Mainīgie laikapstākļi, sals, sniegs, atkala, rada paaugstinātu bīstamību ne tikai uz ceļiem, bet arī uz ietvēm – cilvēki slīd, krīt un traumējas. Vairāk darba ar kritienu radītām traumām aizvadītajā nedēļas nogalē bija Bauskas slimnīcas Uzņemšanas nodaļā.
Laikā no piektdienas, 3.janvāra, līdz svētdienai, 5. janvārim, Bauskas slimnīcas Uzņemšanas nodaļā vērsās 26 kritienos cietušie, viņiem konstatēti gan rokas, gan kājas lūzumi un sasitumi, informē slimnīcas galvenā ārste Inese Strazda.
Uzņemšanas nodaļā pacientiem tiek nodrošināta palīdzība 24 stundas diennaktī neatliekamos (akūtos) gadījumos.
Kā skaidro mediķi, visvairāk mēdz traumēties seniori pēc 65 gadu vecuma, jo ar gadiem zūd līdzsvara izjūta un kauli kļūst trauslāki.
Vienā no Bauskas slimnīcas agrāk rīkotajiem izglītojošajiem pasākumiem senioriem fizioterapeite Irina Pašišņaka akcentēja drošības tēmu – kā sevi sargāt uz slidenām ietvēm.
Pirmais – jāizvēlas atbilstīgi apavi, šādās reizēs labāk bez papēžiem, bet ar labu protektoru. Par visbīstamākajiem speciāliste nosauca «krokšus». Ir arī uzliekamas radzes uz apaviem, tomēr tās palīdz tikai laukā, turpretī veikalā var kļūt bīstamas. Svarīgi izvēlēties drošāko ceļu, izvairoties pārvietoties pa pakusušu ledu, nelīdzenām virsmām un kāpnēm, uzsver speciāliste. «Jāiztēlojas, ka esi pingvīns, jāsper īsi soļi,» ar smaidu pamudina I. Pašišņaka. Rokas no kabatām laukā, ejot pēdas jāizvērš uz ārpusi, un vislabākā būtu mugursoma, lai nezaudētu līdzsvaru. Tāpat uzmanīgiem jābūt, kad mainās virsma – bruģis, asfalts, grunts, zāle un citi.
Foto: Ivars Bogdanovs, “Bauskas Dzīves” arhīvs.
cilvēkiem tur domē, kuri uzskata, ka viņu atbildība par notiekošo izbeidzas ar firmas izraudzīšanu konkrētiem darbiem pilsētā. Darbiem, kuru sliktās izpildes, vai neveikšanas vispār vakar, un ne vien vakar, vienīgā, ne mazā rinda poliklīnikā bija pie traumatologa. Laikam jau cilvēkam parastajam ir tā nolemts- ciest un mīlēt, mīlēt un ciest. Jo, bez “mīlestības” mēs jau gadiem šādus cilvēkus domē neievēlētu.
