
Bauskas novadā ir cilvēki, kas ar nepacietību gaidīs brīdi, kad noslēgsies neprognozējamā «Rail Baltic» būvniecība – līdz ar to sola beidzot uzlikt asfalta segumu ceļam Brunavas pagastā līdz Ērgļiem.
Brunavas pagasta iedzīvotājus satraukusi politiskajās diskusijās izskanējusī informācija, pēc kuras radies iespaids, ka valsts SIA «Latvijas valsts ceļi» (LVC) sakārtos brauktuves segumu ceļam uz Ērgļiem un tad to nodos Bauskas pašvaldībai, kas savukārt uzliks asfaltbetona segumu, ko jau ilgi gaida pagasta ļaudis un uzņēmēji. Tomēr tas nav tik vienkārši.
«Bauskas Dzīve» saņēma jautājumus no Brunavas pagasta iedzīvotājiem un uzņēmumu vadītājiem par valsts pārziņā esošo ceļu no Grenctāles pienotavas uz šosejas A7 līdz Ērgļiem. Šo ceļu cilvēkiem solīts salabot nu jau vairāk nekā desmit gadu garumā, un vēl 2023. gadā tas bija LVC iepirkumu plānā. Tomēr šogad tas nav atrodams Zemgalē labojamo lauku ceļu sarakstā, un cilvēki no pašvaldības nesaņem atbildi, kāpēc labošana atkal atlikta un kad tā varētu notikt.
SIA «Kāpostnīca» īpašniece Iveta Ļekūne uzsver – šo ceļu izmanto vairāki ražojoši vietējie uzņēmumi, arī eksportētāji. «Kāpostnīca» 2024. gadā eksporta apgrozījumu palielināja virs 210 tūkstošiem eiro, un sliktais ceļš bremzē attīstību. Vairāki saimnieki uzsver, ka ceļu vajag visiem, arī mājsaimniecībām un ģimenēm, bet pašvaldībā valdošā «Nacionālā apvienība «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un Brīvībai/LNNK»» (NA) saraksta pārstāvji pagasta ļaudis ignorējot – pat pirms vēlēšanām no sarakstu kandidātiem tikties ar pilsoņiem atbraukusi tikai saraksta «Jaunā vienotība» pārstāve Linda Abu Meri.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA) telefonsarunā ar laikrakstu skaidro: «Šim ceļa posmam turpinās projektēšana. Tā vēl nav pabeigta, tāpēc ceļa nav šī gada remonta plānā. Tas arī nebija plānots, bet līdz 2027. gadam ceļš būs. Programmā tas ir un būs, par to šaubu nav nekādu. Pašvaldība jau noslēdza līgumu par autobusu pieturas pārcelšanu uz pašvaldības ceļa daļu. Projektēšana ir sākta, bet jautājums par «Rail Baltica» – tā šķērsojamo posmu 800 metrus būvēs komplektā ar «Rail Baltica», jo blakus iet pievedceļi.»
LVC komunikācijas vadītāja Anna Kononova informē, ka noteiktu ceļa posmu valsts paturēs savā pārziņā un tā pārbūve būs saistīta ar «Rail Baltic» būvdarbiem.
«Valsts vietējā autoceļa V1021 Grenctāles pienotava – Ērgļi – Mežgaļu skola – Tunkūni posmā no autoceļa A7 līdz Ērgļiem no 0,03. līdz 0,75. un no 1,65. līdz 6,58. kilometram pašlaik izstrādā autoceļa pārbūves būvprojektu, kurā paredzēta asfaltbetona seguma izbūve. Šī autoceļa posmu no 0,75. līdz 1,65. kilometram pārbūvēs un asfaltbetona segumu ieklās «Rail Baltic» būvniecības gaitā. Būvprojekta pasūtītājs ir «RB Rail», bet būvdarbus pasūtīs «EDzL»,» pēc «Bauskas Dzīves» jautājumiem skaidro LVC pārstāve.
Savukārt autoceļa V1021 posma no autoceļa A7 līdz Ērgļiem no 0,03. līdz 0,75. kilometram un no 1,65. līdz 6,58. kilometram pārbūve plānota pēc «Rail Baltic» izbūves, lai nesabojātu būvprojektā paredzētās autoceļa konstrukcijas, kas nav paredzētas tādām kravas transporta slodzēm, kādas būs «Rail Baltic» būvniecības laikā. Šo darbu pasūtītāja būs VSIA «Latvijas valsts ceļi,» informē A. Kononova. Viņa piebilst, ka variants par grants seguma divkārtu virsmas apstrādi šajā autoceļa posmā nebūs izmantojams lielās kravas transporta satiksmes dēļ.
