Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskā labo avārijas bedrītes

Saglabājoties mainīgiem laikapstākļiem, kad atkusnis mijas ar salu, uz brauktuvēm strauji veidojas bedres. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, Bauskas pilsētas asfaltētajās ielās tiek organizēts avārijas bedrīšu remonts ar auksto asfaltbetonu, portālu informēja Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres (tādas, kas ir lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas par 5 centimetriem) piektdien, 26. janvārī, tika labotas Salātu ielā Bauskā.  Darbus veica SIA “Viona” noslēgtā līguma ietvaros par Bauskas pilsētas teritorijā esošo ielu un ceļu ikdienas uzturēšanu.

Asfaltbetona segumam ekspluatācijas laikā noveco asfaltbetona saistviela – bitumens. Tā rezultātā asfaltbetons zaudē elastību, kļūst cietāks un trauslāks, sāk veidoties plaisas. Mitros laikapstākļos plaisās iekļūst ūdens, kas, gaisa temperatūrai pazeminoties zem nulle grādiem, sasalst. Ūdenim sasalstot, plaisas pakāpeniski kļūst lielākas, līdz ar to pastiprinās ūdens iekļūšana ceļa konstrukcijā. Tādās vietās transportlīdzekļu kustības rezultātā asfalta gabali atdalās no brauktuves seguma un veidojas bedres. Foto: Ivars Bogdanovs

Bauskas novada apvienības pārvaldes būvinženiere Agita Eglinska pastāstīja, ka avārijas bedres tiks novērstas arī Upmalas, Pionieru, Dārza, Zaļā ielā un pēc vajadzības arī citās ielās. “Visas nosauktās ielas ir ar tīklojumu un bez jauna asfaltbetona seguma. Strauji mainoties laika apstākļiem, kad vienu dienu ir sals, bet citu atkusnis,  bedres veidojas ļoti intensīvi,” norāda A. Eglinska.

Apstākļos, kad gaisa un seguma temperatūra svārstās ap 0 grādiem un ir daudz nokrišņu, bedres var veidoties ļoti strauji – pat dažu stundu laikā –, tāpēc autobraucēji aicināti būt īpaši uzmanīgi, šķērsojot peļķes uz brauktuves, jo tajās var būt bedres. Foto: Ivars Bogdanovs

Vairākas iedobes radušās arī Kalna ielas satiksmes rotācijas aplī, kur pagājušā gada oktobrī bedres jau remontētas. “Rudenī apjoms priekš Kalna ielas bija par mazu, kā arī vidējā gaisa temperatūra bija par zemu, un asfalts par ātru atdzisa. Šīs bedres gan pašlaik nav plānots novērst, jo pie tik lielas intensitātes ar smagsvara tehnikas vienībām, tāpat izraus aizpildīto ārā. Nav jēga frēzēt lielākas bedres, nekā tur jau ir izveidojušās. Ar auksto asfaltu šo situāciju mēs nesaglābsim.

Laika apstākļiem nostabilizējoties un vidējai diennakts gaisa temperatūrai paaugstinoties līdz +10 grādiem, tiks sākts plānveida asfaltbetona bedrīšu remonts ar karsto asfaltu, tad arī sakārtos šo posmu. Šobrīd notiekošo remontdarbu mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas,” uzsvēra A. Eglinska, atzīmējot, ka saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laikapstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis.

Pērn Uzvaras ielas posmā no Kalna ielas satiksmes rotācijas apļa līdz Parka ielai tika veikti brauktuves remontdarbi. Frēzētas un aizpildītas tika arī bedres Kalna ielas rotācijas aplī, bet tagad tās atkal ir vaļā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (17)

  1. Idioti!~!!!

    Rudenī apjoms priekš Kalna ielas bija par mazu, kā arī vidējā gaisa temperatūra bija par zemu, un asfalts par ātru atdzisa. Šīs bedres gan pašlaik nav plānots novērst, jo pie tik lielas intensitātes ar smagsvara tehnikas vienībām, tāpat izraus aizpildīto ārā. Nav jēga frēzēt lielākas bedres, nekā tur jau ir izveidojušās. Ar auksto asfaltu šo situāciju mēs nesaglābsim

    11
  2. varbūt, to bedru “novēršanu” varētu veikt ar kārtējiem satiksmes “mierināšanas” pasākumiem pilsētā.

    10
    1
  3. Kādi tie bedru lāpītāji? Tā kā tādi miskastnieki! Par kādu kvalitāti var te runāt?

    14
    2
  4. Aizbrauciet uz Lietuvu un iegūstiet vienreiz kārtīgu un noderīgu pieredzi. Tur ar autoceļu kvalitāti ir daudzu gadu garumā – VISS KĀRTĪBĀ!!!

    12
    2
  5. Par ko mēs maksājam tik ievērojamu summu ejot tehnisko apskat katru gadu? Maksājam un bojājam savus transportus braucot pa bedrainajiem Bauskas novada ceļiem.

    15
    2
  6. Nu ir bedrītes ciet!! Un neviena paša paldies nav… Bēdīgi… Kad noriet ceļiniekus, tad gan esam aktīvi šeit!

    5
    7
  7. Par kalna ielas apļa bedrēm absolūta ņirgāšanās. Parādījās pavasarī un tā arī pusgada garumā neprata to sakārtot. Diezgan dienu bija gan silts, gan sauss. Baigi apnikusi šī bezjēdzīgā taisnošanās par +10⁰. Es vēl neko neteiktu, ja tās varētu apbraukt, bet praktiski vienmēr iebraucu, lai kā censtos apbraukt.
    Par salātu ielu vispār grūti komentēt. Sāpe katru gadu.

    14
    1
  8. “Rudenī apjoms priekš Kalna ielas bija par mazu, kā arī vidējā gaisa temperatūra bija par zemu, un asfalts par ātru atdzisa”, tātad brāķis, jo specenes nosaka, kas un kā, līdz ar to apmaksa nav veicama. Tomēr esmu pārliecināts, ka pašvaldība samaksāja par šo brāķi no Mūsu naudas, Super!

  9. Rīgā bedres labo ar mākslīgā intelekta palīdzību. Galvaspilsētā jau divus gadus izmanto Skandināvijā radītu un plaši izmantotu “Vaisala’s RoadAI” programmu, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību skenē ielas, lai noteiktu, kuras ir labā vai apmierinošā stāvoklī, kuras nodilušas līdz sliktai vai kritiskai situācijai. Varbūt Bauska var paņemt programmu un var arī piesaistīt robotus, kas salabo bedres, varbūt rezultāts būs labāks?

    3
    1
  10. Paldies tiem bļitkotājiem par bedrīšu remontu! Ceru ka vairāki tagad Brauc un smaida pa salātu ielu, nevis domā kur būtu tuvākais serviss!!!

  11. Dabiskā satiksmes mierināšana ar dabiski radušām bedrītēm, izcili, nevajag guļošos policistus un zīmi 30, visi mierīgi izjusti ripo pa bedrīšu ielām.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.