Krūts vēzis pērn laupījis vairāk nekā 400 sieviešu dzīvību, tāpēc arī šogad īpašā kampaņā “Tavu krūšu drošībai” sievietes aicinās domāt par krūšu veselību, aģentūru LETA informēja labdarības fondā “Rozā vilciens”.
Latvijā bieži vien krūts vēzi atklāj 3. vai 4.stadijā. Kampaņas “Tavu krūšu drošībai” pamatā ir atklāsme, ka sievietēm nav pietiekami spēcīgi krūšu drošības protokoli, lai gan iespēja saskarties ar krūts vēzi dzīves laikā ir vienai no astoņām sievietēm. Savukārt lidmašīnās, kur iespēja iekļūt dzīvībai bīstamā situācijā ir tikai viena no 13 miljoniem, ir skaidri saprotamas drošības instrukcijas, norāda fonda pārstāvji.
Viņi skaidro, ka tādēļ tapusi “Krūšu drošības instrukcija”, kur krūšu pašpārbaude tiek atrādīta ar stjuartes kustībām.
Atklājot krūšu veselības mēnesim veltīto kampaņu, 30.septembrī pie Latvijas Nacionālās operas un baleta ēkas tiks prezentēts īpašais rozā mobilais mamogrāfs, kas visa oktobra laikā ceļos pa Latviju, nodrošinot mamogrāfijas izmeklējumus bez maksas.
Mobilais mamogrāfs piestās Dundagā, Smiltenē, Viesītē, Iecavā un Grobiņā, tādējādi padarot izmeklējumu pieejamāku arī sievietēm, kas dzīvo ārpus lielākām pilsētām.
Sievietēm, kuras sasniegušas 40 gadu vecumu, būs iespēja veikt bezmaksas mamogrāfiju. Lai saņemtu šo pakalpojumu bez maksas, nepieciešams iepriekš noformēts ārsta vai speciālista norīkojums.
Sievietēm pēc 50 gadu vecuma, kuras saņēmušas Nacionālā veselības dienesta uzaicinājuma vēstuli krūts vēža pārbaudei (ar mamogrāfijas metodi), arī ikdienā ir iespēja saņemt bezmaksas izmeklējumus ārpus galvaspilsētas “Veselības centra 4” mobilā mamogrāfa izbraukumos.
Kopš savas dibināšanas 2014. gadā fonds “Rozā vilciens” sniedzis atbalstu vairāk nekā 1000 sievietēm, kuras cīnījušās ar krūts vēzi. Patlaban fonds turpina nodrošināt mūsdienīgu palīdzību, piedāvājot individuālas psihologa un psihoterapeita konsultācijas, kā arī fizioterapijas nodarbības, kas atvieglo ārstēšanās procesu.
Vairāk par kampaņu un iespēju atbalstīt sievietes, kuras skāris krūts vēzis, atradīsi šeit!
Kampaņa tapusi sadarbībā ar “ERGO”, “Veselības centrs 4”, “Novartis”, “Always”, “Roche”, “TV3 Life”, “Delfi”, “White Label” un “McCann Rīga”.
Reklāma