LVC mājaslapā atrodams saraksts ar ceļiem, kurus varētu nodot pašvaldībai, taču minētā Brunavas pagasta ceļa posma tajā nav. Saraksts ar ceļiem, kas zaudējuši valsts autoceļa funkciju un kurus iecerēts ar laiku nodot pašvaldībām, meklējams LVC mājaslapas biežāk uzdoto jautājumu sadaļā, saite lvceli.lv/buj/valsts-autocelu-funkcijas-un-pasvaldibam-nododamie-celi.
Šajā sarakstā no Bauskas novada ir vairāk nekā 40 ceļi ar kopējo garumu 377 kilometri. Tai skaitā ir divi ceļa posmi Brunavas pagastā – ceļa posmu Grenctāles pienotava – Ērgļi – Mežgaļu skola – Tunkūni plānots nodot pašvaldībai no 6,8. līdz 14. kilometram, savukārt ceļu Bauska – Brunava – Ērgļi – Budberga – Lietuvas robeža nodos pašvaldībai 29 kilometru garumā.
«Līdz 2025. gada beigām jābūt izstrādātiem jaunizveidoto novadu teritoriju plānojumiem, tai skaitā transporta attīstības plāniem,» norādīts LVC mājaslapā. Šāds plāns ir pašvaldības teritorijas plānojuma vai lokālplānojuma sastāvdaļa. Bauskas novada dome, iespējams, varētu pieņemt teritorijas plānojumu jūnija sēdē.
Nezin kàpec neuzsàk remontdarbus svarigajà P87,Ozolaine -Bàrbele
Nav vinw tik svarīgs izrādās
vai tad, iesākumam, jums tur kāds mazāks celiņš, kaut uz kapiem nav ieplānots” sakārtot”, jeb jums tā “iedzīvotāju konsultatīvā padome” pārāk švaka? Minētais kā nekā ir “valsts ceļš” un valstij naudas nepietiek, jo lauvas tiesu no IIN pievāc pašvaldība, lai uzturētu, labi uzturētu n-tos pašvaldību speciālistus, galvenos balsotājus vēlēšanās, kuriem naudas “apguve” notiek celiņu izbūvē, piknika vietu iekārtošanai un vēl gūzmai novadā “svarīgu darbu” veikšanai tiek iztētēti kopā miljoni. Tad kas paliek ceļiem, ja arī valdībā tādi paši, labskaņai jāsaka “frukti”
ja labi pacentīsies, soliņu tev Bārbelē šīs “Zemgales jostas” malā prieks tevis uzstādīs vai uzstādīto nokrāsos.
Cik var solīt visu laiku? TIK daudz par šo ceļu runāts. Iedzīvotājiem visu laiku jāpierāda, cik nozīmīgi viņi ir tieši lauku attīstībā. Jo vēl ir, kas Brunavā dzīvo un strādā un maksā lielus nodokļus!!! Nu nevaram mēs katru gadu pirkt jaunu, braucošu mašīnu. Žēl, ka tā…
Vispirms sakārtojiet novada ceļus! Ja. Nepieciešama pārņemsiet no LVS . Un tikai tad gruziet miljonus avotos, dzirnavas, soc.namos utt. Un ticiet izpildvara strādājošie- nodokļu maksātāji un iedzīvotāji laukos to novērtēs un teiks jums paldies. Bet šobrīd tantei tālajos laukos Rundāles dzirnavas , avoti un citas izklaides neinteresē- nevēlēsies lieku reizi kratīties pa neceļiem ,putekļiem, dubliem, bedrēm.
To, ka šis ceļš tiks izbūvēts reizē ar RB tak tāpat saprotams jebkuram. Neies tak 2x pārbūvēt. Jā, kā izrādās, tikai vienotā grupējuma pārstāvji esot aizbraukuši uz Brunavu, lai karinātu makaronus uz ausīm. Citi atturējās no neizpildāmiem solījumiem! 😀
vai jums pashiem smiekls nenak??? vergiem asvaltets celsh?????? galigi jau sapratu zaudejushi
Un ceļš no Tunkūniem līdz Grentālei netiks pārklāts ar asfaltu? Vai to visu laiku izdangās cūku vedējs un grēderēs un bērs grunti. Tas vai tad nav tas pats ceļš, kur brauc satiksmes autobuss?
Cik var murgot par šo ceļu – Cimermans nesaprata kā pārziņā tas ir, pēc tam Abu Meri aizskrēja, murgoja, ka pašvaldībai tas jāremontē. Vēlreiz atgādinu : tas ir Valsts vietējās nozīmes autoceļš, par ko jārūpējas Latvijas valsts ceļiem ! Satiksmes ministram un JV vajag prasīt, ne Okmanim !