Noslēgumam tuvojas autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija 1,8 km garā posma pārbūve. Darbus objektā saskaņā ar noslēgto līgumu veic uzņēmums SIA «Valkas ceļi». Brauktuve tikusi pie melnā seguma.
Bauskas novada domes attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs apliecināja, ka no pasūtītāja puses (pašvaldības) aizrādījumi būvniekam nav bijuši.
Būtiskas iebildes nav nākušas arī no būvuzrauga puses. SIA «IV 2» būvuzraugs Igors Ivanovs norādīja, ka darbi paveikti atbilstoši izstrādātajam projektam. «Procesa gaitā viss pārbaudīts, materiāliem noņemti paraugi, tie testēti, pretenziju nebija. Par izpildīto kāda druska kritikas sekoja, taču viss ņemts vērā un novērsts. Pozitīvi, ka ceļa klātni izdevās sagatavot pirms ziemas perioda un materiāls varēja «nosēsties», tagad tas vēlreiz noblietēts,» teic I. Ivanovs. Viņš atklāja, ka dubulto virsmas apstrādi bija paredzēts veikt jau 22. maijā, taču, apsekojot brauktuvi, atklājies, ka vēl ir nelīdzenumi un bedrītes, tāpēc būvniekiem nācās remontējamo posmu vēlreiz pārgreiderēt.
«Melnā seguma likšanai ir jāsagaida piemēroti laikapstākļi, to ieteicams veikt periodā no 1. jūnija līdz 16. augustam, bet, ja ir atbilstoša temperatūra, kāda bija maijā, to var darīt arī ātrāk. Vēl viens priekšnosacījums ir, ka virsma jāieklāj siltā, bet ne karstā laikā,» sacīja I. Ivanovs.
Viņš skaidroja, ka divkārtu jeb dubulto virsmas apstrādi parasti veic uz grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, lai novērstu putekļošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Papildu ieguvums ir mazākas ikdienas uzturēšanas izmaksas, jo autoceļš nav jāgreiderē, kā arī ilgāks ceļa kalpošanas laiks. I. Ivanovs lēš, ka pienācīgi pārbūvētais ceļa posms kalpos vismaz desmit gadus, iespējams, ilgāk, jo tas atkarīgs no izmantošanas, ja brauks saudzīgi, kaitējuma brauktuvei nebūs, kā arī no uzturēšanas. Problēmas varētu rasties nobrauktuvēs uz laukiem, ja smagā tehnika strauji griezīsies, tā virsmu var salauzt.
«Varbūt tiks veidoti vairāki apbūves gabali, kas būtu piemēroti privātmāju būvniecībai, jo vieta jau ir ļoti skaista. Tāpat visas iespējas attīstīt kādu tūrisma objektu, tikai atliek izdomāt un darīt. Tagad pat grūti iedomāties, kāds šis posms bija iepriekš, drīzāk to varētu apzīmēt kā bezceļu. Ir lasītas ironiskas piezīmes, ka kāda interesēs ir panākta šīs brauktuves sakārtošana, taču paanalizējot, kā tūrisma ceļš tas patiešām ir ideāls un šī, kapitāli pārbūvētā, brauktuve ir ļoti labs ieguldījums infrastruktūrā. Pa Dobeles šoseju ar velosipēdu ir bīstami braukt, bet te mierīgāka satiksme, ceļš drošāks un arīdzan ainaviskāks. Tagad nepieciešams, lai iztrūkstošie posmi no Bauskas līdz Priedītēm iegūst melno segumu. Pašlaik notiek šī ceļa pārņemšana no valsts, un jācer, ka pašvaldībai atradīsies līdzekļi dubultajai virsmas apstrādei atlikušajām brauktuves daļām ar grantēto segumu, tad viennozīmīgi domāju, ka tas kļūs par vienu no pieprasītākajiem ceļiem,» pārliecināts R. Simanovičs.
SIA «Valkas ceļi» būvdarbu vadītājs Renārs Avotiņš informēja, ka «vēl dažādi sīkumi, «astītes» ir atlikuši pašā objektā. Kad viss padarīts, veicam izpilduzmērījumu, pieprasām atzinumus no attiecīgajām institūcijām, iesniedzam dokumentus, lai varētu objektu nodot ekspluatācijā,» paskaidro R. Avotiņš.
Izmaksas un to sadārdzinājums
Projekta kopējās būvdarbu izmaksas (pirms izmaiņām) bija 255 322,23 eiro (ar PVN), autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā veido 267 773,13 eiro.
