
Pagājušajā gadā Iecavas apvienības pārvalde izlietojusi 385 781 eiro pašvaldības autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai, “Bauskas Dzīve” uzzināja pašvaldībā.
Saskaņā ar publiskoto informāciju, ceļa zīmju un stabu uzstādīšana, nomaiņa vai pārvietošana izmaksāja 13 843 eiro, bet asfalta seguma remonts ar karsto asfaltbetonu – 36 237 eiro. Ceļu atputekļošanai tika tērēti 22 218 eiro, savukārt brauktuvju greiderēšanai – 29 056 eiro.
Tāpat veikta arī ceļa nomaļu mehanizētā zāles pļaušana un vertikālā krūmu mulčēšana, kas kopā izmaksāja 17 409 eiro. Nesaistītu minerālmateriālu seguma dilumkārtas atjaunošanai tika atvēlēti 75 492 eiro, bet tilta remontdarbiem – 60 403 eiro.
Viena no lielākajām izmaksu pozīcijām bija ziemas uzturēšanas darbi, kas sasniedza 103 235 eiro.
Iecavas apvienības pārvalde atbild par 164,74 km garu ceļu un ielu tīklu, kas ietver gan asfaltētus, gan grants un šķembu seguma ceļus (13,52 kilometri ir autoceļi ar asfalta segumu, 115,33 kilometri – brauktuves ar grants, šķembu segumu un bez seguma, 22,07 kilometri – ielas ar asfalta segumu, savukārt 12,87 kilometri – ielas ar grants un šķembu segumu).
Foto: Iecavas apvienības pārvalde
Un jau kuro gadu “šķīdoņa” laikā tiek uzstādītas likumam neatbilstošas/nestandarta zīmes, kuras var neņemt vērā.
Iecavas pašvaldība par šiem simtiem tūkstošu eiro slēgusi līgumus ar firmām vai attiecīgas tehnikas īpašniekiem par ceļu uzturēšanu, jo diez vai no tiem kabinetos brīkškinātājiem kāds piedalījies ceļu uzturēšanā. Un dies vien zin, cik no šīs naudas ir nonācis “tieši uz ceļiem”?
Labi, kāda jēga no šāda raksta ar EUR uzskaitījumu? Atskaitīšanās kam? Par ko?
EUR neko neizsaka.
Tipiska padumjo laika atskaitīte.
Uz ceļiem darīts ļoti maz, ļoti neprofesionāla vadība. Nauda vienkārši sabāzta pa kabatām.
Tieši mūsu iebraucamais ceļš tika uzturēts ļoti slikti. Tika greiderēts dubļainā laikā, tas bija briesmīgi. Kā arī pavirši nākošā reizē darbu paveica ļoti slikti. Tika nogreiderēta tikai viena mala, visas bedres palika. Ja neprot to darbu, tad labāk nedarīt, un meklēt tādu šoferi kurš prot to darīt. Labāk būtu jaunas šķembas nobēruši.
Naudas ir tik maz , ka turpmākos gadus varēsiet Paši greiderēt un piebērt.
Iecava dzīvo uz dolomīta. Nacionalizējiet dolomītu un ceļus varēsiet salabot. Bez smilšu, grants, škembu karjeru nacionalizācijas Latvija paliks bez ceļiem. Var arī uzlikt cenu griestus kā Krievijas naftai.
ja jau šiem pašvaldības īpašumā esošajiem ceļiem uzbērs dolomīta šķembu kārtu, tad jau nākamos vismaz gadus desmit būs jāiztiek bez ikgadējiem simtiem tūkstošu “apgūstamās” naudas. Daudzi ceļi vēl no komunistu laikiem nav redzējuši “svaigu”šķembu kravu. Tad jau “apguvēji” paliks bešā uz ilgu laiku, nebūs vērts attiecīgajā partijā, kāda nu pie varas, stāties.