vārna krāsota, tāda nekrāsota… Vēl šodien braucot pa “problemātisko” Dārza ielas galu pretim slimnīcai un poliklīnikai, tikai apmēram minūti pēc tam, kad šo ielas posmu izbrauca jaunā “papagaiļmašīna”, pavērās ne visai glaimojošs skats priekš ‘mašīnā iekšāsēdētājiem. Tie, kuri pildot savus tiešos pienākumus, patrulējot, neredzēja tos daudzos auto, kas bija “pamesti” zem zīmēm un tiešā krustojuma tuvumā ar Saules ielu, kur tas pēc satiksmes noteikumiem aizliegts. Kā šo “gadījumu” saprast, vai arī vien pievienot jau masai līdzīgu gadījumu, kuri veiksmīgi iederas PP “prestiža” celšanai?
Vai no šī auto uzreiz uzlabosies pašvaldības policijas darbs?? Nobraukums liels, nevajag dzērājiņus vest uz Rīgas atskurbtuvēm! Kāda izskatās Zaļā iela pie autoostas,vienos dubļos vai tad policistiem nav jāveic pārrunas vai jāsoda par ielu piemēslošanu? Rīgā cik redzēts pirms izbraukšanas no būvlaukuma tiek nomazgātas riepas smagajām mašīnām.
Rīgā Satiksmes departaments obligāti pieprasa ielu bez dubļiem atļaujot būvdarbus, bet Vasiļauska un “mērs” jau to nezina. Rīgā par dubļiem arī soda. Ar daudzām nullēm.