tie, kuri visas savas nelaimes piedēvē firmai vai arī tās darbiniekiem, kuri esot pie visa vainīgi pilsētā un novadā notiekošajā? Ja jau tā būtu, tad diez vai atrastos pamatojums tam “melnajam simtam” domes un citās novada administrācijas ēkās sēdošo algošanai. Vienā mierā varētu atstāt nelielu domes personālu, kura pienākums būtu uzraudzīt to pakalpojumu kvalitātu kā dēļ slēgts līgums ar konkrēto firmu. Bet, vai tā ir? Protams, nav, jo izrādās līgums no domes puses ir noslēgts neprofesiomāli, iespējams, firma šo līgumu “dabūjusi” ne tajā godīgākajā ceļā, kā arī “uzraugiem’ no domes puses vienkārši slinkums ko pārbaudīt. Vēl jau ir arī tāds iemesls, vai līgumslēdzējs no domes puses vispār ir paiteresējies, kāda ir tā tehnika ar kuru firma to pilsētu vai ciemu uzkops, ar lielo uzrādīto tehnikas vienību skaitu bieži vien ir nepietiekami, jo mūsdienās tehnika ir specifiska. Vai šai tehnikai ir nomaināmi “naži” sniega šķūrēm uz “elastīgajiem”, vai smilšu kaisītāja me’hānisms ir regulējams, lai puse smilts- sāls maisījuma nenonāk grāvjos vai jau aiz tiem esošajā teritorijā? Tie ir tikai daži no “sīkumiem” kas primāri būtu jāieraksra līgumā, nevis- vai apkalpojošai firmai ir auto ar elektrisko piedziņu simt tūkstošu vērtē, kas ,protams, arī attiecīgi “piekoriģē” pakalpojuma cenu. Pie tā, ko šajā brīdī redzam pakalpojumu sfērā, obligāto pakalpojumu, par ko maksājam mēs visi, kvalitāti ir atbildīgi neviens cits, kā attiecīgie domes speciālisti un arī deputāti kas viņus izvēlējās. Kādam ir ko piebilst?
Vēl jau apdraudējums ir neapgaismotās ietves vakaros ,lielāko ties mums apgaismota tikai brauktuve , bet ietvi apgaismo tikai līdzās esošo māju niecīgā gaisma .
Ir piešķirts slimnīcas statuss, es nesapratu?
No policijas skata punkta…Laikapstākļiem neatbilstoši izvēlēts ātrums 🙂
cik ilgi veel atlaus a/m traukties pa Daarza ielu gar slimnicu un aptiekaam.Zalaas ielas remonts beidzies,bet lai paarietu paari ielai uz slimniicu vai polikliiniku ir kluvis biistami.Gaajeeju paarejas nav ja ej no Eilas puses,iela slapja,slidena un veel a/m traucas.
Slimnīcas un Dārza ielas krustojumā jāsaliek zīmes. Pareizi jāsaliek. Pašlaik no vienas puses ir krustojums ar galveno ceļu, no otras puses vienādas nozīmes krustojums. Agri vai vēlu tur būs avārija. Tas ir liels darbs. Jāuzmēra krustojuma topogrāfija, jāuzrasē satiksmes organizācijas shēma, jāapstiprina, tai skaitā, visās pazemes komunikāciju iestādēs, jārīko zīmju iepirkums, jāizdod nauda par zīmēm, kas ir ļoti dārgas, jārīko darbu konkurss, jāizdod kādi 70 000 pašvaldības cenās. Nelaimes gadījums būs arī posmā gar poliklīniku un bērnudārzu ja viss paliks kā ir šodien. Pašlaik ir ļoti bojāts bruģa posms novākto ziedu tirgus galdu vietā, kas ir bīstama vieta. Visloģiskāk ir atkal atjaunot žogu norobežojot Slimnīcas ielas “apendicītu”, kā bija izdomājusi kāda iepriekšējā dome, kas mazliet vairāk spēja domāt loģiski. Var taču noskrūvēto žoga posmu atvest atpakaļ no “dačas”?
Nepareizu zīmju dēļ apdrošinātājs avārijas radītos zaudējumus reversā var piedzīt no atbildīgā pār zīmju izvietošanu.
vai, tavuprāt, arī citās Bauskas ielās nevajadzētu vienu galu “aizvilkt ar drāšu žogu”? Vien, vai tu ,dačņik, nebūtu pirmais protestētāju rindā pēc šādas rīcības? Katrā no pilsētas ielām taču atradīsies kāds “dačņiks” un ne viens vien. Atstāsim “atvērtā stāvoklī” vien Zaļo, Kalna un Uzvaras ielu, bet arī tas būs nepieņemami ne vienam vien šo ielu iedzīvotājam. Ak jā, par Salātu ielas “atvēršanu” caurbraukšanai arī būtu aptauja jārīko….