Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bīstams apledojums uz Bauskas šosejas jau otro dienu; LVC skaidro, ka pie zemās temperatūras ledus risas nav iespējams nokausēt

Šorīt sniega un apledojuma dēļ īpaši apgrūtināti braukšanas apstākļi uz Bauskas šosejas (A7) posmā Dimzukalns-Grenctāle. Sniegotos ceļa posmu attīra no sniega, slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem, liecina uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) operatīvā informācija.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī vakar, 5. janvārī, autoceļš A-7 bija apledojis, un automašīnas pārvietojās gausi, veidojot garas kolonnas visa ceļa garumā.

Uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” skaidroja, ka ceturtdien, 5. janvārī, Bauskas apkārtnē intensīvi sniga, bija spēcīgs vējš un uz ceļiem veidojās sniega sanesumi. Lai nodrošinātu satiksmi, tika veikti ārkārtas uzturēšanas darbi. Ceturtdien Bauskas šosejas (A7) posms no Dimzukalna līdz Lietuvas robežai (37.-65. km) tika tīrīts un apstrādāts ar pretslīdes materiāliem trīs reizes. Intensīvo nokrišņu un zemās gaisa temperatūras (-12 līdz -16 °C) ietekmē ceļu uzturēšanas darbi nebija pietiekami efektīvi, tos kavēja arī snigšanas dēļ palēninātā satiksme, un rezultātā izveidojās apledojums.

LVC norādīja, ka, lai uzlabotu satiksmes drošību, apledojušās vietas autoceļa A7 posmā tiek kaisītas ar smilts sāls maisījumu, 6. janvārī līdz vakaram posms nokaisīts trīs reizes, bet pašreizējā zemajā temperatūrā ledus risas ar sāli nav iespējams nokausēt, ir nepieciešams, lai temperatūra ir vismaz virs -10 °C. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Autovadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērojot drošu distanci ar priekšā braucošajiem transportlīdzekļiem.

Apledojums uz brauktuves snigšanas laikā izveidojas, jo automašīnas riepas uzsilda ceļa virsmu un no jauna uzsnigušais sniegs kūst, bet situācijā, kad gaisa temperatūra ir zemāka par ceļa seguma temperatūru, izkusušais sniegs sasalst un pārvēršas ledū. Autoceļu uzturētājs snigšanas laikā veic valsts autoceļu tīrīšanu, bet sniega kārta uz ceļa veidojas nepārtraukti. Ceļš paralēli tiek kaisīti arī ar reaģentiem, lai neļautu piebrauktajam sniegam pārvērsties ledū, tomēr nelabvēlīgos apstākļos izveidojas apledojums.

Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem vai citiem ar satiksmi un ceļu stāvokli saistītiem novērojumiem LVC aicina informēt aicinām informēt, zvanot pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī uzņēmuma kontos sociālās saziņas tīklos Twitter un Facebook.

Pēc snigšanas ceturtdienas pēcpusdienā uz autoceļa A7 bija viens ledus. Foto: www.bauskasdzive.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (24)

  1. Tā ir KATASTROFA ne ceļš!!! Tas pilnīgi nav pieņemami, ka divas dienas ceļš ir bīstams. Avārijas nenotiek, jo visi kā gliemeži velkas. Tas jau laikam tas virsmērķis, jo drausmīgāks ceļš, jo mazāk “lidotāju”. Cik ilgi tad LVC domā spīdzināt šoferus?

    29
    1
  2. Šī LVC neizdarība ir ņirgāšanās par autovadītājiem. Vakar braucot uz ceļa bija viens vienīgs ledus.

    20
  3. Ceļš A7 tiešām briesmīgs. Vakar pa dienu braucām uz Rīgu uz 50km/h, atpakaļceļā vakarā no Rīgas līdz Iecavai bija nedaudz labāks, bet no Iecavas līdz Bauskai nekas nebija mainījies.
    Šorīt no rīta ceļš joprojām ir vienā ledū 😬
    Brauciet prātīgi!!!!

    16
  4. nostalģija par tiem laikiem, kad snigšanas un puteņa laikā 11. ceļu pārvaldes vīri Bauskas šoseju šķūrēja un kaisīja ar grants- sāls maisījumu un atkal šķūrēja, līdz tā bija melna kā vasarā. Kā arī, ne visiem par valsts naudu izturētiem uzņēmumiem, to “politikas” skaidrošanai ir tāda lakstīgala kā Anna Kononova, mācieties biedri

    24
  5. ja toreiz, pirms daudziem gadiem snigšanas laikā un dažas stundas pēc snigšanas beigām novēroto mēs tagad esam spiesti vērot dienām, tad progress un attīstība redzami plašai sabiedrībai. To, ko var nopirkt par naudu Rāmkalnu, Ruļļu un citās trasēs iesācējiem, kā arī citiem braucējiem, uz Bauskas šosejas var izbaudīt pilnīgi par brīvu. Kā arī attīstījušies šajā jomā darbojošies valsts uzņēmumi – no ZILiņiem ar šķūri esam tikuši pie pasaules mēroga tehnikas, maisījumu ceļu kaisīšanai vairs negatavo un neglabā zem klajas debess, tik ar to uzticēto darbu veikšanu tā pašvaki, bet arī tur progress, seksīga dāma iestāstīs pat to, ka pats savām acīm vairs neticēsi…

