
Bauskas novada pašvaldības izsludinātajā iepirkumā par ielu būvniecības darbiem Bauskas novadā iesniegta sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.
Sūdzību iesniedzis vietējais uzņēmums SIA “Viona”, un tās izskatīšana paredzēta šodien, 7. aprīlī.
Bauskas novada pašvaldība šī gada 12. februārī izsludināja iepirkumu “Ielu būvniecības darbi Bauskas novadā”. Iepirkums sadalīts trijās daļās, par katru no tām plānots noslēgt atsevišķu iepirkuma līgumu.
Pirmajā daļā iekļauta Mazās ielas pārbūve Bauskā (aptuveni 237 metri), balstoties uz SIA “Global Project” izstrādāto būvniecības ieceri. Darbu izpildes termiņš noteikts trīs mēneši no brīža, kad tiek parakstīts objekta nodošanas akts būvdarbu uzsākšanai. Šajā laikā ietilpst arī četras nedēļas, kas paredzētas objekta nodošanai ekspluatācijā.
Šobrīd iela ir ar grants segumu, līdz šim veikta ikdienas uzturēšana, kas ietver greiderēšanu un bedrīšu remontu ar nesaistītiem minerālmateriāliem. Transporta un gājēju piekļūšana ielai nodrošināta no Kļavu un Ceriņu ielas. Mazā iela līdz šim funkcionējusi kā mazsvarīgs vietējās nozīmes ceļš ar zemu satiksmes intensitāti. Projektā paredzēta pilnīga brauktuves konstrukcijas pārbūve, iekļaujot asfaltbetona seguma ieklāšanu visā ielas garumā ar brauktuves platumu – pieci metri.

Otrajā daļā plānota Pilskalna ielas otrā posma izbūve no Salātu ielas līdz Robežu ielai ar
pieslēgumu pie Zaļās ielas. Darbi jāveic atbilstoši SIA “PRO VIA” izstrādātajam būvprojektam. Pilskalna ielas posma būvniecībai paredzēts desmit mēnešu izpildes termiņš no brīža, kad tiek parakstīts būvdarbu zonas nodošanas akts.
Pilskalna iela šajā posmā vēl nav izbūvēta – te iecerēts jauns ceļa posms caur pašvaldības īpašumā esošām zemēm. Šis posms kalpos kā tranzīta iela ar plānotu satiksmes intensitāti aptuveni 400 automašīnas diennaktī un te būs divvirzienu kustība. Ielas šķērsprofilā paredzēta 6,5 metrus plata brauktuve, 0,5 metrus plata nomale vienā pusē un 3,5 metrus plats gājēju-velosipēdistu ceļš otrā pusē.
Brauktuve būs ar asfaltbetona segumu, savukārt gājēju un velosipēdistu celiņa daļā tiks ieklāts betona bruģakmenis. Projektā ietverta arī jauna lietusūdens kanalizācijas sistēma, kā arī sadzīves kanalizācija, ūdensvads, elektrības un elektronisko sakaru tīkli, ielas apgaismojums. Vietās, kur paredzēta piekļuve piegulošajiem īpašumiem, tiks ierīkotas iebrauktuves ar betona apmalēm.

Trešajā daļā ietverta Jaunās ielas pārbūve Vecumniekos atbilstoši SIA “3C” izstrādātajai būvniecības iecerei. Paredzētais izpildes laiks ir astoņpadsmit mēneši no nodošanas akta parakstīšanas dienas, iekļaujot arī četras nedēļas objekta nodošanai ekspluatācijā. Tehnoloģiskie pārtraukumi šajā termiņā netiek ieskaitīti, un būvdarbi jāveic atbilstoši pretendenta piedāvātajam kalendārajam grafikam.
Šobrīd Jaunā iela ir ar nesaistītu minerālmateriālu segumu, sausā laikā ekspluatējot radot putekļus, bet mitrā laikā transporta slodzes ietekmē veidojot bedres un nokrišņu ūdeņu lāmas.
Projektā paredzēta pilnīga ielas konstruktīvās daļas pārbūve, kas ietver jaunu asfaltbetona brauktuves izbūvi ar atbilstošām nesošajām kārtām, jauna lietus ūdens kanalizācijas tīkla izbūvi, gājēju ietves izbūvi ar betona bruģakmens segumu, kā arī ceļa apgaismojuma sistēmas ierīkošanu.

Iepirkuma nolikumā norādīts, ka līgumi ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgti pēc atļaujas saņemšanas no Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomes.
Visi pretendenti var iesniegt piedāvājumu par vienu, divām vai visām iepirkuma daļām. Iesniegšanas termiņš ir šī gada 17. aprīlis.
Pretendentiem jāatbilst virknei kvalifikācijas un profesionālās pieredzes prasību. Pretendentam jāspēj pierādīt pietiekamu apgrozījumu būvniecības jomā pēdējo trīs gadu laikā, un šis slieksnis atšķiras atkarībā no iepirkuma daļas: pirmajā daļā tas ir vismaz 300 000 eiro gadā, otrajā – 2 miljoni eiro gadā, trešajā – 4 miljoni eiro gadā. Ja piedāvājums iesniegts par vairākām daļām, apgrozījuma prasība summējas.
Nepieciešama arī pieredze būvdarbu veikšanā. Atkarībā no daļas, pretendentam jābūt veiksmīgi realizētam vismaz vienam līdzvērtīgam projektam, kura vērtība nav mazāka par attiecīgi 200 000, 1 000 000 vai 1 500 000 eiro. Tāpat jānodrošina atbildīgais ceļu būvdarbu vadītājs ar pieredzi un spēkā esošu profesionālās kvalifikācijas sertifikātu.
Pretendentam jānodrošina nepieciešamais tehniskais aprīkojums, būvdarbu garantija 60 mēnešu garumā, bet ir pieļaujama apakšuzņēmēju piesaiste.
Sūdzība? Par ko? Virsraksts skaļš, bet raksts nedaudz apklusināja
Es arī nesaprotu, virsraksts par sūdzību bet ielikts konkursa nolikums.
Laikam pašvaldība ielikusi tādas prasības, ka Viona nevar pavilkt. Kas tad nu noticis, ka pašvaldība vairs Vionu negrib redzēt?
Šo ielas pagarinājumu jau otro reizi būvē….