
Lai arī šogad valdība vairākām pašvaldībām iedalījusi septiņus miljonus eiro tranzītielu sakārtošanai, Bauskas novads šoreiz palicis bešā. Iecavnieki pauduši satraukumu par Rīgas ielas Iecavā tehnisko stāvokli – te parādījušās plaisas un rises un interesējas, vai pašvaldībai ir plāns, kā brauktuvi salabot.
“Līdz šim katru gadu valdība iedalīja līdz trīs miljoniem eiro tranzīta ielu sakārtošanai. Bauskas novada pašvaldība pagājušajā gadā visus trīs miljonus paņēma sev un citām pašvaldībām netika. Tā bija Zaļās un Kalna ielas pārbūve, jo konkurss par finansējumu bija pēc satiksmes intensitātes un te mums konkurentu nebija,” skaidro Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.
Viņš norāda, ka katru gadu arī bez tā valsts dod dotāciju tranzīta ielu uzturēšanai. “Ir lielā pārbūve, kad maina segumu, nodilumkārtu vai īsteno satiksmes organizācijas izmaiņas, bet ikdienas uzturēšana ir krāsojuma veidošana horizontāliem apzīmējumiem, tīrīšana, šķūrēšana, slīdamības novēršana. To dotāciju sniedz katru gadu un arī šogad.
Šī gada budžetā ielu pārbūvei ir septiņi miljoni un mainīti nosacījumi tranzīta ielu sakārtošanai – tik dziļas pārbūves nevarēs veikt, kā līdz šim. Plānojam pieteikties uz 2026. gadu ar Elejas ielas kā tranzīta ielas seguma atjaunošanu. Jābūt korektiem pret citām pašvaldībām – ja pagājušajā gadā paņēmām visu naudu, tad turpināt “grābt” nebūtu korekti. Tāpēc stājamies rindā uz nākamo gadu. Attiecībā uz Rīgas ielu Iecavā – tā nav Bauskas novada tranzītiela, tā ir VAS “Latvijas valsts ceļi” īpašumā. No viņu puses pašlaik nav informācijas, ka Iecavā, Rīgas ielā, kaut ko plānotu,” tā A. Okmanis.


Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks paskaidroja, ka savulaik “Latvijas valsts ceļu” pārvaldē bija arī Baldones, gan Edvarta Virzas iela, kas skaitījās kā tranzīta ielas. Bet līdz 2021. gadam Iecava bija ciems un pēc “Autoceļa likuma” bija tikai Latvijas valsts tranzītiela. Edvarta Virzas un Baldones ielu atdeva pašvaldībai, lai varētu īstenot ūdenssaimniecības projektus.
“Rīgas iela palikusi kā Latvijas valsts ceļu” infrastruktūra, kur mēs nemaksājam par apgaismojumu, neuzturam ziemā un vasarā, ir tikai bartera darījums par trotuāru kopšanu un ceļmalu nopļaušanu. Ja ir problēmas, norādām un prasām sakārtot, uz vietas skatāmies. Ir visu laiku cīņa ar viedajiem luksoforiem, informējam par problēmām,” teic A. Mačeks.

Elejas iela nav gadījumā tā iela, kas ved uz Rundāli?
Jā, bet skaitās līdz Bauskas zīmei atjaunos?
Jums vadītāju kungi, vispār kauna nav?! Bauskā ir ielas, kuras izmisīgi gaida remontu, piemēram Plūdoņa ielā bruģis izšķobīts, Ceriņu ielā, Biržu ielā, Vītolu ielā asfalta segums posmos ir katastrofāls!!
Šoka vietā lasīt būtu mācījies – visas jūsu nosauktās nav tranzītielas, tām finansējums ir jāmeklē pašvaldības budžetā, bet raksts ir par valsts budžeta daļu, kas atvēlēts tieši tranzītielu remontiem. Paskaidrots, ka tā kā 2024.gadā Bauskai tika atvēlēts 100% viss finansējums, tad šogad Bauskas novads nesaņem neko, bet nākamajā gadā mēģinās iesniegt Elejas ielas remonta projektu, par kuru jau arī vēl nav pārliecība, ka apstiprinās.
Trīsmiljonu pirmā aka jau izğērbās, tā kas kalnā, virzienā uz Rīgu, pirms pagrieziena uz Draudzības ielu. Jau vairākas nedēļas nelabo, sūnu ciems. Vai nav jābūt garantijai uz būvdarbiem vismaz 2 gadi? Cik tad pagāja 6 mēn apmēram. Kurš domē atbild par komunikāciju ar būvnieku garantijas termiņa laikā, sodīt pēc pilnas programmas liekēžus, vieglāk uzlikt zīmi, lai nav jālabo
Izlasu un saprotu ka tautas kalpi stāsta tikai to, kāpēc nedarīt. Interesanti, ka visu ielu remonta maciņu pašvaldība bez liekas kautrības iztērē tikai un vienīgi Bauskā un arī tad neņem vērā, ka bez salātu ielas ir vēl daudzas citas akūti risināmas ielu nebūšanas.
Iesēdumi? Rīgas iela? Lai par tranzītu LVC domā.
Labrīt, Baldones iela, Iecavā ir kritiskā stāvoklī.
Elejas iela nav iela. Tā ir šoseja uz Eleju. Tai nav ielas pazīmju- nav ietves un apgaismojuma. Elejas šoseja ir diezgan labā stāvoklī un tukša, tāpēc visi brauc atbilstoši apstākļiem aptuveni 60-70 km stundā par prieku policijai. Pēc remonta policijas prieks būs vēl lielāks.
ja šo valsts nozīmes šosejas Bauska- Dobele mazu nogrieznīti pilsētas teritorijā sakārtos kā ielu, ar laternām un trotuāru kaut vienā ielas malā