Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Izsludināts konkurss Latvijas “Rail Baltica” infrastruktūras objektu būvprojektu ekspertīzei Iecavā, Skultē un Salaspilī

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekta īstenotājs Latvijā, uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) izsludinājis iepirkumu, lai atklātā konkursā izvēlētos komersantu, kurš veiks “Rail Baltica” reģionālo staciju, infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā, kā arī Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojektu ekspertīzi, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Būvprojektu ekspertīze ir profesionāla pārbaude, kuras mērķis ir sniegt izvērtējumu par būvprojekta tehniskā risinājuma atbilstību normatīvu un pasūtītāja prasībām. Ekspertīzes atzinums sniedz pārliecību par publiski pieejamu un sabiedriski nozīmīgu “Rail Baltica” būvju un ēku būvprojektu atbilstību drošas būves parametriem, savukārt praktiskā nozīme ir palīdzēt pasūtītājam un projektētājiem būvprojektu kvalitātes nodrošināšanā.

Darbu apjoms provizoriski ietver apmēram 70 kilometru dzelzceļa sliežu ceļu ap objektiem, 37 galvenās ēkas, 60 peronu (pasažieru un kravas), 28 kilometrus ceļu, trīs pārvadu un citu būvju projektu analīzi.

Paredzamais pakalpojuma sniegšanas termiņš ir 48 mēneši no līguma parakstīšanas dienas. Pasūtītājam būs tiesības pagarināt līguma izpildes laiku par laika periodu līdz projektēšanas darbu pabeigšanai, bet ne ilgāk kā 96 mēnešus no līguma parakstīšanas dienas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka “Rail Baltica” izbūve rit uz priekšu ne tikai Rīgas apkārtnē, bet būvprojektu briedums aug arī ārpus Rīgas, kur jau aktīvi noris projektēšanas darbi, kam secīgi tiks piesaistīta būvekspertīze. Ņemot vērā lielo darbu un infrastruktūras objektu apjomu, ir būtiski pasūtītāja rīcībā iegūt neatkarīgus būvspeciālistus ar plašu tehnisko pieredzi, kas uzraugot projektētāja darbu un atbilstību prasībām, nodrošinās “Rail Baltica” augsto standartu un kvalitātes izpildi.

Kompānijā norāda, ka, ņemot vērā infrastruktūras objektu komplicētību, konkursantiem ir izvirzītas augstas prasības.

Pretendentiem jābūt arī ar attiecīgu pieredzi – iepriekšējo septiņu gadu laikā pretendentam bija jābūt galvenajam līguma izpildītājam un bija jānodrošina būvprojekta ekspertīzes pakalpojumus. Pretendentam ir jābūt reģistrētam Būvkomersantu reģistrā, kā arī vidējam gada finanšu neto apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz vienam miljonam eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Piedāvājumus varēs iesniegt līdz 21.februārim.

Jau ziņots, ka atsevišķos konkursos izvēlēti komersanti, kas 2023.gadā veic būvprojektēšanu “Rail Baltica” trases tā dēvētajos punktveida objektos.

Infrastruktūras apkopes punktus Iecavā un Skultē projektē uzņēmumu apvienība – Latvijas projektēšanas uzņēmums SIA “BRD projekts” un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums “Sintagma S.r.l”. Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt “Rail Baltica” infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu – uzturēšanu. Darbība tajos veidos pievienoto vērtību jau pirms pamatfunkcijas veikšanas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Rail Baltica” izbūves laikā posmā Rīga-Lietuvas robeža un Igaunijas robeža-Rīga apkopes punkti Iecavā un Skultē ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus.

Latvijas un Spānijas uzņēmumu apvienība “Rere Ineco” veic “Rail Baltica” reģionālo staciju būvprojektēšanu. Uz “Rail Baltica” trases Latvijā plānoti 16 mobilitātes punkti – Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī kā arī jauna 1520 milimetru platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Stradiņa slimnīcas.

Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos satiksies dažādi transporta veidi – dzelzceļš, reģionālie autobusi un pašvaldību sabiedriskais transports, privātās automašīnas, velosipēdi un citi mikromobilitātes rīki. Tādējādi tiks mazināta vajadzība izmantot privāto transportu, un sekmēta koncepta dzelzceļš kā transporta mugurkauls attīstība.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt “BRD projekts” (Latvija) un “Sintagma S.r.l.” (Itālija) izstrādā Salaspils kravu termināla būvprojektu. Salaspils kravu terminālim “Rail Baltica” projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, lai Latvijā attīstītu daudzveidīgu kravu pārvadājumu iespējas starptautiskajos kravu pārvadājumu koridoros, ar lielu izaugsmes potenciālu tieši ziemeļu – dienvidu virzienā. 

Kravu termināļa teritorijā, kas sasaistīta ar 1520 milimetru dzelzceļu un “Rail Baltica” pamatlīniju – Eiropas standarta sliežu ceļu platumu 1435 milimetri, tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana, kā arī to apstrāde. Galvenie pakalpojumi, ko nodrošinās šajā teritorijā – kravas operācijas ar konteineriem, autotransporta pārvadājumi pa dzelzceļu, noliktavas un atvērtā tipa glabāšanas laukumi.

EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju “Rail Baltica” plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.