
Vasarā iespējams, ka apskatei beidzot tiks atvērta Mežotnes pils. Arī tālab aktualizējas jautājums par tiltiņu pār Lielupi Mežotnē. Savulaik bija ierosinājumi izbūvēt stacionāru tiltiņu. «Bauskas Dzīve» skaidroja, kā situāciju vērtē un prognozē pašvaldībā.
Bauskas apvienības pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska skaidroja, ka 2024. gada nogalē tika nopirkti remontmateriāli gājēja tiltiņa remontam. Pašlaik notiek bojāto posmu labošana, lai to varētu iecelt Lielupē piemērotā brīdī pavasarī. «Savulaik, 2018. gadā, tika veikta iedzīvotāju aptauja un vākti paraksti par stacionāra tilta vai pārceltuves būvniecību. Šajā aptaujā piedalījās 374 Mežotnes puses un 94 Rundāles puses iedzīvotāji, kuri rosināja izbūvēt stacionāru tiltu. Taču tam bija nepieciešama gan zemes atsavināšana, gan tilta projektēšana un būvniecība, kam aplēstās izmaksas tolaik bija būtiskas. Līdz ar to ideja par stacionāra tilta būvniecību togad tika noraidīta.»
Novada pašvaldības Attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka pagaidām nav domāts par citiem risinājumiem: «Esam tikai nedaudz šim jautājumam pieskārušies, pētījuši, kur tiltu varētu izvietot, un sapratuši, ka tik vienkārši tas nav izdarāms. Jāņem vērā Mežotnes pils ansamblis. Līdz ar to varētu būt sarežģīti šo tiltu uztaisīt piemērotu, lai tas iederētos kopējā skatā. Skaidrs, ka izmaksas pat gājēju tiltam būtu ļoti dārgas. Tālāk jautājums nav risināts. Ekonomiskākais ir pašreizējais pontontilta sezonālais risinājums.»
Domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis piebilda, ka ir apstiprināts projekts, kurā plānots izveidot pārceltuvi kā tūrisma produktu. Tā nebūs paredzēta autotransportam, tikai gājējiem un velosipēdiem, turklāt arī pārceltuve strādās tikai sezonas laikā. Tā darbosies paralēli pontontiltiņam kā tūrisma produkts. «Stacionāra tilta izveidei ir dārgas izmaksas. Ne kredītu, ne citu projektu līdzfinansējumu mēs neredzam, savukārt tik daudz naudas sakrāt un atraut no citām vajadzībām nav plānots,» viņš paskaidro.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par projekta «Mans pagasts, mana pilsēta» publikāciju saturu atbild «Bauskas Dzīve».
Foto: No arhīva
Īsti nesaprotu kapēc vajadzīga pārceltuve cilvēkiem un velo, ja viņi var vienkārši pāriet pār tiltu? Kas tas par sviestu un neloģiskumu?
tad jājautā, ko tā pārceltuve pārcels, tūristu autobusus, viņu privātās automašīnas, vai vietējo zemnieku traktortehniku? Jeb tā domāta vien kā atrakcija tūristiem? Tad, jau varētu skatīties arī uz novada domi, kā atrakcijas vietu, kurā “māksliniekiem” vietas nodrošinām un apmaksājam vietējie mēs, vietējie iedzīvotāji, skatītāju lomā.
Skaidri un gaiši uzrakstīts, ka pārcels tikai cilvēkus!
kurus cilvēkus, tos, kuri pašu spēkiem vairs nebūs spējīgi pār tiltiņu pāriet, jeb gaidāms liels cilvēku ar īpašām vajadzībām pieplūdums? Tad to tiltiņu būvējam tādu, lai arī cilvēki ar īpašām vajadzībām bez problēmām pa to pāri tiktu. Vai tā pārceltuve nav domāta vien kā Āfrikā tie “palmu lapu bruncīši”, vien atbraukušajiem tūristiem izrādāmi. Mēs taču neesam tik bagāti, lai vien tūristus šādā veidā izklaidētu, par tūkstošiem “apgūstamās naudas” tiem atrakciju iecerētu
Vot to es saprotu, klientu pieplūdums garantēts!!
Intereses pēc aizdoties un pārcelties ar pārceltuvi, pluss nodoties pastaigā pa baznīcas takām, kā arī spoku pili apskatīties!
Tas zemnieks vietām ir aizaris celiņa grāvjus no Mazmežotnes muižas uz Mežotnes tiltiņu. Pašvaldībai būs dūša zemnieku piespiest atjaunot ceļa grāvjus vai nošķembot celiņu 20 cm augstāk par lauka līmeni? Var arī noasfaltēt, neiebildīsim, bet ar nestspēju derīgu John Deer ar graudu kravu. Ārzemnieki krīt panikā no grunts ceļiem un putekļiem. Dažeiz pie pilskalna ārzemnieku kemperi iemaldās. Palienes apart kopā ar celiņa grāvjiem nav labi, īpaši dabas parkā. Ja tur ir dabas parks.
varētu iznākt kas līdzīgs pārceltuvei pāri Stiksai,” pārceltuvei”, kura jau jūnijā mūsu patreiz darbīgos deputātus “pārceltu” uz nākamo deputātos atsēžamo termiņu. Bet, tas tikai tādā gadījumā, ja saprāta balsu vēlēšanās būs vairāk par naudas apguvēju balsīm.
ir, ir tas “dabas parks” arī Lielupes krastos, tajos, kur pēc nolikuma suņus bez pavadām brīvsolī nedrīkst laist. Piedevām, lai suņi tur neieklīstu, vēl pagājšruden krietns gabals piekrastes pārvērsts arumā Lielupes krastā tieši virs Kaucītes ietekas. Neies taču suņi arumos ķepas smērēt, kur nu vēl cilvēki…
Pārceltuve kā privāts uzņēmums? Neatmaksāsies. Cik zinu, vienīgā privātā pārceltuve darbojas pār Daugavu Līvānos. Pirms diezgan daudziem gadiem auto pārvešanas cena bija 5 eiro. Tā principā ir stratēģiska pārceltuve, kas Sēlijas reģionu savieno ar Latgali. Domāju, ka kvalitatīvas un drošas pārceltuves ( ar visiem papīriem) izmaksas privātajam būs virs 10 000 plus alga un nodokļi. Ja pārceltuvi ierīkos pašvaldība izmaksas būs…. , minēšu , 80 000 plus ekspluatācijas izdevumi 3000 vienā mēnesī .
A kā ar laivu pārvietoties?