
Reģionālajā sabiedriskajā transportā šī gada 1. aprīlī stājās spēkā jauni tarifi, taču ne visiem iedzīvotājiem tie ir saprotami. Tā, piemēram, Bauskas novada iedzīvotājs pagājušajā nedēļā, braucot ar autobusu no Bauskas līdz Dāliņiem, par biļeti, pērkot to caur “Mobily,” samaksāja vienu eiro un desmit centus, bet, dodoties atpakaļ, biļetes cena bija pieaugusi līdz 1,21 eiro. “Kāda atšķirība ceļa posmam pārvietojoties turp un braucot atpakaļ? Kas mainās? Benzīns atpakaļceļā ir dārgāks? Kilometru paliek vairāk? Kāpēc šāda atšķirība?” interesējās Bauskas novada iedzīvotājs.
VSIA “Autotransporta direkcija” pārstāve Sanita Heinsberga skaidro, ka jaunās biļešu un tarifu sistēmas ietvaros no šī gada aprīļa katram virzienam viena maršruta ietvaros visā Latvijā tarifs tiek aprēķināts precīzi pēc nobrauktā attāluma. Līdz šī gada aprīlim tarifs tika rēķināts, ņemot par pamatu vienu no virzieniem, tāpēc cenu atšķirības neradās.
S. Heinsberga norāda, ka posma Bauska–Dāliņi attālums ir 11, 91 km, bet Dāliņi–Bauska attālums ir 12, 02 km. “Pieturas uz ceļa neatrodas precīzi viena otrai pretī, tāpēc pretējos virzienos attālumi starp vienāda nosaukuma pieturām ir atšķirīgi. Savukārt izveidojusies cenu starpība šajā un līdzīgās situācijās norāda, ka nepieciešams turpināt mazināt būtiskās atšķirības, ja tādas rodas starp salīdzinoši tuvu esošām viena maršruta pieturām,” teic S. Heinsberga.
Viņa atgādināja, ka ir reģionālo autobusu maršruti, kur braukšanas maksas pieaugums ir lielāks, vienlaikus citos izmaiņu nav vai pat vērojams cenas samazinājums. Tāpat joprojām turpinās darbs gan analizējot esošo pieredzi, gan pie jaunu tās elementu ieviešanas (vilciens+ autobusa biļete, mēnešbiļetes jeb laika biļetes 30 dienām reģionālajos autobusos un citi jaunievedumi pakāpeniski gaidāmi šī gada otrajā pusē un nākamā gada sākumā).