Bojātas ēkas, drebošas rūtis, bīstams ceļš bērniem, pilsēta sašķelta uz pusēm – tās ir sekas, ko joprojām izjūt Bauskas iedzīvotāji, jo cauri pilsētai vijas iela, pa kuru brauc simtiem tranzīta kravas mašīnu. Jau iepriekš baušķenieki solīja protestus, bet skaidrības par to, kad tiks būvēts savulaik solītais apvedceļš, nav, ziņo Zemgales reģionālā televīzija.
Kalna iela vijas cauri Bauskas centram, pa to pārvietojas vairāki simti automašīnu stundā. 85% no tām ir kravas automašīnas, kas sagādā galvassāpes pašvaldībai, kā arī vietējiem iedzīvotajiem.
“Tās problēmas ir, pirmkārt, troksnis, otrkārt – piesārņojums, treškārt – vibrācijas, ceturtkārt – visas vecpilsētas attīstība ir traucēta un arī vecpilsētas saglabāšana, jo šīs vibrācijas faktiski bojā blakus esošo, kultūrvēsturisko celtņu pārsegumus, pamatus, un faktiski tās jau mums jāaizliedz,” sacīja Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (Nacionālā apvienība).
Bauskas iedzīvotāja Silva intervijā televīzijai norāda, ka Bauska ir sašķelta pilnīgi divās daļās.”Piemēram, bērns kaut vai desmitgadīgs vai astoņgadīgs, – man viņu ir bail palaist te pāri uz veikalu,” teic Silva.
“Es domāju, ka vietējiem iedzīvotājiem ļoti traucē. Kas jāelpo pilsētniekiem! Un tas pats Kultūras nams jūkot kopā, tur dreb logi. Mums ir prieks, ka tagad uztaisīja jauno apvedceļu uz Rīgu, par to ir jādod zelta medaļa, kas to izdomāja, un Bauskai arī vajag izdomāt, kā braukt riņķī,” savas domas televīzijai uzticēja Bauskas viesi Anta un Alvis.
Lai gan satiksmes intensitāte uz autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža pārsniedz to, kam savulaik ceļš tika paredzēts, baušķenieki solīto apvedceļu pagaidām nesagaidīs.
Satiksmes ministrijā uzsvēra, ka Bauskas apvedceļš ir plānā, tomēr konkrētu būvniecības laiku neminēja.
“Savienojamībai jābūt šādai. (..) Ķekavas apvedceļš jau ir izveidots, tad mēs runājam par A7 ceļa pārbūvi, Iecavas apvedceļu un beidzot arī Bauskas apvedceļu. Tā kā, ja mēs skatāmies kopumā uz šo visu projektu, tad mēs runājam par investīcijām ap 420 miljoniem, PVN ieskaitot,” sacīja satiksmes ministra padomnieks Edgars Klētnieks.
Projektā būs arī jāparedz vēl viena tilta izbūve pār Mēmeles upi. Tomēr ministrijā norādīja, ka šādus projektus pilnībā par valsts naudu īstenot nebūs iespējams, tāpēc Bauskas apvedceļa projekts būs jāsaista ar privāto partnerību jeb jāpiesaista investori. Tāpat tiks meklēti līdzekļi Eiropas fondos.
Foto:Zemgales reģionālā televīzija
Pavisam vienkārši, ir skaidrs, ka iepriekšejās vēlēšanās, kad saeimā tika Attīstibai Par, tad par Plešu Bauska nobalsoja kā par potenciālo glābēju. Ne Pleš, ne Konservatīvo satiksmes ministrs neko nepanāca un vēlēšanās palika aiz strīpas, jo Bauska kopumā ir viens no lielākajiem novadiem, un šajā novadā negūstot atbalstu – atā saeima! Izskatās, ka nākamie atā teiks Progresīvie, pateicosties Briškenam!
Es panākšu, ka Bauskai būs apvedceļš.
Balsojiet pa mani atkal.
Izskatās, ka Bauskas apvedceļš ir iespējams 2 gadījumos – aktīvā domes darbā, kontaktā ar satiksmes ministriju vai iedzīvotāju aktivitātē. Valdības darbā būtu interesanti redzēt satiksmes ministra secinājumus pēc vizītes Bauskā par vietējo iedzīvotāju sarežģītajām ceļu situācijām, kur asfaltu neredzēt kilometriem tālu. Katrā ziņā nākamie populisti, kas solīs apvedceļu pozīcijas tik viegli neiegūs, tāpēc rodas jautājums – kurš spēs iedot apvedceļu iedzīvotājiem bez melīgiem solījumiem un dažu gadu nobīdi.