    13
  6. Tā ir ceļu uzturētāju absolūta bezatbildība. Jau gadiem šis ceļa posms pēc snigšanas ir zem katras kritikas – melnais ledus vai sniega un ledus grubulis, nešķūrēts. LV ceļu mājas lapā pieejamajā kartē visi Vidzemes un Latgales ceļi iekrāsoti zaļi (apmierinošs stāvoklis), tāpat lielākā daļa Kurzemes. Bauskas šoseja, kas ir viena no noslogotākajām valstī, sarkana. Nu, johaidī! Citos novados ir citāda tehnika?!

    19
  7. Vakar gandrīz nogāzos blakus tam auto vrakam, kas stāv ceļa malā, start bausku un iecavu.
    Tur, kur ceļā iebūvēti auto svari, ir ieklāts kaut kāds īpaši slīdīgs materiāls.
    Braucot uz 60..70 ietaranēju no viena grāvja līdz otram.
    Pāldies dievam, ka neviens nebija aiz muguras un arī pretī neviens nebrauca

  8. Braucām šodien ap 10.30 no Bauskas uz Iecavu. LEDUS KALNIŅI . Neviens ceļa apkalpotājs negadījās un šo posmu neuzraudzīja vai kaut kādā veidā nemēģināja uzlabot. Dīvaini – vai CILVĒCIsKAIS FAKTORS Latvijas ceļos tiek analizēts? Katrai neizdarībai un ari nopelnam ir konkrēts vārds un uzvārds! Kura persona primāri ir atbildīga, kāds lēmums tiek pieņemts, kad zināmi laika apstākļi vismaz desmit stundām uz priekšu? Vai sākumā ļaut uzbraukt ledu un tad, uznākot salam, kaisīt nevajadzīgu sāli, kas sasals šādās grambās, ko pat nākošajā saulainajā dienā neviens nemēģina likvidēt? Vai Annai Kononovai arī šoreiz ir Lakstīgalas attaisnojums? Un posms zināms – Bauskas novads virzienā līdz Dimzukalnam – jo tūdaļ jau Ķekavas mežā sākas Olaines novads…

    10
  9. Rudenī ceļu uzturētāji bija ziemai gatavi, bet ziema vēl nav galā, kad uzturēt ceļus nespēj. Jo izrādās- Latvijā ir dabas stihija: ziemā snieg!!! Snigšana beidzās jau vakar, bet vēl joprojām (un no snigšanas ir pagājušas vairāk kā 24 stundas) ceļi ir katastrofāli….
    Tik nesaprotu-paši ceļu uzturētāji pa gaisu lido, ka neredz kādi ceļi….

  10. Bauska visi krustojumi ir bīstami. Pilnīgs ledus būtu kaut ar smiltīm nokaisijuši. Nevar ne uzsākt braukt nedz apstāties tik daudz avārijas situāciju..

    11
  11. Pirmdien būs ap 0 grādu, tad jau apkusīs. A po brīvdienām nekur nav jābrauc. Vsjo, jasna

  12. Šodien braucu uz Pasvaļu baseinu, līdz robežai ceļš vienkārši katastrofa, parbrauc robežai kā uz citas pasaules. Apkaunojums Latvijas valstij Latvijas valsts ceļiem

    18
  13. kĀDU STREIKU???Es par..kur cikos,un nesam to LVC NEST NOST LĪDZ AR PAMATIEM,Naudu tik saņem a ceļus netīra

  14. Kāpēc somi labi brauc pasaules rallija čempionātos? Somija visus ceļus pārāk skrupulozi nenotīra, sniega vairāk, puteņi nopietni, kaisa granīta šķembiņas, braukā pa ezeru ledu. Jums ir brīnišķīga iespēja celt savu meistarību. Mašīnu sasitāt?
    Sports prasa upurus. Ārzemnieki arī mūs labi iegaumē kad iebrauc grāvī, bet mugurā tikai T- krekls un plāna jaciņa.

  15. Varētu uzrasties kāda kompānija, kas varētu konkurēt ar LVC? Var gadīties, ka tad notiek brīnumi un ceļi tiks uzturēti cilvēku vajadzībām atbilstošā līmenī. Jo pagaidām ir tā- KĀ GRIBAM TĀ DARAM UN KAS MUMS KO VAR PADARĪT? N E V I E N S.

  16. Nekādi uzturēšanas darbi netika veikti . No rīta braucu ar 45 km/h. Vakarā ar 50km/h. Un 16 stundu garumā nevienu kaisītāju neredzēju.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.