Pagājušā gada 9. augustā tika iesniegts SIA «Valkas ceļi» iesniegums par cenu indeksāciju objektam «Autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve», kuram pievienoti materiālu piegādātāju piedāvājumi un darbu izmaksu sadārdzinājuma izvērsts aprēķins. Būvuzņēmēja SIA «Valkas ceļi» izmaksu sadārdzinājumu attiecinājusi uz tādām pozīcijām kā mehānismi, minerālmateriāli un bituma izstrādājumi. Bauskas novada pašvaldības būvniecības nodaļas speciālisti izskatīja iesniegto dokumentāciju un secināja, ka norādītās izmaksas atbilst pašreizējai tirgus situācijai valstī.
Pamatojoties uz būvuzņēmēja iesniegto izmaksu sadārdzinājuma aprēķinu, kā arī ņemot vērā būvniecības nodaļas speciālistu izvērtējumu, lai īstenotu investīciju projektu «Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve 1806 metru garumā posmā no 0,0. km līdz 1,806. km», būvdarbu izmaksu sadārdzinājuma segšanai pašvaldība 2022. gada 22. decembrī atbalstīja lēmumu par papildu finansējuma 47 704,95 EUR (ieskaitot PVN) apmērā piešķiršanu.
ES un pašvaldības līdzekļi veiksmīgi nogūluši privātajos kontos, tiesa, daļa “aizgājusi” nodokļos, vien, cik novada iedzīvotāju interesēs bija šo pāris kilometru ceļa gabaliņa izbūve par simtiem tūkstošu? vai tomēr ieinteresētākie nebija tiem, kam šīs darījums krietni papildināja kontus?
Šis noteikti ir tas ceļš, pa kuru Bauskā beidzot atnāks Laimes māte! 😀
Ka tik naizslāj prom pavisam pa to melno segumu.
Kad nomainīs segumu Salātu ielā? Te taču brauc 100 reizes vairāk dienā nekā 1,5 mašīna priedītēs. Ak jā Rundāles avoti jau uzbūvēti?
Paps Salātu ielā nedzīvo
Nu ta var jau pa to bāni braukt visi! Vai atļauju jāpasūta kā tai treniņlaukumā iebraukšanai! Nu cik ilgi jāgaida būs kamēr visu to ceļu noklās ar mello? Baigi jau nelabi tas nav bet teikt ka tur baigi mīsies riteņbraucēji ir tāda gluma atruna! Tur tak šausmīgi driftējot!
Asfaltu gan uzlika brauc kā par trepēm ja nekā strādāt tad labāk nelikt vispar
Ceļa klātne uzbērta no turpat cela malā izraktās grunts. Analīzes? Uz papīra? Ja ceļu būvnieks var uzbērt ceļu no ceļmalas grunts, tad tā ir laba ” varka”. Par vairāk kā ceturtdaļmiljona varēja arī likvidēt ” trepi” pirms melnā seguma uzklāšanas.Pieņemšanas komisija jāuzsēdina uz velosipēda lai pārliecinās. Jaunā ceļa salaidums ar veco ceļu Priedītēs nav veikts, ir bedre.Melnzeme pa ceļa nogāzēm ir plānā slānī. Normas prasa vismaz 10 cm plus zālāju maisījums.Tas ir būtiski, jo ceļš ir šaurs un un vietām augsts, ceļa klātnes nogāzes auto un lauku tehnika var nobrucināt. Tomēr labāk nekā bija.
Ceļa pašizmaksa , ņemot vērā, ka ceļš uzbūvēts no ceļmalā jzraktās grunts, ņemot vērā pielietotās tehnikas daudzumu, cilvēku skaitu, materiālu vešanas attālumus, būvniecības ilgumu, būvuzraudzības un pasūtītāja acīmredzamo labsirdību, jeb mazprasīgumu, nesaprotamo ceļa platumu ( ne veloceļš, ne autoceļš), visticamāk tālu atpalika no līguma tāmes summas un papildus sadārdzinājumiem( kara histērija). Visiem iesaistītajiem šis ceļš noteikti nesa būtiskus finansiālus ieguvumus. Ceļš tika pārmaksāts. Kovida nauda tika “norakta” tajā karjerā blakus ceļam, kas pašlaik ir aizbērts, milzu grāvī- karjerā un pārmērīgajā ceļa pacēlumā vienā ceļa posmā , kas rada satiksmes bīstamību. Jebkurš var censties pierādīt pretējo, bet ar skaitļiem, standartiem, normām, cenām. Izšķērdība un /vai ” optimizācija” nav laba pārvaldība, kas it kā Bauskas novadā esot pat Eiropas līmenī.