Kāds pārsteigums! 😀 😀 😀
varbūt izveidojam preses konferenci ar Plešu, lai čalis var pateikt, kādas problēmas izveidot apvedceļu, lai varam sākt strādāt… viņš tak solīja to visur un visiem, tad jau būs īstais eksperts
Bauskas domē par Bauskas apvedceļu nav reāli cīnījušies neviena sasaukuma deputāti un neviens no mēriem, tāpēc, ka viņi visi ir lielo partiju pakalpiņi, šo partiju ielikteņi, nevis mūsu priekšstāvji. Ja viņiem Rīgas kungi pasaka “Miers! Būdā!”, tad to viņi arī dara, citādi nākamie četri gadi zem šīs partija spārna var arī nespīdēt. Viss ir tik vienkārši, tā ka negaidiet nekādu apvedceļu. Nav un nebūs.
Ha ! To apvedceļu būvē jau no pagājušā gadsimta 80gadiem! Tāpat kā liek asfaltu no Ozolaines uz Bārbeli! No Bauskas uz Brunavu! Un tā tālāk! Lielais Vilis solija no visiem pagastiem uz Bausku asfaltu, vai nu nepaspēja vai reitiingu cēla! Varbūt tamdēļ nostūma malā! Apvedceļš jau bij izstrādāts 80gados tiem plāniem jabut kada athīvā! Lai mani pel un nievā bet būtu padòmija vēl2gadus Bauskai būtu apvedceļš! Tā nu tas ir diemžēl!
Okmanis tak,gozējoties TV Ķekavas apvedceļa atklāšanā,solīja,ka nākamā Bauskā.. Kas,kārtējo reizi samelojās?
Kāpēc būvēt apvedceļu, ja Bauskas novada deputāti nobalsoja ieguldīt 2 miljonus Kalna un Zaļās ielas remontā caurbraucēju ērtībām?
Nu, kā var nesolīt: 😀
Kamēr valsts ceļu tranzītielas valsts nebija uzbāzusi pašvaldībām, tad taču kā vietvalži tā prese blēja, ka tranzītiela ir varens ieguvums, bez kura Bauska būtu visu aizmirsts izmirstošs miests. Kas tad ir mainījies? Bedres jālāpa par pašvaldības piķi. Viss pārējais ir tāpat kā tad kad tranzītiela bija mūs glābēja un laimes nesēja.
Baušķenieki!
Taisiet protesta akcijas! Ejiet ielās, bloķējiet ielas! Tikai tā jus kaut ko panàksiet! Visi labi zin, cik daudzus gadus sola.
Gaisa piesārņojuma dēl Eiropa un UK lielajās pilsētās tiek ieviesti papildus nodokli lielajiem dizeļu motoriem ja tie velas iebraukt pilsētās. Un tie nav mazi. Ja izmērītu gaisa piesārņojumu Bauskā un parādītu ES – nebūtu ilgi jāgaida ,lai vilciens sāktu kustēties. bet vai Bauskas rāte ir kads , kas var šo uzņemties_ Noteikti Nav! vismaz uz šo brīdi.
Tāpēc, ka amatos saliek savējos, radiniekus un mīļākās…Nekas no PSRS laikiem daudz nav mainijies satiksmes minstrijā un tā tālāk…Muļķi tikai tic solījumiem un cerībām…
Personīgi zinu, ka satiksmes ministrijas priekšniekam Lazdovam un padotajiem pat nav atbilstošas izglītības…
nu kā , mīļais, jaunā ceļa atklāšanas brīdī, var nesolit!!)) ta tak labumiem un brīnumiem- jābirst kā bombomgām no pārpilnības raga!!!)))
A kam tas tur Rīgā interesē? Nevienam pat no satiksmes ministrijas – alga nāk regulāri un ne par darīto, bet par atsēdēšanu krēslā. Nav jau Kārļa laiku, kad valsts ierēdņiem bija jāstrādā nevis savā, bet tautas labā…
un vecpilsētas attīstība traucēta, tā pauda novada ģenseks, aizmirstot pavēstīt par deputātu un domes speciālistu veikumu “vibrāciju” mazināšanas pasākumā- satiksmes mierināšanas akcijā. Kur tad palika paredzētā “satiksmes mierināšana” Kalna ielā, kurai tika veltīti ne jau mazākais domes spēju potenciāls un līdzekļi idejas izplānošanā? Bet no visa tā vien sanāca “čiks”, jo nebija īsto “vibrāciju”, to vibrācija, ko rada valsts un ES fondu piešķirtie līdzekļi, jo savējos mēs zinām kā izlietot, jeb pareizāk sakot “apgūt”.
Lūgums noskaidrot – kur palika tas mierināšanas projekts. Tak jau interesanti, kāpēc dienām jāsēž ar gudriem ģīmjiem un jānieko laiks, lai pēc tik ģeniālu projektu vienkārši aizmirstu plauktā.