Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes amatpersonas ikdienā, veicot satiksmes uzraudzību, kā arī sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas amatpersonām kontrolē arī transportlīdzekļu vadītāju gatavību braukšanai ziemas apstākļos – vai transportlīdzekļi ir aprīkoti ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos.
No 1.decembra Zemgales reģionā likumsargi pieķēruši 15 transportlīdzekļu vadītājus, kuri pārvietojas ar automobiļiem, kas nav aprīkoti ar braukšanai ziemas apstākļos paredzētām riepām, «Bauskas Dzīvi» informē Madara Šeršņova, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste.
Starp pieķertajiem autovadītājiem divi arī Bauskas novadā – 3.decembrī Iecavā apturēti divi transportlīdzekļi – “Chrysler” un “BMW”, kam konstatētas ziemas apstākļiem nepiemērotas riepas.
Visos reģionā fiksētajos 15 gadījumos pret transportlīdzekļu vadītājiem uzsākti administratīvo pārkāpumu procesi par braukšanu laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam ar automobili vai autobusu, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kurš nav aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu, par šādu administratīvu pārkāpumu piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 30 eiro apmērā, skaidro Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova.
Kopumā valstī uzsākti 27 administratīvo pārkāpumu procesi par braukšanu ar transportlīdzekļiem, kuri nav aprīkoti ar ziemas riepām, un visvairāk pārkāpumi konstatēti Zemgales reģionā.
Valsts policija atgādina, ka braukšana ziemas apstākļos bez laikapstākļiem piemērotām riepām ir bīstama, jo aukstajā laikā uz ceļiem veidojas ledus kārta, kas samazina riepu saķeri ar ceļa virsmu, kā rezultātā var sākties slīdēšana. Ziemas riepas nodrošina, lai saķere ar brauktuves virsmu būtu pēc iespējas labāka.
Tāpat autovadītājiem jāiegaumē, ka mainīgos laikapstākļos ir jābūt īpaši piesardzīgiem, piedaloties ceļu satiksmē – ir jāizvairās no strauju manevru veikšanas, jāievēro droša distance no priekšā braucošās automašīnas, kā arī jāizvēlas ceļa segumam atbilstošs braukšanas ātrums.
Sniegotās dienās, lai brauciens noritētu bez steigas un lai izvairītos no bīstamām situācijām, ceļā jādodas laikus. Tāpat pirms izbraukšanas ir jāsagatavo savs transportlīdzeklis atbilstoši laikapstākļiem – jānotīra sniegs vai apledojums gan no automašīnas stikliem, gan lukturiem, kā arī jānotīra automašīnas virsbūve, lai neradītu bīstamas situācijas gan aizmugurē braucošajām mašīnām, gan sev pašam.
Publicitātes foto: Valsts policija.
diez, kā to pārbauda- pēc krāsas vai ar čamdīšanu?
Anulē tehnisko apskati, numurus nost ar evakuātoru aiztransportē uz speciālo maksas stāvlaukumu. Pēc tam, kuriem viss pie kājas tos transporta līdzekļus pārdod izsolēs.
Ir arī mazturīgie, bet uz bodi arī viņiem jātiek.
Un tāpēc, ka mazturīgs, var braukt ar “plikām” riepām un apdraudēt pārējos?
tās “ziemenes” nav pirmsākums tai tagad “saprotamā valodā” tulkojamai klasikai, lai arī galīgām neprašām palīdzētu šā tā uz ceļa noturēties? Diez, kā tad spēja tie šoferīši pabraukt līdz pat teju gadsimtu mijai, līdz laikam, kad tādas “ziemas riepas”šeit nepazina, jeb zināja un brauca ar tām daži gudrie. Kā tad ar tām” ziemas” riepām kraveniekiem, autobusiem, tiem “nabagiem” līdz šim naudiņas nepietiek?