
Publiskajā telpā izskanējusi informācija, ka uzņēmums “Latvijas Pasts” plāno izmaiņas savas darbības struktūrā, pārceļot daļu pasta nodaļu uz citām telpām. “Bauskas Dzīve” noskaidroja, ka pārmaiņas iecerētas arī Bauskas novadā.
Uzņēmuma “Latvijas pasts” pasta nodaļu un piegādes vadības daļas Zemgales reģiona nodaļas vadītāja Zita Draveniece apliecināja, ka uzņēmuma šī brīža prioritāte ir iedzīvotājiem ērti pieejami pasta un maksājumu pakalpojumi, tālab to formāts tiek pielāgots klientu vajadzībām un paradumiem.
“Viens no mūsu stratēģiskajiem attīstības virzieniem paredz pasta nodaļu ierīkošanu tirdzniecības centros – vietās, kur tas ir iespējams. Tādējādi pasta nodaļas apmeklējums klientiem nav jāieplāno atsevišķi, to var paveikt līdztekus ikdienas pirkumiem, tām ir nodrošināta vides pieejamība gan cilvēkiem ar funkcionālajiem traucējumiem, gan cilvēkiem ar bērnu ratiņiem, ir ērti piebraukt un atbilstošs stāvlaukums, kā arī klientiem ērtāks darba laiks,” skaidro Z. Dravniece.
Viņa atzīmēja, ka vienlaikus pagājušajā gadā “Latvijas Pasts” uzsāka aktīvu sadarbību ar pašvaldībām, kopīgi izskatot iespējas pasta nodaļas ierīkot pašvaldībām piederošās telpās, tā iedzīvotājiem vienkopus radot daudzveidīga pakalpojumu klāsta pieejamību. Šāds modelis jau īstenots Saldus, Dienvidkurzemes, Gulbenes un Smiltenes novadā, kur pasta nodaļas pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami vienā ēkā ar, piemēram, tūrisma informācijas punktu, valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru, pilsētu, pagastu pārvaldēm.
Šobrīd Bauskas novada iedzīvotājiem pasta un maksājumu pakalpojumus klātienē sniedz Bauskas, Iecavas un Vecumnieku pasta nodaļas.

“Esam sākuši sarunas, lai Bauskas pasta nodaļu ierīkotu tirdzniecības centrā “Rimi Bauska”. Līgums vēl nav noslēgts. Bauskas pasta nodaļas telpas, izvērtējot noslodzi un apmeklējuma plūsmu, ir pārāk lielas.
Tāpat ar Bauskas novada pašvaldību esam sarunu procesa sākumā par Iecavas un Vecumnieku pasta nodaļas pārvietošanu uz pašvaldībai piederošām telpām, iespējams, tūrisma informācijas centrā vai valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā. Ar pašvaldības vadību tikāmies janvāra sākumā, un esam pārliecināti, ka radīsim visām iesaistītajām pusēm labvēlīgu risinājumu,” pārliecināta ir Z. Dravniece.
Viņa atgādina, ka ikvienam, kurš dzīvo ārpus novada centra, tas ir, Bauskas pilsētas, bez papildu maksas ir pieejams pakalpojums “Pastnieks mājās”. Tā ir iespēja savā dzīvesvietā saņemt visus pakalpojumus, kas pieejami arī pasta nodaļās, vienu līdz trīs darba dienu laikā pēc pakalpojuma pieteikšanas. Pagājušajā gadā Bauskas novadā pastnieki klientu dzīvesvietās snieguši šo pakalpojumu 4028 reizes.
“Pērn esam izveidojuši plašāko pakomātu tīklu Latvijā, kas atvieglo sūtījumu sūtīšanu un saņemšanu ne tikai lielākajās pilsētās, bet arī attālākajos reģionos. Bauskas novadā klientiem pieejami 11 pakomāti, kur sūtījumus var saņemt un nosūtīt jebkurā diennakts laikā. Visos āra pakomātos esam integrējuši arī papildu funkciju: vēstuļu kastīti. Tādējādi iedzīvotāji var ne tikai nosūtīt un saņemt savus sūtījumus, bet parūpēties arī par savas korespondences nosūtīšanu,” stāsta Z. Dravniece.