
Sākoties bedrīšu lāpīšanas sezonai, «Bauskas Dzīve» saņēma sūdzības par labošanas darbu kvalitāti Bauskas pilsētā.
«SIA «Viona» nenotīra dubļus, bet lej emulsiju uz netīra asfalta, lai vēlāk aizlāpītu bedres. Diemžēl šis ir tikai, lai uzņēmums nopelnītu. Pilsētai nekas labs nav, jo pēc tādas metodes labotais neturēsies mēnesi,» šādu informāciju «Bauskas Dzīve» saņēma jau marta beigās. 1. aprīlī jaunas foto fiksācijas liecināja, ka darbu kvalitāte ir diezgan zema: «Šodien Biržu ielā aizlāpītas bedrītes. Kā jau paredzēts, nekas neturas pie vecā seguma,» rakstīja sūtītājs.
«Bauskas Dzīve» skaidroja, vai Bauskas novada dome arī saņem šādas sūdzības, kas kontrolē darbu veikšanas tehnoloģijas un paveikto darbu kvalitāti, kā arī – kāpēc izvēlēta tieši šāda «plāceņu» veida lāpīšanas metode, nevis sistēma, kad vispirms izgriež kvadrātu asfaltā līdz nebojātajai zonai un to aizpilda ar asfaltu.
Bauskas novada izpilddirektora vietnieks Jānis Kalinka informēja, ka sūdzības par bedru labošanu nav saņemtas. «Šīs bildes ir pirmās, ko saņēmām un tās pašas dienas vakarā reaģējām, uzdevu Bauskas apvienības pārvaldei veikt pārbaudi, ko arī izdarīja kopā ar speciālistiem. Uz jebkuru jautājumu, ko saņemam, reaģējam, pārbaudām un rīkojamies,» tā J. Kalinka.

Par tehnoloģiju viņš norādīja, ka šādi labo lietotu asfaltu. «Frēzēšanu un klāšanu veic tikai jaunam asfaltam, kas nav vecāks par trim gadiem. Tad nav plaisu, izfrēzē, ieklāj, saiet kopā ar jauno asfaltu. Vecam asfaltam, kas ir saplaisājis, ir šī metode, kas ir atbilstoša Latvijas valsts ceļu specifikācijai, saistītai ar seguma bojājumu novēršanu – pielejot mastiku, iztīrot vietu, ieklājot karsto segumu. Kā redzējāt ziemā, mēģinājām frēzēt aplī. Tas neko nedeva, tāpēc izmantojām šādu segumu, kas ir arī lētāk,» skaidroja J. Kalinka. Viņš uzsvēra, ka, frēzējot asfaltu un tad aizpildot, mēģināja darboties Uzvaras ielā un laba rezultāta nebija. «Frēzēšana nav tā ilgtspējīgākā. Šķidrais piķis un akmentiņu iestrāde reizēm ir pat efektīvāka. Vairāk ieplūst spraugās un rod saķeri,» pauž J. Kalinka.
«Vecajiem segumiem nevar fiziski izfrēzēt smukus gabalus, jo viņi gluži vienkārši lūst gar malām. Tāpēc ir šī asfalta piku likšana virsū – asfalts ieplūst arī spraugās. Konkrētajā gadījumā ir divējāda situācija. SIA «Viona» atzīst, ka tā ir kļūda, ka nav pilnībā nopiķēta pamatne un uzklāts asfalts uz nenopiķētās ceļa daļas. Tas vairākās vietās pilsētā konstatēts, par to nemaksās. Otra puse – iedzīvotājs pats, pienākot pie asfalta, siltu asfaltu rāva nost. Tāds tas plīst nost un neturas pie ceļa plātnes. Par šādu darbību var vērsties policijā,» papildināja Bauskas apvienības pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska.